2025-07-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Heteroparaden är ju nästan 365 dagar per år så vad är ditt fucking jävla problem?
När och var går det tåget?
Citera
2025-07-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast HBTQ är ju fortsatt en väldigt utsatt grupp och inte alls normaliserad, speciellt inom skolans värld och invandrarområden. Så arbetet är ju inte på något sätt slut ännu.
Det kan nog kännas så om man sitter fast i en bubbla. Vi som inte har någon häst i loppet blir dock konstant påminda om denna grupp och hur ”marginaliserad” den är.

Om man har massmedia, politiken, nöjesindustrin och kapitalismen bakom ryggen är man inte marginaliserad, man tillhör etablissemanget.

Det är dock intressant att du nämner invandrare, där finns lite att jobba med. När en vit heteromänniska påpekar den blinda fläcken blir denne kallad ”rasist” med argumentet ”ni bara låtsas värna om HBTQ för att få hata på flyktingar”. Hur länge till ska vi fortsätta låtsas som att det regnar?
Citera
2025-07-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
har massa skit att lasta av i city, allt är blockad nu, varför räcker inte en dag?
jag är inte emot bögar men ingen bryr sig om du e bög eller inte och ha en fucking parad e överflödigt, men problemet är inte att dom e bögar dom vill ha din uppmärksamhet att dom e bögar, hela skiten är så narcisstiskt och befängt.
Kan hålla med lite. Men samtidigt är det inte parad varje dag. Det är väl bara en dag.
Men det är överdrivet att Västtrafik ska flagga pga politik osv. Sen att det är poliser i tåget är helt fel. Jan Emanuel har ett här.
Citera
2025-07-30, 21:45
Medlem
Q-Trons avatar
Paraden är en hel vecka lång därför att bokstavsfolket ska hinna torrjucka sig igenom alla muslimpackade förorter också, där behovet av tolerans för pervokulturen är som allra störst. Jag tror det är så i alla fall. Rinkeby, Bergsjön, Vivalla och Skäggetorp behöver hur som helst mycket mer av det här:

https://rumble.com/v2wixq1-this-is-disgusting-and-stupid.html?e9s=src_v1_s%2Csrc_v1_s_m

Notera den äldre, ölmagade herren iklädd endast "tighty whities" som stolt skakar skrevet och röven framför alla barn som släpats dit av deras hjärndöda föräldrar.
Citera
2025-07-30, 21:58
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Förklara då varför man får lägre lön ifall man är öppet homosexuell, eller varför man ska tolerera risken om våld, eller acceptera färre rättigheter

Därför att som homosexuell är du en belastning för samhället.
Citera
2025-07-30, 22:26
Avslutad
Är jag en ond bög om jag planerar att ta med mig ett par skunkar in till stan på lördag morgon, placera ut dem lite här och var längst paradgatan? Som ni förstår vill jag helst inte förknippas med Pride eller något som har med det att göra.

Ps: Jag kommer inte att verkställa min plan, men i mitt huvud har jag väldigt roligt åt små planer som kan göra så att Prideparaden inte blir av....
Citera
2025-07-30, 22:27
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Var är du och kollar som ser exponerade rövhål hela tiden? Inte funderat på att gå åt ett annat håll?
New york, Berlin.
Citera
2025-07-30, 22:29
Avstängd
Använd BumBoy-Shame-veckan till något

Zuuug aav dom deras pengar från svt

Rapporten visar att kvinnor oavsett sexuell läggning äger i genomsnitt 250 000 kronor mindre än män. Allra minst äger homosexuella kvinnor, trots att de generellt sett har högre arbetsinkomster än heterosexuella kvinnor. Homosexuella kvinnor äger i genomsnitt 270 000 kronor mindre än homosexuella män.

Homosexuella män är de som enligt rapporten äger mest av alla, framförallt i finansiella tillgångar, exempelvis kontanter, aktier och obligationer.
Citera
2025-07-30, 22:30
Medlem
Varför? Dom är ju dina broddas
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Är jag en ond bög om jag planerar att ta med mig ett par skunkar in till stan på lördag morgon, placera ut dem lite här och var längst paradgatan? Som ni förstår vill jag helst inte förknippas med Pride eller något som har med det att göra.

Ps: Jag kommer inte att verkställa min plan, men i mitt huvud har jag väldigt roligt åt små planer som kan göra så att Prideparaden inte blir av....
Citera
2025-07-30, 22:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Kan hålla med lite. Men samtidigt är det inte parad varje dag. Det är väl bara en dag.
Men det är överdrivet att Västtrafik ska flagga pga politik osv. Sen att det är poliser i tåget är helt fel. Jan Emanuel har ett här.
Jan E är ju inte välkommen i några kretsar längre. Jag tror han skulle bli jätteglad om han inbjöds att gå längst fram i tåget, som den smygbög han verkar vara.
Blue Oyster Bar mannen.
Citera
2025-07-30, 22:32
Medlem
Flashbackatmes avatar
Pride är ett äckligt jippo som borde förbjudas.
Att hylla psyksjuka individer är inget man ska gilla.
Citera
2025-07-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Problemet är ju att de finns andra och betydligare större samhällsproblem än vem som har sex med vem. Varför ska pride får så mycket pengar och uppmärksamhet? Det väldigt få människor som har denna läggning. Det hade varit bättre om psykisk ohälsa har fått mer uppmärksamhet där betydlig flera människor i sverige kan identifiera dig med.

Det var ett stort problem när jag var ung och det var inte så himla längesen. Är inte gay själv men minns tydligt hur föraktade de var. Läser du tråden och andra trådar på ämnet så ser du att föraktet finns kvar fast hos mångfaldigt färre nu än då.

En av de stora anledningarna till att föraktet minskat är för att många har engagerat sig och aktivt kämpat i många år för att en attitydförändring ska ske.

Anledningen till att du inte ser samma uppmärksamhet kring andra frågor beror till stor del på att inte tillräckligt många har engagerat sig tillräckligt länge för att bygga upp den uppmärksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in