2025-08-01, 14:36
Medlem
george.sthlms avatar
Algeriet

Inget för turister kan jag säga
Citera
2025-08-01, 14:40
Medlem
Island, det mest feminiserade landet i världen där allting luktar ägg och salt inte existerar. Bastemperaturen på vatten ur kranen är 80 grader och man vrider åt fel håll för att stänga av, äcklig öl.
Citera
2025-08-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Thailand- Varmt, klibbigt, luktar illa, befolkning som är grymt ohyffsade.
Ja, det berömda thailändska leendet har inte jag sett mycket till. Föredrar grannländerna, Viet Nam, Kambodja, Laos och Burma (fast det senare kan man inte åka till nu, men otroligt vänliga människor). Lättare att klara sig med engelska i Hā Nội, Sai Gon och Phnom Penh än i Bangkok.
Citera
2025-08-01, 14:58
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Island, det mest feminiserade landet i världen där allting luktar ägg och salt inte existerar. Bastemperaturen på vatten ur kranen är 80 grader och man vrider åt fel håll för att stänga av, äcklig öl.

Really, they gone total fjollpants?
Trodde de var vikingar, men det är ju länge sedan.
Citera
2025-08-01, 16:02
Medlem
Storfetdases avatar
Kambodja, att se 70 åriga gubbar hålla hand med 8 åriga barn gjorde mig spyfärdig. Luften gjorde mig också sjuk.
Citera
2025-08-01, 16:16
Medlem
Grejen är att många åker till platser med någon slags idyllisk instagram bild av stället och glömmer att människor är människor och att vi är långt ifrån felfria. Man konfronteras då med verkligheten och besvikelsen blir enorm. Det kallas paris-syndromet har jag för mig.

Med det sagt så åkte jag till Nederländerna och kommer aldrig sätta min fot där igen, otrevliga människor äcklig mat och dyrt.
Citera
2025-08-01, 16:49
Medlem
Moldavien var ingen höjdare. Otrevliga gränsvakter som vägrade släppa in mig i landet utan världens längsta korsförhör (över en timme), strömavbrott, usla vägar och allmänt fattigt.

Rumänien. Rabiessmittade hundar, äcklig snubbe som försökte tränga sig in i mitt bås när jag var på toaletten (själv man så jag fick lov att banka bög för att bli av med honom) och så magsjuka på det. Ville bara hem.

Afrika, rent generellt. Det är svårt att njuta av semestern när folket bor i plåtskjul.
Citera
2025-08-01, 16:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Moldavien var ingen höjdare. Otrevliga gränsvakter som vägrade släppa in mig i landet utan världens längsta korsförhör (över en timme), strömavbrott, usla vägar och allmänt fattigt.

Rumänien. Rabiessmittade hundar, äcklig snubbe som försökte tränga sig in i mitt bås när jag var på toaletten (själv man så jag fick lov att banka bög för att bli av med honom) och så magsjuka på det. Ville bara hem.

Afrika, rent generellt. Det är svårt att njuta av semestern när folket bor i plåtskjul.
Afrika är inget land.
Citera
2025-08-01, 17:19
Medlem
4yoonlys avatar
Turkiet... ALLA försöker scamma dig, till och med regeringen... Tror faktiskt dom är som alla andra egentligen, men när islam styr försvinner allt vett och sans.

Har varit i många länder, men Turkiet kommer jag nog aldrig någonsin besöka igen...
Citera
2025-08-01, 17:35
Medlem
Tunisien.Ville hem efter 10 minuter.
För det första våran busschaffis vid flygplatsen när vi skulle åka tog ut bönematta och gjorde sin grej
Sen resan genom byarna högar med sopor och kohuvuden som hängde utanför deras köttbutiker.
Vid hotellet så försökte män med ett ögonbryn iklädd skinnjackor 35grader varmt ta våra väskor.
Och flugor till förbannelse.
Blev magsjuk,strejk på Hammamets systembolag när vi va där.
Några veckor efter gick en musse bananas med automatkarbin och mejjade turister på stranden.
Ne aldrig aldrig mer ett muslimskt land.
Mvh Perkele
Citera
2025-08-01, 17:40
Bannlyst
Finland

Kallt och tråkigt. Konstiga människor som ser ut som aliens.

Norge

Vansinnigt dyrt och urusel service överallt. Dåliga vägar och hemsk mat.
Citera
2025-08-01, 18:42
Medlem
LittleFishs avatar
Paris var verkligen ingen höjdare och inget jag åker tillbaka till. Frankrike överlag (landsbygden är helt ok dock) men Paris: nedgånget, kriminella MENA överallt, skitigt, orolig stämning även på dagtid med stora horder av gettofolk som drar runt. Sliten infrastruktur. De få fransmän man hittade var 50% uppgivna för deras land är åt skogen och 50% dryga och elaka. Maten till skillnad från vad folk tror är vedervärdig, billiga som dyra ställen. Timslånga köer för att se sevärdheter och dyra inträden. Hela stan känns som en öppen mentalanstallt. Mycket misär och överbefolkat. Tält och illegala invandrare precis överallt. Öppen droganvändning.

Bryssel är precis likadant fast nästan värre på alla punkter ovanför. Åtminstone har Paris några schysta sevärdheter.
Senast redigerad av LittleFish 2025-08-01 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in