2025-07-27, 14:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Kan ju vara något med din uppkoppling att göra. Kör du wifi? Iofs funkar all-ep som det skall är det ju inte det. Är dålig på att tolka felmeddelanden.

Ja jag kör wifi

Gör du?

All-ep funkar som sagt utan problem
Citera
2025-07-27, 14:18
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja jag kör wifi

Gör du?

All-ep funkar som sagt utan problem
Testat med både tråd och wifi. Inga problem.
Om du kollar med Bredbandskollen hur ser det ut där?
Citera
2025-07-27, 14:24
Avstängd
Citat:
Testat med både tråd och wifi. Inga problem.
Om du kollar med Bredbandskollen hur ser det ut där?

Ser bra ut har inte problem med något annat är just bara detta programmet jävlig märkligt
Citera
2025-07-27, 14:31
Medlem
Om man packat upp en korrekt nedladdad senaste UWTD-mapp och packat upp den på rätt ställe plus kört senaste Fixen fungerar allt hur bra som helst, gör det inte det är det nåt fel i din miljö, skulle det mot förmodan vara ett problem med UWTD så brukar det fixas rätt omgående.
Citera
2025-07-27, 14:36
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ser bra ut har inte problem med något annat är just bara detta programmet jävlig märkligt
Ja lite märkligt. Tittar man på felmeddelandet så verkar det ju vara "Connection..... Failed" på några rader.
Du har ingen möjlighet att prova trådat då?
Citera
2025-07-27, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Om man packat upp en korrekt nedladdad senaste UWTD-mapp och packat upp den på rätt ställe plus kört senaste Fixen fungerar allt hur bra som helst, gör det inte det är det nåt fel i din miljö, skulle det mot förmodan vara ett problem med UWTD så brukar det fixas rätt omgående.

Har gjort allt rätt därför jag och BrunmunD misstänker att problemet ligger i min mijö som du säger

All-ep och allt annat med UWTD fungerar som sagt klockrent
Citera
2025-07-27, 14:41
Avstängd
Citat:
Ja lite märkligt. Tittar man på felmeddelandet så verkar det ju vara "Connection..... Failed" på några rader.
Du har ingen möjlighet att prova trådat då?

Ska testa det vid tillfälle när jag inte jobbar
Citera
2025-07-27, 15:36
Medlem
De få gånger UWTD har krånglat för mig trots senaste fix, mm så tar jag bort hela skiten, startar om datorn ett par gånger och börjar om från början med ny mapp och senaste fixen, det brukar lösa det.
Citera
2025-07-27, 23:21
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Nej det fungerade inte trots att jag uppdaterade ffmpeg till nyaste versionen

Har jag tur kan jag ladda ner 1 avsnitt av en serier innan jag får detta

https://ibb.co/23gwBRDG

Har du laddat ner fixen här? Alltså skrivit över uwtd.exe och kört "fix.bat"? Den fixar "cryptography" vilket nämns många gånger i din bild (crypto). Jag vet ju inte helt säkert om det är felet, men det låter troligt.

Sen måste jag bara fråga dig för jag tycker det låter så väldigt märkligt. Varför använder du "ff-prompt.bat"? Den är endast till för att ställa in PATH. Men det fungerar inte överhuvudtaget. Koden i bat-filen är skapad 2013 (Uman lade till filen 2018). Fungerar troligtvis i Windows 7, men inte i Windows 11.
Kod:
Copyright (C) 2013  Kyle Schwarz

Så för att ställa in PATH. Gör som BrumunD skrev här.

Citat:
Man använder väl inte ff-prompt.bat för att ladda ned något. Är det uwtd.exe du har problem med?
Citat:
Jag har alltid använt den det har som sagt funkat innan den ligger ju Uwtd mappen

Jag går in på svt och väljer vad jag vill se säg vera https://www.svtplay.se/video/82mDVgx...-hidden-depths

sen trycker jag på privatkopiera så jag får fram strömmar 1920x1080 bla bla bla väljer en och klistrar in i ff-prompt.bat och trycker enter

Har som sagt ALLTID gjort så och har typ alltid funkat men krånglat de senaste månaderna

Jag har laddat ner hur mycket som helst i flera år på sätter jag beskrivit över

Hur gör du menar du??

Varför använder du inte uwtd.exe? Du har alltså laddat ner uwtd i åratal men aldrig använt själva "huvudprogrammet" uwtd.exe? Förlåt, jag vill inte låta otrevlig men jag tycker det låter superkonstigt. Jag kan liksom inte förstå det. Jag fattar inte varför du kopierar m3u8-länkar via Privatkopiera?

Meningen med uwtd (eller svtplay-dl) är ju just att man inte ska behöva göra det. Istället behövs bara webbadressen till videon som du klistrar in i uwtd.exe.
Citera
2025-07-28, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Har du laddat ner fixen här? Alltså skrivit över uwtd.exe och kört "fix.bat"? Den fixar "cryptography" vilket nämns många gånger i din bild (crypto). Jag vet ju inte helt säkert om det är felet, men det låter troligt.

Sen måste jag bara fråga dig för jag tycker det låter så väldigt märkligt. Varför använder du "ff-prompt.bat"? Den är endast till för att ställa in PATH. Men det fungerar inte överhuvudtaget. Koden i bat-filen är skapad 2013 (Uman lade till filen 2018). Fungerar troligtvis i Windows 7, men inte i Windows 11.
Kod:
Copyright (C) 2013  Kyle Schwarz

Så för att ställa in PATH. Gör som BrumunD skrev här.

Varför använder du inte uwtd.exe? Du har alltså laddat ner uwtd i åratal men aldrig använt själva "huvudprogrammet" uwtd.exe? Förlåt, jag vill inte låta otrevlig men jag tycker det låter superkonstigt. Jag kan liksom inte förstå det. Jag fattar inte varför du kopierar m3u8-länkar via Privatkopiera?

Meningen med uwtd (eller svtplay-dl) är ju just att man inte ska behöva göra det. Istället behövs bara webbadressen till videon som du klistrar in i uwtd.exe.

Jo jag har använt huvudprogrammet tidigare men tycker det funkat bättre med ffmpeg för mig. Varför jag kört ffpromt har jag inte en jävla aning om har bara blivit så

Ska testa din länk Uwteknik och se om det funkar bättre. och miljövariblen ska jag också testa kan kanske vara det har för mig jag gjort det men ej 100

Jag har kört fix.bat fler talet gånger men hjälper ej
Citera
2025-07-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Man behöver inte ens klistra in url;en, kopierar man den innan man startar UWTD så är den inklistrad när programmet startat.
Citera
2025-07-28, 12:22
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Jo jag har använt huvudprogrammet tidigare men tycker det funkat bättre med ffmpeg för mig. Varför jag kört ffpromt har jag inte en jävla aning om har bara blivit så

Ska testa din länk Uwteknik och se om det funkar bättre. och miljövariblen ska jag också testa kan kanske vara det har för mig jag gjort det men ej 100

Jag har kört fix.bat fler talet gånger men hjälper ej
Som jag uppfattat ditt problem är det Privatkopiera som strular för dig, eller?

Privatkopiera har ju inget med UWTD att göra annat än att du använder ffmpeg i UWTD mappen. Det spelar ju ingen roll om du uppdaterar UWTD om du vill att Privatkopiera skall fungera som det är tänkt. Du får ju samma fel när du kopierar in koden du får från Privatkopiera till en annan mapp med ffmpeg.exe i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in