2025-08-01, 23:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Feminister/idioter. Same shit, different name.

Men om du föredrar idiot kan jag naturligtvis kalla dig det istället.

Nä Joe, försök nu anstränga dig lite för att förstå vad du läser. Idioten - är du.
Citera
2025-08-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nä Joe, försök nu anstränga dig lite för att förstå vad du läser. Idioten - är du.

Du kan ju inte ha syftat på mig eftersom jag ju faktiskt hade ett argument. Det om jorden vs Jupiter. Ett argument som du fortfarande inte lyckats bemöta.

Därför utgick jag från att du syftade på dig själv. Men jag borde naturligtvis ha förstått att du inte är kapabel att tänka så långt.

Nu ska vi se vad chatGPT har att säga.

Prompt:

Citat:
Om man hävdar att främmande män är farligare för kvinnor än vad björnar är, pga faktumet att inga kvinnor dödats i av björnar i skogen på 100 år, kan man inte då också dra slutsatsen att jorden är en farligare planet än Jupiter att befinna sig på, eftersom inga människor någonsin dött på Jupiter medan massor av människor har dött på jorden. Om man ändå struntar i att ta hänsyn till exponeringsgrad så blir väl denna jämförelse mellan jorden och Jupiter lika sann?

Svar:

Citat:
Ja — logiskt sett är det samma typ av felslut.

Om man helt bortser från exponering och bara jämför råa dödstal, så får man absurt skeva slutsatser.

Jorden: miljarder människor har dött här.

Jupiter: inga människor har dött där, men det beror enbart på att inga människor har varit där.

På samma sätt gäller att:

Kvinnor i Sverige möter (och lever nära) många män, vilket ger möjlighet för dödligt våld.

Väldigt få människor överhuvudtaget möter björn i situationer där den kan vara dödlig.

Poängen: Utan att ta hänsyn till hur ofta en risk källa exponeras, är jämförelser vilseledande. Det är därför epidemiologi och riskanalys alltid jobbar med mått som risk per exponering eller incidens snarare än absoluta totalsiffror.

Så. Drick lite mer vin du så kanske du kommer över det här debaclet lite fortare
Citera
2025-08-01, 23:23
Medlem
Alla män är inte våldtäksmän men alla våldtäktsmän är män 🤭
Citera
2025-08-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Tack vare män sker det i så liten omfattning. Män agerar på bred front för att förhindra sexuellt våld mot kvinnor. I tex Polisen, väktare, rättsväsendet, vård och i privatlivet så finns det massor av män som aktivt arbetar för att förhindra sexuellt våld mot kvinnor. Hade dessa män inte funnits så hade kvinnor blivit mycket mer utsatta.

Tack vare våra lagar och politiska ideologier som prioriterat dessa frågor i form av sina varianter av feminism snarare.

Män i länder som Afghanistan ex. deras poliser och div rättsväsende jobbar snarast på "bred front" att maximalt utnyttja och förtrycka kvinnor och aktivt SE TILL att just kvinnor utsätts för sexuellt våld via att ha lagar och regler om tångsgifte ex.
Varför? jepp pga brist på feminism vid makt
Citera
2025-08-01, 23:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du kan ju inte ha syftat på mig eftersom jag ju faktiskt hade ett argument. Det om jorden vs Jupiter. Ett argument som du fortfarande inte lyckats bemöta.

Därför utgick jag från att du syftade på dig själv. Men jag borde naturligtvis ha förstått att du inte är kapabel att tänka så långt.

Nu ska vi se vad chatGPT har att säga.

Prompt:

Svar:

Så. Drick lite mer vin du så kanske du kommer över det här debaclet lite fortare

Amen Joe, nu är du sådär korkad och tramsig igen som bara du kan vara. För 3e gången nu, spring iväg med ditt lilla jorden vs Jupiter "argument" till dina likasinnade. Så fortsätter vi vuxna diskutera den hypotetiska frågan "man vs bear" här.
Citera
2025-08-01, 23:56
Medlem
Citat:
Vill ni ha respekt och slippa bli kritiserade och ifrågasatta?

Sluta vara så in i helvete korkade och kvinnohatiska då.

Jag kommer fan aldrig ha respekt för män som du och kompani.

Du är arketypexemplet på varför manosfären har uppkommit. En grälsjuk, argbigga som inte ger sig är vad du är.

Antingen är du ett troll som har världens tråkigaste liv eller så är du ett psykfall. Men en sak är jag helt säker på och det är att du medvetet tjafsar, tramsar och är oärlig. Det är jag bergsäker på. Så det börjar nog luta mot att det bästa är att ghosta dig.

Jag har aldrig varit med om maken. Du beter dig mer aggressivt och sjukt än de värsta incelsen på forumet. Vad är du för en ful fisk egentligen?

Nej, jag kommer aldrig vika mig. Jag kommer stå upp för män och rättningarna kommer nog välla in framöver ska du se. Det brukar bli så. Ni kör ert rykte ner i avgrunden men inte mig emot.

Ipsi, Tomatkungen, Jenny, Lupac, Merapi och Micro utgör den manshatande feministiska sammansvärjningen på forumet. Alla är toxiska på sitt eget sätt. Genpoolens sämsta kandidater söker uppmärksamhet av män på ett anonymt forum. Skapligt sorgligt får man väl ändå säga att det är.
Citera
2025-08-02, 00:19
Medlem
Citat:
Amen Joe, nu är du sådär korkad och tramsig igen som bara du kan vara. För 3e gången nu, spring iväg med ditt lilla jorden vs Jupiter "argument" till dina likasinnade. Så fortsätter vi vuxna diskutera den hypotetiska frågan "man vs bear" här.

Cope:a lite till du. Alla ser att du står med byxorna nere.

Men du kan få ett försök till eftersom det är fredag. Varför är Jupiter-liknelsen inte ett bra argument?

Kan du inte svara på det nu så får vi väl helt enkelt dra slutsatsen att det är ett i sammanhanget bra argument.

Frågan slutade för övrigt vara hypotetisk sekunden Merapi började med sina statistiska uträkningar. Det är alltså dessa vi andra diskuterar här. Kanske du skulle försöka hänga med lite i vad som pågår så slipper du göra ett så förvirrat intryck.
Citera
2025-08-02, 00:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du är arketypexemplet på varför manosfären har uppkommit. En grälsjuk, argbigga som inte ger sig är vad du är.

Antingen är du ett troll som har världens tråkigaste liv eller så är du ett psykfall. Men en sak är jag helt säker på och det är att du medvetet tjafsar, tramsar och är oärlig. Det är jag bergsäker på. Så det börjar nog luta mot att det bästa är att ghosta dig.

Jag har aldrig varit med om maken. Du beter dig mer aggressivt och sjukt än de värsta incelsen på forumet. Vad är du för en ful fisk egentligen?

Nej, jag kommer aldrig vika mig. Jag kommer stå upp för män och rättningarna kommer nog välla in framöver ska du se. Det brukar bli så. Ni kör ert rykte ner i avgrunden men inte mig emot.

Ipsi, Tomatkungen, Jenny, Lupac, Merapi och Micro utgör den manshatande feministiska sammansvärjningen på forumet. Alla är toxiska på sitt eget sätt. Genpoolens sämsta kandidater söker uppmärksamhet av män på ett anonymt forum. Skapligt sorgligt får man väl ändå säga att det är.

Nejdå, ideologin som ligger till grund för dagens "manosfär" och antifeminism har existerat i flera århundraden.

I övrigt kan jag inte hjälpa att du med flera är så djävulskt korkade att ni inte förstår ett hypotetiskt resonemang som bottnar i ren statistik och rena fakta.

Jag menar, stannar du och dina likar aldrig upp och tänker efter lite eller är ni så jävla fast i hjärntvätten att all sans har lämnat er? Noll självinsikt, noll eftertanke, noll empati, noll läsförståelse, osv osv osv. Bara tomma skal som återupprepar samma argument/propaganda om och om igen.
Citera
2025-08-02, 00:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Cope:a lite till du. Alla ser att du står med byxorna nere.

Men du kan få ett försök till eftersom det är fredag. Varför är Jupiter-liknelsen inte ett bra argument?

Kan du inte svara på det nu så får vi väl helt enkelt dra slutsatsen att det är ett i sammanhanget bra argument.

Mjaaa, däremot kan "alla" se att du är stendum. Du är fubar Joe, bortom räddning.

Jorden/Jupiter liknelsen är skittramsig och på dagisnivå. Inte värd att ta i med tång ens.

Nej, det är inte ett bra argument, det är ett skittramsigt "argument".

Citat:
Frågan slutade för övrigt vara hypotetisk sekunden Merapi började med sina statistiska uträkningar. Det är alltså dessa vi andra diskuterar här. Kanske du skulle försöka hänga med lite i vad som pågår så slipper du göra ett så förvirrat intryck.

Jag diskuterar den hypotetiska "man vs bear" frågan, vilket är vad tråden handlar om. Om du med flera vill diskutera en enskild medlem så kan ni väl träffas över en kopp kaffe irl och skvallra loss. Så slipper vi andra utsättas för ert trams.
Citera
2025-08-02, 00:33
Medlem
Citat:
Nejdå, ideologin som ligger till grund för dagens "manosfär" och antifeminism har existerat i flera århundraden.

I övrigt kan jag inte hjälpa att du med flera är så djävulskt korkade att ni inte förstår ett hypotetiskt resonemang som bottnar i ren statistik och rena fakta.

Jag menar, stannar du och dina likar aldrig upp och tänker efter lite eller är ni så jävla fast i hjärntvätten att all sans har lämnat er? Noll självinsikt, noll eftertanke, noll empati, noll läsförståelse, osv osv osv. Bara tomma skal som återupprepar samma argument/propaganda om och om igen.

Det roliga är att i princip varje inlägg du skriver är en klockren beskrivning av dig själv. Exakt så som du beskriver uppfattas du utifrån. Exakt så.

Kvinnors agerande i björn vs man-frågan innebar en boost för manosfären och antifeminismen. Många killar fick helt enkelt sitt antifeministiska uppvaknande i samband med det. Vad gäller generellt så har manosfären givetvis uppstått som en reaktion på feminismen som blev allt mer radikal under 2000-talet och 10-talet.
Citera
2025-08-02, 00:41
Medlem
Jag möter hellre en björn i skogen än en kvinna. Risken att björnen falskanmäler mig för våldtäkt är mycket lägre.
Citera
2025-08-02, 00:46
Medlem
Citat:
Mjaaa, däremot kan "alla" se att du är stendum. Du är fubar Joe, bortom räddning.

Jorden/Jupiter liknelsen är skittramsig och på dagisnivå. Inte värd att ta i med tång ens.

Nej, det är inte ett bra argument, det är ett skittramsigt "argument".

Om du underkänner mitt Jupiter-argument så underkänner du även Merapis argument. Det är nämligen exakt samma argument, fast med andra variabler. Lite det som var syftet. Merapis argument var på dagisnivå, och byter man ut variablerna så kan även ideologiskt förblindade idioter som du se det. Även om du på ett desperat sätt försöker förneka det.

Jag har alltså fått dig precis dit jag vill. Du gick rakt i fällan. Ska jag ge dig en tredje och sista chans att rädda ansiktet?

Citat:
Jag diskuterar den hypotetiska "man vs bear" frågan, vilket är vad tråden handlar om. Om du med flera vill diskutera en enskild medlem så kan ni väl träffas över en kopp kaffe irl och skvallra loss. Så slipper vi andra utsättas för ert trams.

Vi diskuterar inte en enskild medlem, vi diskuterar ett påstående som har gjorts i den här tråden av en enskild medlem, din kompis Merapi. Jag förstår att du tycker att ni feminister ska få slänga ur er vilken dynga som helst utan att behöva få mothugg, men tyvärr så fungerar det inte så. Passar det inte så kan du logga ut. Att Flashback och en box vin är ditt enda fredagsnöje är inte mitt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in