2025-08-02, 07:50
Avstängd
Wajis avatar
Etiopien kommer jag aldrig mer besöka. Var tvungen att flyga ner på en affärsresa för avsluta en affär. Min kompanjon flög från Schweiz och lande några timmar före.

Han blev rånad I taxin på väg till hotellet. Dator, väska, pass och mobil.
Jag kom till hotellet helskinnad men första kvällen fick kompanjonen inbrott på rummet och hans nyköpta kläder snoddes
Andra dagen blev bägge magsjuka och möte fick ställas in och vi tvingades kvar 3 dagar länge.
Trafikolycka utanför hotellet med dödlig utgång dag 3. Kroppar låg överallt och folksamlingar överallt stod och gorma men ingen tog hand om de döda.
Affärsmötet dag 4 kom de in 3 beväpnade män som skulle skrämma oss. Allt som kunde gå fel gick fel
Sista dagen råkade vi ut för två rånförsök på hotellet ( bägge misslyckades) där kniv var inblandad.

Så Etiopien besöker man nog bara om man har dödsönskan eller söker en spänning om utmana livet
Citera
2025-08-02, 08:55
Medlem
Turkiet nämns flera gånger i tråden. Fullt förståeligt.
Jag kommer aldrig återvända dit. Otrevliga, oärliga och äckliga gubbar. Äcklig mat.

Indien. Folk precis överallt som bara glor på en.. Skitigt och äckligt. Risken att bli magsjuk är 100%.

Sen finns det ställen och städer i länder som annars är ok. Miami skulle jag aldrig åka till igen. Knarkare överallt.
Citera
2025-08-02, 11:04
Medlem
Turkiet otrevliga människpr
Kambodja skitigt
Tunisien araber
Citera
2025-08-02, 12:02
Medlem
Paris24s avatar
Egypten sägs vara världens värsta land och finns videos från värld-globetrotters som dissar det landet enormt.

Mitt eget val är motsatsen, Amsterdam, fyllt med extremt arga aggressiva cyklister, snåla människor, allting är dyrt, all mat smakar äckligt, jag fick en pizza till mitt barn som var storlek Stekt ägg fast den på bilden såg ut som en vanlig pizza, den kostade 10 Euro. Aldrig mer Holland.
Citera
2025-08-02, 12:17
Medlem
Kina.
Lång resa. Kineserna är jättemånga i Kina. Överallt. Livsfarliga i trafiken, ohyffsade är dom. Gapiga. Ljuger gör dom också. Säger dom att något tar två timmar så tar det fyra. Maten i Kina är heller ingen höjdare.
Citera
2025-08-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vilka resmål har ni besökt och när ni väl är där eller kommit hem gjort klart att detta är ett land/plats/område jag aldrig någonsin kommer besöka igen?

Själv så åkte jag till ett av de värsta på jorden ung och dum som jag va.. Turkiet.

Äckliga säljare överallt, noll respekt för kvinnor och stank sopor överallt. Aldrig igen!

England- Grått, grått , grått! Mer deppigt land får man leta efter och jag trodde sverige va värst!

Tunisien - nästan värre än turkiet… vart magsjuk, vart ficktjuvad på plånkan. Varenda jävel va äcklig, sliskig och på en om allt. Smuts överallt! Man bara längtade hem.. va i princip fast på hotellet då man inte ville gå ut när de va mörkt pga alla skumma typer.

Så vilka är era resmål ni aldirg kommer besöka igen och varför?

england. vilket trash land och trash folk
Citera
2025-08-02, 12:56
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Kambodja, att se 70 åriga gubbar hålla hand med 8 åriga barn gjorde mig spyfärdig. Luften gjorde mig också sjuk.

Har vänner som varit där men aldrig sett något liknande. Vilken stad var du i, och ungefär vilket år? Regeringen där har tagit tag i traffickingproblemet senaste 5 åren.
Citera
2025-08-02, 14:43
Medlem
tram123s avatar
Var i Indien med en vän och vi satt i en bar och drack, det kom fram en trevlig indie snubbe som höll oss sällskap men jag började bli trött och drog mig tillbaka till hotellet.
Dagen efter vaknar jag och min vän är inte tillbaka i hotellet, tänkte att han fått till en bortamatch och kommer under dagen.

När det började bli natt så började jag bli orolig på riktigt och dagen därpå så kontaktade jag polisen som inte gjorde ett jävla smack.
Kontaktade vännens föräldrar som inte heller hade hört något.

Dagen därpå hör vännens mamma av sig och berättar att vännen blivit kidnappad, kidnapparna hade hört av sig och ville ha en större summa pengar annars skulle vännen torteras och mördas.

Vännen lyckades av ett jävla mirakel efter typ en vecka springa ifrån sina kidnappare och hoppa in i en bil som räddade honom, han blev dock av med ett finger som kidnapparna klippte av för att skicka till hans mamma.

Kidnapparen var tydligen snubben som kom och satte sig vid oss i baren, hans fru hade kommit och skulle köra hem honom och lämna min vän på hotellet men istället kidnappades han under knivhot.

Så Indien ska man fan undvika, har liknande historie från Turkiet där en annan vän blev kidnappad men som tur är inte lika illa som vännen i Indien.
Citera
2025-08-02, 14:48
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Egypten sägs vara världens värsta land och finns videos från värld-globetrotters som dissar det landet enormt.

Mitt eget val är motsatsen, Amsterdam, fyllt med extremt arga aggressiva cyklister, snåla människor, allting är dyrt, all mat smakar äckligt, jag fick en pizza till mitt barn som var storlek Stekt ägg fast den på bilden såg ut som en vanlig pizza, den kostade 10 Euro. Aldrig mer Holland.
Egypten skall du bara hålla dig borta från folket så gott det går, finns en anledning att det är militärer som skyddar hotell och turist områdena.
Citera
2025-08-02, 15:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montasami
Kina.
Lång resa. Kineserna är jättemånga i Kina. Överallt. Livsfarliga i trafiken, ohyffsade är dom. Gapiga. Ljuger gör dom också. Säger dom att något tar två timmar så tar det fyra. Maten i Kina är heller ingen höjdare.
Turister är förbjudna att hyra bil i Peking, jag förstår varför. Vi hade en bilkille som körde oss i 3 dagar, han hade inga problem att köra med oss i fel fil mot trafiken. Såg ständiga trafikolyckor.

Gick med familjen i Peking. Supertrevlig äldre kinesiska kommer fram till oss, på engelska, Om ni vill kan vi visa er lite i Peking? Min fru är snäll så vi sa OK. De pratade oavbrutet, vi gick länge på trottoarerna "Snart får ni se Kejsarpalatset". Fast det blev Här bor vi vill ni följa med in och titta på tavlor från den berömde konstnären Xi Pengar. En scam mitt på gatan i Peking. Vi gav 10 Yuan och gick. När vi 2 dagar senare flyttade till Seoul fick mina barn världens värsta magsjuka, säkerligen från lyxhotellet i Peking där vi bodde. Vi fick åka till sjukhus med dem och de fick dropp.
Citera
2025-08-02, 15:41
Bannlyst
Köpenhamn

Vilken jävla skithåla. Otrevliga feta fula illaluktande människor som hatar Sverige.
Citera
2025-08-02, 15:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Rest mycket men aldrig hamnat på ett ställe där jag känner "fyfan, aldrig mer!". Förutom Thailand (som jag gillar) så har jag hållit mig till väst/I-länder. Minst nöjd är jag förmodligen över en Frankrikeresa som ändå var helt ok. Följer däremot en hel del resekanaler på tuben och kommer aldrig resa till Indien eller Nordafrika i allmänhet, Egypten i synnerhet, såvida jag inte får pröjs för besväret (typ i arbetet). Fyfan vilka vidriga, äckliga, människor - rakt igenom - det verkar bo i dessa skithål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in