2025-08-02, 16:01
Medlem
Är han begravd med kropp eller aska
Citera
2025-08-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Är han begravd med kropp eller aska

Familjen vill hemlighålla detaljerna. Man kan fatta varför. Ozzy var en extremt älskad rockstjärna. Det gränsar till personkult.

Om han begravs intakt, är det fullt möjligt att fansen gräver upp honom. Sprids han ut som aska, elimineras risken för gravfridsbrott. Det vore ju nice.

Men alltså .... Var Ozzys grav än ligger, kommer den att bli totalt invaderad. Begravs han på en kyrkogård, kommer jag absolut att lägga några rosor där.

Ozzy, Dio, Lemmy och Lynnot står på min lista.
Och så Halford, som verkar ha några år kvar 👍
När han molar, kommer jag garanterat att besöka hans grav.
Citera
2025-08-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vad tyckte ni om dokumentären på SVT som sändes 1/08 om Ozzy? Personligen tyckte jag den va välbalanserad med både dåliga sidor och bra sidor om Ozzy.
Säkert ärlig i sin berättelse om hans liv. Egentligen märkligt hur Sharon som kom från en välfungerande familj valde en man som egentligen var en misslyckad person. Men det visar samtidigt vilka män som alltid drar till sig kvinnor. Hade helt missat den unge gitarristen som blev bästa vän med Ozzy några år men som sedan dog i en flygolycka. Vad hette han, han står inte med som bandmedlem genom tiderna? Ytterligare en framstående musiker som dog i en flygolycka.
Citera
2025-08-02, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Familjen vill hemlighålla detaljerna. Man kan fatta varför. Ozzy var en extremt älskad rockstjärna. Det gränsar till personkult.

Om han begravs intakt, är det fullt möjligt att fansen gräver upp honom. Sprids han ut som aska, elimineras risken för gravfridsbrott. Det vore ju nice.

Men alltså .... Var Ozzys grav än ligger, kommer den att bli totalt invaderad. Begravs han på en kyrkogård, kommer jag absolut att lägga några rosor där.

Ozzy, Dio, Lemmy och Lynnot står på min lista.
Och så Halford, som verkar ha några år kvar 👍
När han molar, kommer jag garanterat att besöka hans grav.
Tycker den här bilden som jag fick av en kompis passar bra till ditt inlägg.
https://imgur.com/TXYAcjF
Citera
2025-08-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Säkert ärlig i sin berättelse om hans liv. Egentligen märkligt hur Sharon som kom från en välfungerande familj valde en man som egentligen var en misslyckad person. Men det visar samtidigt vilka män som alltid drar till sig kvinnor. Hade helt missat den unge gitarristen som blev bästa vän med Ozzy några år men som sedan dog i en flygolycka. Vad hette han, han står inte med som bandmedlem genom tiderna? Ytterligare en framstående musiker som dog i en flygolycka.

Randy Rhoads.
Citera
2025-08-02, 17:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sharon hittade en födokrok att ta över och parasitera på.
Citera
2025-08-02, 17:37
Medlem
Citat:
Randy Rhoads.
Så var det ja. Han var ju aldrig med i Black Sabbath utan när Ozzy körde solo. Men vilken gitarrist han var!
Citera
2025-08-02, 22:01
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Vad tyckte ni om dokumentären på SVT som sändes 1/08 om Ozzy? Personligen tyckte jag den va välbalanserad med både dåliga sidor och bra sidor om Ozzy.

Kollar den nu sett 2 minuter, redan imponerad
av att han hoppar hopprep.
Citera
2025-08-02, 22:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej att ha talang innebär inte att man får pissa på sina medmänniskor och skita i sin familj.
På sätt och vis är det skönt att OZZY går ur tiden, eftersom hans död markerar slutet (eller iaf en del av slutet) på rockstjärneepoken. En av de löjligaste och dummaste epokerna någonsin.

OZZYs eskapader ligger fö inte 40 år tillbaka i tiden. Han har grisat loss på 00-talet, han har nästan brutit nacken och han blev inte nykter förrän nyss. Fråga Sharon och hans barn hur coolt och ballt det är att ha en integritetslös gris till farsa, som hela världen älskar att skratta åt.

Jag älskar Ozzys röst och musik och det är jobbigt att han är död.

Men som sagt var, någon stor person var han inte.
Växte du upp som pojkscout eller körgosse, eller vad är grejen med ditt moraliserande? Ingen har sagt att Ozzy Osbourne var en "stor person", vi diggar hans musik och hårda knarkande, som för övrigt var skitroligt, och The Osbournes är den enda realityserien värd att kolla på (till skillnad från hjärndöda reality shows som The Kardashians och Wahlgrens värld, som är riktade till 20 åriga fjortisar och efterblivna kärringar). Ingen har sagt att Ozzy hade en stor personlighet som Nikola Tesla eller Alexander den store. Han var bara en jävla skön hårdrockare. Ja, Ozzy körde en jävligt degenererad livsstil (alkohol är för untermenschen), och det är han inte ensam om; Guns N' Roses (i synnerhet Axl Rose), och många andra rockband är också jävligt degenererade, men det är så den livsstilen fungerar: framgångsrikt rockband, mycket pengar, mycket fame och kåta snygga honor som vill knulla med dig, mycket knark och festande 24/7. Vad ska man annars göra när man blir så rik och populär, sitta och lösa korsord och sudoku som gamla tanter, eller vad hade du tänkt dig?

Du tar dig själv på lite för stort allvar med det här holier than thou moraliserandet. Vi som verkligen diggar Ozzy, vi förlåter honom för allt. Vi inser liksom att han bara var en människa och hade en del brister osv, men inget vi hakar upp oss på. Väx upp istället och lägg ner ditt respektlösa trams mot en av världens största musikikoner så här precis efter att han har dött. Och medan du är i farten, skaffa dig lite humor också; snacka om att vara en tråkig torrboll. Ozzy var hur rolig som helst, att du inte kan uppskatta hur skön och rolig han var och börjar skitnödigt moralisera över hur hemsk personlighet Ozzy hade, snacka om efterblivet.

Rockstjärneepoken var dock en jävligt degenererad subkultur (allt som involverar alkohol är degenererat), men fan vad bra musik den eran gav oss, och jag önskar att 80-talet kom tillbaka.

"The Power of Classic Rock":

https://en.wikipedia.org/wiki/Classic_Rock_series
Senast redigerad av EliasAlucard 2025-08-02 kl. 22:51.
Citera
2025-08-03, 11:26
Medlem
Föredrar Ozzys solokarriär mer. Även Dio eran med Sabbath känns bättre. Tycker det blir för endimensionellt en hel konsert med den släpiga tyngden utan keyboard.
Citera
2025-08-03, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sharon hittade en födokrok att ta över och parasitera på.

Och hon såg till att casha in ordentligt under och efter tv-serien.
Citera
2025-08-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Kollar den nu sett 2 minuter, redan imponerad
av att han hoppar hopprep.

Ja kul att se Ozzy i proffsmode. Han har alltid varit en hårt arbetande artist men folk vill ju hellre se galenskaper än Ozzy på gymmet, Ozzy som läser kontrakt med läsglasögon, Ozzy på möten osv

Man har inte sett den fokuserade Ozzy så ofta.

Apropå nåt annat, så finns det en offentlig minnesbok på internet. Jag har självklart skrivit i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in