2025-08-02, 16:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg mener det er ekstremt usannsynlig at en 70 år gammel mann, som liker å ha kontroll på ting, har fått ideen om dette kryptorigget.

Når det gjelder motiv, er ni millioner euro betalt i monero et ganske godt motiv. Så kan man lure på hvorfor motparten (om det er ekte kidnappere, eller noen som har fått betalt for å operere som motpart) avsluttet kontakten.

Hvis det var ekte kidnappere, så har de timet dårlig, siden Anne ville skille seg, og TH er en voldelig tyrann. Alt pekte mot TH fra første stund, og det var veeldig nært at TH ble satt i varetekt i lange tider, og hvem skulle da betalt de 10 millionene?
Citera
2025-08-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du tar feil. iphone 5 (2012) registrerte hele tiden akselerometerdata, så lenge du holdt mobilen i hånden, og appene trengte ikke godkjenning for å motta akslerometerdata fra iphone. I tillegg til data fra gyrometer og gps-chip. Det er den informasjonen jeg finner.
Det er jo ikke snakk om å bruke dataene i en treningsapp. Det er snakk om å hente ut det som er registrert og regne ut hvordan bevegelsen har vært sett utifra hvordan åstedet er. Og jeg tror absolutt at det er lettere å regne ut "bevegelsen" når åstedet er inne i et hus, så kan jo du anta hvorfor jeg tror det.

Holder du på med den telefongreia enda? 😂
Citera
2025-08-02, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hun hadde aldri tatt til takke med 20 mill. Hun hadde som kjent av flere grunner nådd punktet nok. Kanskje særlig av en helt spesifikk grunn. Det er alltid noe som utgjør den siste dråpen.
At BolleNilsen flyr rundt og forsøker skape en virkelighet som ikke fantes til fordel for sin drapssiktede kompis kan ikke vektlegges.
TH er ikke siktet lenger. Siktelsen ble henlagt som intet straffbart forhold anses bevist. Han er fullstendig renvasket.
Citera
2025-08-02, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Holder du på med den telefongreia enda? 😂
Ja, den skal ha indikert et mulig "fall i trapp". Det er en viktig opplysning i forhold til hvor og når AEH ble angrepet. Hvis det var en iphone 5 (2012), så var vel mobilen uansett blitt oppdatert ett par ganger i 2018?
Citera
2025-08-02, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
For siste gang. Det hjelper ikke å ha en sensor eller måler dersom ingen apper registrerer bevegelse. iPhone5 hadde ikke mulighet til å registrere data sånn uten at det på FORHÅND fikk kommando om dette fra en eller flere apper. Det er den vesentlige forskjellen fra iPhone5 og nyere modeller med m7-chip. Jeg skriver med luft her. Du er fast bestemt på å konstruere din egen sannhet.
Jo, akslerometerdata skiller seg ut på den måten, fordi akslerometeret blir brukt til så mye forskjellig hele tiden.
Citera
2025-08-02, 17:31
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Jo, akslerometerdata skiller seg ut på den måten, fordi akslerometeret blir brukt til så mye forskjellig hele tiden.

Jeg skjønner nå hvorfor folk tyr til personangrep når de diskuterer med deg. Du VIL virkelig ikke forstå det jeg prøver å skrive. Det er INGEN apper i telefonen som registrerer dette automatisk på en iPhone5. På nyere telefoner, ja, men ikke på en iPhone5. Det hjelper ikke om man oppdaterer operativsystemet. Det er første med telefoner som har m7-chippen som har mulighet til å gjøre dette automatisk.
Citera
2025-08-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ja, den skal ha indikert et mulig "fall i trapp". Det er en viktig opplysning i forhold til hvor og når AEH ble angrepet. Hvis det var en iphone 5 (2012), så var vel mobilen uansett blitt oppdatert ett par ganger i 2018?

At det står opplyst feil telefon modell i bibelen din må jo være et tankekors, da er sikkert mye annet der feil også.
Citera
2025-08-02, 17:33
Medlem
first.springs avatar
Citat:
TH er ikke siktet lenger. Siktelsen ble henlagt som intet straffbart forhold anses bevist. Han er fullstendig renvasket.

Det er det samme om han ikke er siktet lengre. Han er fortsatt den eneste som har motiv for å få AEH drept. Det er flere som kan ha motiv for å bortføre henne, men den eneste som sitter igjen med ett reelt motiv for å ta livet av dama er faktisk ektemannen. Uansett hvor mye du prøver å benekte dette, så kan resten av oss skille virkelighet fra fantasi.
Citera
2025-08-02, 17:35
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
At det står opplyst feil telefon modell i bibelen din må jo være et tankekors, da er sikkert mye annet der feil også.

Opplysningene i boken bygger i stor grad på politidokumenter. Forfatterne har i så fall fått feil informasjon fra politiet. Det minner jo relativt greit om flausen når politiet påsto at TH hadde slettet anrop fra sin gamle nokia.
Citera
2025-08-02, 17:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Men var ikke det lenge siden de sa det?
Citera
2025-08-02, 17:45
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Det gjør du nok ikke. Jeg tror f.eks. fremdeles at saken blir løst. Jeg tror at motivet var penger. Men "andre" kan ha utnyttet situasjonen og satt press på familien. Det finnes sikkert mange oppfinnsomme måter. Politiet har avslørt endel "falske kidnappere" eller "andre", fikk vi vite allerede april 2019. Gamle tema. Penger er et gammelt motiv.
Neida, ingen som tror på det her kidnappingsfjaset.
Citera
2025-08-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Neida, ingen som tror på det her kidnappingsfjaset.

Jo, TN gjør det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in