Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Du fortsätter att visa att du är en idiot, totalidiot gällande ekonomi, eftersom du inte ens begriper att det går att göra vad jag GJORT...
Att jag mätte i "existensminimum" berodde på att jag tyckte det var intressant att se hur ekonomisk jag var - och visa klagande klantskallar att man kan leva bra på lite. Det där var då jag hade 70 anställda och tjänade som
mest, men ändå GJORDE AV MED bara "existensminimum".
NU är jag en slags bidragstagare för jag är ÅLDERSPENSIONÄR...
fast jag jobbar en del ändå.
Vad mer korkat har du att säga?

Visst visst, du är en lol lol lollande smiley ålderspensionär med 2-3 företag i Sydostasien.
I vilket land i Sydostasien driver du dina företag? Vad är det för typ av registrering av företagen?
Det talar jag inte om för jag är affärskonsult** har lagt ned mycket research innan jag valde och tar betalt för sådan info

Detsamma gäller hur jag löst legaliterterna, vilket är smartare* än vad de vanliga proffsen gör för de kan bli nedröstade
och enormt mycket smartare än hur många amatörer gör, som inte har något ägarskydd och många blir blåsta av sina flickvänner/fruar.
*Det tog mig en massa studerande av lagarna i det landet och tänkande innan jag kom på hur man kan få både
/lägre skatt för både investerare och en del inhemska personer
/ägarskydd
/kunna ha fastigheter i företaget
/och inte kunna bli nedröstad.
"Tur" att jag studerade lagarna själv, för det är vanligt att ADVOKATER i det landet erbjuder en "lösning" för utlänningar, fastän den har noll chans att klara en granskning i domstol!

Oklart om det beror på att advokaterna är bedragare eller inkompetenta. I alla fall är en stor del av dem inkompetenta, för jag gick med i ett juridikforum för det landet för att dubbelkolla 11 tolkningar av luddiga lagar, men jag fick svar på bara 3 av dem, medan jag svarade över 1300 då jag råkade veta svaren
**Jag gör affärskosultjobb GRATIS åt de fattiga privata och stammar
och till Hjälp-till-självhjälpsorganisioner,
men det kan kosta för utlänska investerare.
Bl a hittade jag ett mycket intressant stort sandtag med egen utvecklingsbar exporthamn till salu åt en storinvesterare, men de klantade till det. De skulle bara titta, men de gav ett "skambud" utan att fråga mig först, gjorde säljaren så förbannad att hen inte ville ha något mer med dem att göra. Jag hade en mycket smartare lösning, bättre för båda sidor, som inte hade kostat mer än skambudet men säljaren hade ändå fått det begärda, men då var det redan kört.
I SOasien har de "lose face" kultur, vilket gör att man behöver tänka extra på vad man gör - innan man gör något...