2025-08-01, 16:57
Avstängd
men också utan nödvändlighet med air cond

Var finns jämnaste klimatet.

Det påstås att San Francisco är både varmt o svalt o
man klarar sig utan air cond.

Ni som veet - kom igen
Citera
2025-08-01, 17:12
Avstängd
Negreritvs avatar
Trelleborg och Ystad såklart ditt jävla mähä!

Edit, pratar du internationellt så är det givetvis Medellin i Colombia. 25 grader året om. Snygga brudar dessutom så kontakta komvux idag för en nybörjarkurs i spanska!
Citera
2025-08-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv

Edit, pratar du internationellt så är det givetvis Medellin i Colombia. 25 grader året om. Snygga brudar dessutom så kontakta komvux idag för en nybörjarkurs i spanska!
Har hört att Lissabon har ett jämnt och behagligt klimat. Inte för varmt på sommaren, inte kallt på vintern.
Citera
2025-08-01, 17:16
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
men också utan nödvändlighet med air cond

Var finns jämnaste klimatet.

Det påstås att San Francisco är både varmt o svalt o
man klarar sig utan air cond.

Ni som veet - kom igen

Fuktigt som ett as i San Francisco.

Klimatmässigt skulle jag genuint föreslå Gran Canaria. Turistigt ställe men ett otroligt jämnt klimat. Speciellt Gran Canarias sydkust. Jämnvarmt och så gott som aldrig extremt.
Citera
2025-08-01, 17:19
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Har hört att Lissabon har ett jämnt och behagligt klimat. Inte för varmt på sommaren, inte kallt på vintern.
Då har du hört fel. Husen i Lissabon har ingen isolering, det är ett helvete inomhus dec-mars.
Citera
2025-08-01, 18:00
Medlem
Sydney
Citera
2025-08-01, 18:09
Medlem
Citat:
Då har du hört fel. Husen i Lissabon har ingen isolering, det är ett helvete inomhus dec-mars.
Hörde det av en schweizare, som själv bodde i Lissabon, på "Sud Express" från Paris till Lissabon.
Citera
2025-08-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Sydney
Nej, verkligen inte. Hela Australien har väderextremer, den ena dagen 20 grader och blåsigt, nästa dag 40 grader.
Citera
2025-08-01, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fuktigt som ett as i San Francisco.

Klimatmässigt skulle jag genuint föreslå Gran Canaria. Turistigt ställe men ett otroligt jämnt klimat. Speciellt Gran Canarias sydkust. Jämnvarmt och så gott som aldrig extremt.

GC har det perfekta klimatet, även om jag personligen skulle sakna vintern då alla roliga aktiviteter är just vintertid.
Citera
2025-08-01, 20:15
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Hörde det av en schweizare, som själv bodde i Lissabon, på "Sud Express" från Paris till Lissabon.
Hörde du fel, det är hett som satan på sommaren, kallt och jävligt på vintern, dessutom regnar det mycket.

Källa, jag reser dit 3 ggr om året minst.
Citera
2025-08-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hörde du fel, det är hett som satan på sommaren, kallt och jävligt på vintern, dessutom regnar det mycket.

Källa, jag reser dit 3 ggr om året minst.
Nej, hörde fel gjorde jag inte, men det är ju möjligt att schweizaren hade en annan uppfattning än Du. Jag har dock själv varit i Lissabon några gånger, 1989, 1990, 2001 och 2024, såväl i april, maj som juni, och då var det varken "hett som satan" eller regnade det.
Citera
2025-08-22, 17:40
Medlem
MrWins avatar
Citat:

Guadalajara och Nairobi är andra val. Hög höjd ger ett stabilt lagom varmt klimat. Problemet är väl kriminaliteten i dessa städer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in