2025-07-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Fast det är ju ni smygbögar som vill ha pride för hetero! Du klagar bara för att klaga nu...
Vad innebär det att vilja ha ”pride för hetero”?
Citera
2025-07-30, 21:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Förklara då varför man får lägre lön ifall man är öppet homosexuell, eller varför man ska tolerera risken om våld, eller acceptera färre rättigheter

ALLA HAR VI OLIKA LÖN
Bara för att bögarna är lätt kränkt och tror bara för att dom är bög (att få lägre lön) är deras egna psykiska problem

Inte sammanhanget antal år / kunskap som är anpassat till lön.
Tro mig finns bögar som tjänar mer är vanligt folk.
Citera
2025-07-30, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
har massa skit att lasta av i city, allt är blockad nu, varför räcker inte en dag?
jag är inte emot bögar men ingen bryr sig om du e bög eller inte och ha en fucking parad e överflödigt, men problemet är inte att dom e bögar dom vill ha din uppmärksamhet att dom e bögar, hela skiten är så narcisstiskt och befängt.

Därför att det tar dig 6 dagar i gömma men på den 7e dagen så träder du fram och ansluter dig till paraden.
Dom vet om detta.
Citera
2025-07-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Om dom slutade trycka ner sin sexualitet i halsen på folk konstant hade dom kunnat leva i lugn och ro. Ingen bryr sig vem dom knullar med men dom måste skylta med sin perversa äckliga läggningar hela tiden. Jag brydde mig inte för 10 år sedan men nu klarar jag inte av att se en prideflagga utan att vilja spy. Så det är tvärtom, Pride behövs inte om dom vill leva i lugn och ro men det är inte det det handlar om. Det handlar om psykiskt sjuka människor med sjuka läggningar tex pedofiler. Dom försöker ju inte ens dölja det längre.

Man har Pride i en vecka per år, det är knappast att trycka ned det i halsen på folk. Hela din attityd visar på varför mer Pride behövs så att folk som du kan få information och utbilda dig bättre och bli en bättre och mindre hatisk människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Hönan eller ägget… Pride gör inget för att bättra på villkoren för HBTQ, däremot kan jag nog tänka mig att en och annan blir hatisk av dylik tvångssolidaritet där regnbågen körs ner i halsen på allt med en puls.

Det är samma sak som med religionen. Det gapas vitt och brett om RELIGIONSFRIHET utan att tänka på att det även betyder FRIHET FRÅN RELIGION.

Tänkte inte på det, inte sant?

Samhället har blivit betydligt mindre hatiskt mot HBTQ sedan events som Pride kom igång. Det är viktigt att samhället belyser denna fråga och ökar acceptansen och minskar hat och hot.
Citera
2025-07-30, 21:12
Medlem
Citat:
Förklara då varför man får lägre lön ifall man är öppet homosexuell, eller varför man ska tolerera risken om våld, eller acceptera färre rättigheter
Förklara gärna hur man får lägre lön om man är öppet homosexuell, finns det något bög-avdrag som träder i kraft här?
Citera
2025-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Samhället har blivit betydligt mindre hatiskt mot HBTQ sedan events som Pride kom igång. Det är viktigt att samhället belyser denna fråga och ökar acceptansen och minskar hat och hot.
Absolut, det finns dock en gräns där man bör dämpa volymen och njuta av vad man åstadkommit istället för att köra ända in i kaklet. För att vara en rörelse som kämpar för att bli normaliserad känns det ganska kontraproduktivt att konstant vifta med sina olikheter.
Citera
2025-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Paraden i sig är inte mer än en eftermiddag.

Jag har inget emot homosexuella – men när kampen för acceptans ersätts av män med dildos i pannan och exponerade analhål på gatan, då handlar det inte längre om rättigheter utan om narcissistisk cirkus.

Typ som ditt älskade stureplan ungefär varje kväll då?
Citera
2025-07-30, 21:16
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Allas problem, funderingar och stora irritation är varför ni inte bara utför er parad i Rinkeby, Rosengård eller Biskopsgården. Är ni rasister som inte vill vara där?

Därför vi har dom i centrum av staden? Dom flesta Prides har events utanför staden också som här i GBG så finns det grejer i Biskop bland annat.
Citera
2025-07-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Absolut, det finns dock en gräns där man bör dämpa volymen och njuta av vad man åstadkommit istället för att köra ända in i kaklet. För att vara en rörelse som kämpar för att bli normaliserad känns det ganska kontraproduktivt att konstant vifta med sina olikheter.

Fast HBTQ är ju fortsatt en väldigt utsatt grupp och inte alls normaliserad, speciellt inom skolans värld och invandrarområden. Så arbetet är ju inte på något sätt slut ännu.
Citera
2025-07-30, 21:20
Medlem
dude2ks avatar
Helt sjukt att gay-folket har en veckas firande + parad? Inte rättvist någonstans förfan..

Är de bättre än hetero-folk på något sätt??
Alla är inte lika värda uppenbarligen!
Citera
2025-07-30, 21:21
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Heteroparaden är ju nästan 365 dagar per år så vad är ditt fucking jävla problem?

Var fan är den paraden? Har aldrig sett en parad där heterosexuella måste häva sig och få uppmärksamhet.
Citera
2025-07-30, 21:24
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Paraden i sig är inte mer än en eftermiddag.

Jag har inget emot homosexuella – men när kampen för acceptans ersätts av män med dildos i pannan och exponerade analhål på gatan, då handlar det inte längre om rättigheter utan om narcissistisk cirkus.

Det är fan inte klokt 😅🤣😂!
När gick det åt helvete för världen och i synnerhet för Sverige kan man ju undra?
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-07-30 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in