Citat:
Ursprungligen postat av
BrumunD
Ff-prompt.bat huvudsakliga uppgift är nog som det står i batfilen:
"Open a command prompt to run ffmpeg/ffplay/ffprobe".
Efter tipset om batfilen här använder jag den för att köra en nyare version av ffmpeg. Helt oberoende av UWTD mappen. Kopierade över batfilen till mappen med den nyare versionen av ffmpegs bin mapp. Skapade en genväg till batfilen och nu behöver jag bara klicka på den så öppnas en command prompt redo att ta emot ett kommando från ex. privatkopiera. Fick väl klicka ett par gånger förut för att komma dit så en viss arbetsbesparing blir det. 😎
Om man vill starta cmd räcker det att batfilen bara består av:
Lägg den i samma mapp som du har den version av ffmpeg som du vill använda. Sen kan du göra en genväg till den batfilen. Då startar cmd i den mappen.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrumunD
Om batfilen har någon speciell uppgift i UWTD mappen eller om den bara hängt med har jag ingen aning om.
Eftersom den är från 2018 har den bara hängt med. Som jag skrev så förut så skulle jag absolut tro att den funkar i Windows 7 för att lägga till i PATH. Men inte i Windows 11.
Uman är grymt bra på att koda och att förklara hur saker fungerar väldigt tydligt.

Är bara lite sämre på att rensa bort gammalt som inte är aktuellt längre...

Kolla längst ner i signaturen på Umans poster, den är också från 2018 och inte heller helt aktuell längre...