Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Om dom slutade trycka ner sin sexualitet i halsen på folk konstant hade dom kunnat leva i lugn och ro. Ingen bryr sig vem dom knullar med men dom måste skylta med sin perversa äckliga läggningar hela tiden. Jag brydde mig inte för 10 år sedan men nu klarar jag inte av att se en prideflagga utan att vilja spy. Så det är tvärtom, Pride behövs inte om dom vill leva i lugn och ro men det är inte det det handlar om. Det handlar om psykiskt sjuka människor med sjuka läggningar tex pedofiler. Dom försöker ju inte ens dölja det längre.
Man har Pride i en vecka per år, det är knappast att trycka ned det i halsen på folk. Hela din attityd visar på varför mer Pride behövs så att folk som du kan få information och utbilda dig bättre och bli en bättre och mindre hatisk människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fetgirig
Hönan eller ägget… Pride gör inget för att bättra på villkoren för HBTQ, däremot kan jag nog tänka mig att en och annan blir hatisk av dylik tvångssolidaritet där regnbågen körs ner i halsen på allt med en puls.
Det är samma sak som med religionen. Det gapas vitt och brett om RELIGIONSFRIHET utan att tänka på att det även betyder FRIHET FRÅN RELIGION.
Tänkte inte på det, inte sant?
Samhället har blivit betydligt mindre hatiskt mot HBTQ sedan events som Pride kom igång. Det är viktigt att samhället belyser denna fråga och ökar acceptansen och minskar hat och hot.