Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaPanna8088
Hej alla,
Jag befinner mig just nu i en väldigt svår ekonomisk situation och söker tips, stöd eller vägledning från er som varit i liknande lägen.
Jag separerar efter en längre relation och har tre barn (10, 13 och 15 år). Det har varit en tuff tid mentalt och känslomässigt. Jag sa upp mig i maj från mitt jobb eftersom jag helt enkelt inte orkade separera och samtidigt jobba heltid – det höll på att knäcka mig.
Nu ligger jag efter med hyran för tredje månaden. Har haft kontakt med socialtjänsten, men deras hjälp är begränsad eftersom jag äger en bil. Det känns helt orimligt – jag har bilen just för att kunna söka jobb och klara vardagen med tre barn. Säljer jag den, blir jag i praktiken låst hemma.
Jag har startat en insamling för att klara hyran och komma på fötter igen. Alla som vill och kan bidra – smått som stort – är jag evigt tacksam för.
Har någon av er erfarenhet av att få stöd trots att man “äger” en bil? Eller tips på vad man kan göra när man står här – ensamstående, utan jobb, utan marginaler?
Alla råd, erfarenheter eller bara ett vänligt ord är välkommet. Tack för att du tog dig tid att läsa. 🙏
Välkommen till Flashback - men snart kommer du få ett kallt uppvaknande.
I vilket fall;
- Du arbetar inte nu, men du har en bil med visst värde, det är ingen mänsklig rättighet att ha bil.
- Du sa upp dig från ditt arbete för att du inte orkade, varför sjukskrev du dig inte? Det hade varit mer ekonomiskt klokt.