2025-08-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Varför tror du inte dom lekte man in black? På Chrippas bröllop. Varför är det ett måste med solglasögon om man tar droger?

Men snälla. Jag bara skojade till det lite.
Varför tar du och ett par till allt så bokstavlig?

Och nej, det är inte bevis på att dom tar droger pga solglasögon. Men jag tror att de ville dölja att de tar droger genom att ha solglasögon alternativt har solglasögonen på sig för att vi ska skriva just det vi skriver nu.
Citera
2025-08-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om Linnea hade samarbetat med polisen så gjorde åklagaren den samlade bedömningen att han skulle fällas i domstol, så o, ja, bevis fanns om hon hade vittnat.

Kan vi inte, istället för att älta gammal skit som känd av alla, diskutera att Jacke uppenbarligen framförde bil efter att ha druckit starköl bara några timmar före istället...?

Är det lämpligt att dämpa nerverna med alkohol, för att sedan sätta sig och köra bil i statsmiljö? Hur är man funtad om man därtill publicerar brottet på instagram?

Frågan om hur vedertaget rattfylleri är i den äckliga familjen Berg-Lundström förtjänar att besvaras. Varför säger ingen stopp?

Jag trodde inte att Jacke körde rattfull men jag har fått ändra mig nu. Det verkar ju som att jag hade fel.

Är det så att nu när Jacke och Sofia har ändrat inställning på sånt som Chrippa har berättat, det heter ju nu att de fått veta hur det ligger till, blir Jacke så influerad av Chrippa att han blir som Chrippa? Han pratar ju som Chrippa nu. Är han verkligen så lättpåverkad?
Jag förstår att du inte kan svara utan det är mer till alla.

Jag tror: om Jacke inte är riktigt stark kommer han traska i samma fotspår som innan. Sofia kommer, i så fall, skylla på Chrippa igen.
Citera
2025-08-02, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Absolut inte på några 6-7 miljoner, det var det jag skrev skulle kunna ge höga straff.
Bedrägeri åtalspunkten som finns med i chrippas brottslista omfattar inte ens 50 000kr.

Gör det inte? Alltså under 50 000kr?
Allt som allt under 50 000kr.
Vi får väl se.
Citera
2025-08-02, 08:03
Medlem
vänta lite här nu. var inte det här bröllopet som skulle bli så jävla flådigt? folk drack alltså corona? sämre staketpiss får man ju leta efter. och sen hamnade alltså alla på en tappas bar där alla fick köpa sin egen dricka? där dom fick äta dior tårta som en lågstadieklass hade gjort.

jag har faktiskt aldrig varit på ett bröllop där det inte varit obegränsat med fri dricka och mat. varför gifter man sig om man inte har råd med det?
Citera
2025-08-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag trodde inte att Jacke körde rattfull men jag har fått ändra mig nu. Det verkar ju som att jag hade fel.

Är det så att nu när Jacke och Sofia har ändrat inställning på sånt som Chrippa har berättat, det heter ju nu att de fått veta hur det ligger till, blir Jacke så influerad av Chrippa att han blir som Chrippa? Han pratar ju som Chrippa nu. Är han verkligen så lättpåverkad?

Jag tror: om Jacke inte är riktigt stark kommer han traska i samma fotspår som innan. Sofia kommer, i så fall, skylla på Chrippa igen.

Håller med dig. Jacke är ju en kopia av Chrippa nu. Det är synd!

Och visst, dämpa nerverna, är väl rimligt, men då har man inte bakom ratten att göra!
Citera
2025-08-02, 09:51
Medlem
Citat:

Här kör Jacke och flickvännen runt och flexar med hyrbilen.
https://imgur.com/a/ixUNiH5
Citera
2025-08-02, 10:09
Medlem
HeligaBrittas avatar
Chrippa gick ut på Instagram med en print från AI några dar innan bröllopet ”hur mycket kostar ett bröllop”
Sen skriker han i sin bröllops video till oss ”ÖHH googla era jävla loosers hur mycket ett bröllop kostar”

Han kan gärna visa sina fakturor allt som allt. För han har inte spenderat en enda krona på blommor och buketter, och han har inte betalat brudgubbarnas och tärnornas klädsel osv vilket man ska göra, det blev dessutom varken svensexa eller möhippa & Det var dessutom inte ens fri bar och dryck eller annat tilltugg. Ringarna är väll plockade från secondhand, fy helvete vilken tunn koppartråd till ring 🤣 vi snackar inga polerade 24karats ringar inte. Bröllops klänningen var budget och säkert bara hyrd över dagen osv. Gratis budget fotografering från nån de känner osv. Det var riktigt fattigt alltihop. Så hans AI sökning kan han ändra till ”vad kostar ett budget bröllop när man sparar in och drar in på exakt allt som går”
Då kommer han få ett svar på runt 5k max 10k altså en liten tiondel av vad han gått ut o sagt att det kostar 🤣

Sopa.
Senast redigerad av HeligaBritta 2025-08-02 kl. 10:13.
Citera
2025-08-02, 10:21
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här, bubben:
https://pixeldrain.com/u/ezH1JzZ5

Brodern verkar ha hållit sig nykter, eller så var det bort redigerat i vloggen.
Bubben???

Tack, jag såg inte det där klippet på deras Instagram eller i videon.

Har du sett Chrippas bröllopsvideo?
Han kör fort och som en galning trots att det är massor av folk ute och går.
Verkligen "roligt", tills han råkar köra ihjäl någon...
Killen saknar helt konsekvenstänk och borde inte få ha körkort.
Citera
2025-08-02, 10:24
Medlem
Citat:
Men snälla. Jag bara skojade till det lite.
Varför tar du och ett par till allt så bokstavlig?

Och nej, det är inte bevis på att dom tar droger pga solglasögon. Men jag tror att de ville dölja att de tar droger genom att ha solglasögon alternativt har solglasögonen på sig för att vi ska skriva just det vi skriver nu.

Tack, då förstår jag varför du skrev så.
Citera
2025-08-02, 10:36
Medlem
Menethils avatar
Citat:

När Chrippa blir dömd till fängelse hoppas jag att Jacke håller avstånd från Jocke. Då kan inga av bröderna påverka Jack, och Jacke får möjligheten att upptäcka sig själv. Förhoppningsvis blir han också stark nog att förbli sig själv, även efter att Chrippa har frisläpps.

Ser man tillbaka kan man konstatera hur Chrippa och Jocke alltid har försökt påverka Jacke så snart Jocke och Chrippa har haft konflikter.

Jag är dock lite orolig för att Jocke kommer att börja kontakta och manipulera Jacke så fort Chrippa hamnar i fängelse. Men jag hoppas att jag har fel och att Jacke får vara ifred.
Citera
2025-08-02, 10:59
Medlem
Såg en av Anjos videos häromdagen där han visade ett klipp på när Julia pratade lite om bröloppet och så.

Hon nämnde bland annat att man skulle följa henne på TrueFollowers? stämmer det att hon har det?
Citera
2025-08-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Såg en av Anjos videos häromdagen där han visade ett klipp på när Julia pratade lite om bröloppet och så.

Hon nämnde bland annat att man skulle följa henne på TrueFollowers? stämmer det att hon har det?

Tror du missuppfattade Linnea är medlem där inte Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in