2025-07-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Som jag uppfattat ditt problem är det Privatkopiera som strular för dig, eller?

Privatkopiera har ju inget med UWTD att göra annat än att du använder ffmpeg i UWTD mappen. Det spelar ju ingen roll om du uppdaterar UWTD om du vill att Privatkopiera skall fungera som det är tänkt. Du får ju samma fel när du kopierar in koden du får från Privatkopiera till en annan mapp med ffmpeg.exe i.

Precis men jag antog ju att felet låg hos udwt då jag använde ffmpeg där till att ladda ner med felet ligger nog i privatkopiera som du säger
Citera
2025-07-28, 22:54
Medlem
uman231s avatar
I de nu aktuella fallet kan jag med säkerhet säga att det inte ligger i UWTD's händer. Visst blir det ibland fel på UWTD men jag försöker efter bästa förmåga att fixa alla större fel inom 24 timmar och små buggar eller mindre viktiga tjänster i mån av tid. I de fall felet ligger i svtplay-dl eller yt-dlp så brukar jag också fixa de felen i respektive program och släppa egna versioner.

FFMPEG som nu privatkopiera lutar sig emot är oerhört kraftfull och bra... MEN är ju inte anpassat för enskilda tjänster. Så om något i en tjänst är avvikande så brukar de snabbt bli problematiskt.

Även svtplay-dl och yt-dlp lutar sig i sin tur lite emot ffmpeg. Men det främst för att sätta ihop ljud och video som mer eller mindre alltid ligger separerade på tjänsterna medan själva hämtningen sker via deras egna kod.

UWTD försöker blanda de bästa av alla tre för att ha så god funktion som möjligt och optimera så gott det går. Finns exempel där video hämtats med yt-dlp ljud med svtplay-dl och subtitle med en egen uwtd lösning. Och andra lösningar där uwtd letar fram rätt strömmar ifrån länkarna men hämtning sker med någon av de nämnda.

Ibland är dessa saker ganska okomplicerat men ibland ligger långt mycket mer jobb bakom än vad folk faktiskt förstår.
Citera
2025-07-28, 23:21
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231

FFMPEG som nu privatkopiera lutar sig emot är oerhört kraftfull och bra... MEN är ju inte anpassat för enskilda tjänster. Så om något i en tjänst är avvikande så brukar de snabbt bli problematiskt.

UWTD försöker blanda de bästa av alla tre för att ha så god funktion som möjligt och optimera så gott det går.
Hejsan.

Har en fråga ang. just ffmpeg.exe som medföljer UWTD mappen. Måste det vara just den versionen för att uwtd skall fungera optimalt? Får problem med subben när jag tar ned från SVT Nyheter. Storleken blir 0. Lägger jag in en nyare version av ffmpeg så blir subben normal.
Citera
2025-07-28, 23:43
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Jo jag har använt huvudprogrammet tidigare men tycker det funkat bättre med ffmpeg för mig. Varför jag kört ffpromt har jag inte en jävla aning om har bara blivit så

Om du testar i uwtd.exe, funkar det att ladda ner då? Eller får du felmeddelande då också?

Jag testade med m3u8 länk från SVT Play i ffmpeg och det funkade för mig att ladda ner. Kanske det kan vara att du kör med wifi som skapar problemet när du använder Privatkopiera/ffmpeg. Ska bli intressant vad du får för resultat när du testar med kabel.
Citera
2025-07-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Om du testar i uwtd.exe, funkar det att ladda ner då? Eller får du felmeddelande då också?

Jag testade med m3u8 länk från SVT Play i ffmpeg och det funkade för mig att ladda ner. Kanske det kan vara att du kör med wifi som skapar problemet när du använder Privatkopiera/ffmpeg. Ska bli intressant vad du får för resultat när du testar med kabel.

Uwtd.exe funkade utan problem att ladda ner med m3u8 länk från svtplay.

Det är bara Ffmpeg med länk från Privatkopiera som inte funkar ska testa med bara kabel idag
Citera
2025-07-29, 12:03
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Hejsan.

Har en fråga ang. just ffmpeg.exe som medföljer UWTD mappen. Måste det vara just den versionen för att uwtd skall fungera optimalt? Får problem med subben när jag tar ned från SVT Nyheter. Storleken blir 0. Lägger jag in en nyare version av ffmpeg så blir subben normal.
Det bör funka med nyare med.. Den jag skickar med kan jag bara garantera mer iom de är den jag testar emot
Citera
2025-07-30, 16:27
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Sen måste jag bara fråga dig för jag tycker det låter så väldigt märkligt. Varför använder du "ff-prompt.bat"? Den är endast till för att ställa in PATH. Men det fungerar inte överhuvudtaget. Koden i bat-filen är skapad 2013 (Uman lade till filen 2018). Fungerar troligtvis i Windows 7, men inte i Windows 11.
Ff-prompt.bat huvudsakliga uppgift är nog som det står i batfilen:
"Open a command prompt to run ffmpeg/ffplay/ffprobe".

Efter tipset om batfilen här använder jag den för att köra en nyare version av ffmpeg. Helt oberoende av UWTD mappen. Kopierade över batfilen till mappen med den nyare versionen av ffmpegs bin mapp. Skapade en genväg till batfilen och nu behöver jag bara klicka på den så öppnas en command prompt redo att ta emot ett kommando från ex. privatkopiera. Fick väl klicka ett par gånger förut för att komma dit så en viss arbetsbesparing blir det. 😎

Om batfilen har någon speciell uppgift i UWTD mappen eller om den bara hängt med har jag ingen aning om.
Citera
2025-07-30, 21:12
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ff-prompt.bat huvudsakliga uppgift är nog som det står i batfilen:
"Open a command prompt to run ffmpeg/ffplay/ffprobe".

Efter tipset om batfilen här använder jag den för att köra en nyare version av ffmpeg. Helt oberoende av UWTD mappen. Kopierade över batfilen till mappen med den nyare versionen av ffmpegs bin mapp. Skapade en genväg till batfilen och nu behöver jag bara klicka på den så öppnas en command prompt redo att ta emot ett kommando från ex. privatkopiera. Fick väl klicka ett par gånger förut för att komma dit så en viss arbetsbesparing blir det. 😎

Om man vill starta cmd räcker det att batfilen bara består av:
Kod:
@echo off
start
Lägg den i samma mapp som du har den version av ffmpeg som du vill använda. Sen kan du göra en genväg till den batfilen. Då startar cmd i den mappen.

Citat:
Om batfilen har någon speciell uppgift i UWTD mappen eller om den bara hängt med har jag ingen aning om.

Eftersom den är från 2018 har den bara hängt med. Som jag skrev så förut så skulle jag absolut tro att den funkar i Windows 7 för att lägga till i PATH. Men inte i Windows 11.

Uman är grymt bra på att koda och att förklara hur saker fungerar väldigt tydligt. Är bara lite sämre på att rensa bort gammalt som inte är aktuellt längre... Kolla längst ner i signaturen på Umans poster, den är också från 2018 och inte heller helt aktuell längre...
Citera
2025-07-30, 23:21
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Om man vill starta cmd räcker det att batfilen bara består av:
Kod:
@echo off
start
Lägg den i samma mapp som du har den version av ffmpeg som du vill använda. Sen kan du göra en genväg till den batfilen. Då startar cmd i den mappen.
Ja det var en betydligt enklare bat fil. Lade även den i min yt-dlp och svtplay-dl mapp för snabb åtkomst. Har en känsla av att jag försökt få till nåt liknande tidigare men inte lyckats. Trodde kanske de var mer komplicerat än det faktiskt var. Så tack för tipset.
Citera
2025-07-31, 01:11
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ja det var en betydligt enklare bat fil. Lade även den i min yt-dlp och svtplay-dl mapp för snabb åtkomst. Har en känsla av att jag försökt få till nåt liknande tidigare men inte lyckats. Trodde kanske de var mer komplicerat än det faktiskt var. Så tack för tipset.

Uman: Tänkte bara skriva för tydlighets skull. Jag vet att du ofta har väldigt mycket att göra, så jag förstår att fixa såna väldigt små detaljer som att ta bort vissa gamla saker är lågprioriterat.
Citera
2025-07-31, 06:41
Medlem
Martin24s avatar
BrumunD. Jag kom att tänka på att det behövs ju ingen batfil överhuvudtaget. Det är bättre att välja mapp via genvägen.

Ta denna bild som exempel.
https://windowstips.nu/wp-content/uploads/google-chrome-inkognito-standard.png

I dina genvägar du skapat, ändra "Mål" till:
Kod:
C:\Windows\System32\cmd.exe

Sen vid "Starta i" skriver du in sökvägen till mappen som du vill ska startas i cmd när du kör genvägen. Glöm inte att skriva sökvägen inom "" om den innehåller något mellanslag, annars behövs det inte. Sen kan du radera batfilerna, de behövs inte längre.
Citera
2025-07-31, 13:54
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
BrumunD. Jag kom att tänka på att det behövs ju ingen batfil överhuvudtaget. Det är bättre att välja mapp via genvägen.
Detta var den smidigaste och snabbaste lösningen. Har velat ha det så här ett slag men inte riktigt funnit en bra lösning. Grunnade dock lite när jag öppnade den bifogade bilden innan jag läst hela din beskrivning. Tack och bock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in