2025-07-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Problemet är ju att de finns andra och betydligare större samhällsproblem än vem som har sex med vem. Varför ska pride får så mycket pengar och uppmärksamhet? Det väldigt få människor som har denna läggning. Det hade varit bättre om psykisk ohälsa har fått mer uppmärksamhet där betydlig flera människor i sverige kan identifiera dig med.
massa deppiga med flaggor
Hela stan gungar
Senast redigerad av troligengud 2025-07-30 kl. 19:09.
Citera
2025-07-30, 19:08
Medlem
Tervulls avatar
Hatar Pride det är bara för perversa äckel människor. Känner flera personer som är gay både kvinnor och män och de vill inte förknippas med dessa vidriga perversioner! Jag hatar skiten innerligt och hoppas detta förbjuds. Många företag har slutat hissa den vedervärdiga pissflaggan!

När kommer försvarsmaktens årliga Pride-kampanj då? Förra året ”en flagga att försvara”, kostade 800 tusen kronor.
Citera
2025-07-30, 19:10
Medlem
Alla hatiska trådar här på Flashback visar väl varför Pride veckan behövs mer än någonsin. Framförallt för att kunna bemöta allt hat och hot som olika LGBT grupper möts av i samhället och att förenas i kärlekens och acceptansens tecken.
Citera
2025-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hatar Pride det är bara för perversa äckel människor. Känner flera personer som är gay både kvinnor och män och de vill inte förknippas med dessa vidriga perversioner! Jag hatar skiten innerligt och hoppas detta förbjuds. Många företag har slutat hissa den vedervärdiga pissflaggan!

När kommer försvarsmaktens årliga Pride-kampanj då? Förra året ”en flagga att försvara”, kostade 800 tusen kronor.
Låter som att du själv behöver en redig dase att köra upp i pastejköket!
Citera
2025-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Alla hatiska trådar här på Flashback visar väl varför Pride veckan behövs mer än någonsin. Framförallt för att kunna bemöta allt hat och hot som olika LGBT grupper möts av i samhället och att förenas i kärlekens och acceptansens tecken.
Varav jag älskar att köra på med deras egna taktik mot dom själva. Topplocket blåser snabbare än något annat i detta universum!
Citera
2025-07-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Förklara då varför man får lägre lön ifall man är öppet homosexuell, eller varför man ska tolerera risken om våld, eller acceptera färre rättigheter

Den första frågan får du ställa till facken. Men det är väldigt tveksamt om de ens pratar om bögar i avtalsrörelsen och sätter lägre lön för dem. Du är helt enkelt fel ute där, alla har samma lön oavsett sexuell läggning.

Färre rättigheter har bögar knappas, vilka är det du tänker på?

Och tolerera våld behöver man inte göra men man kanske kan förstå att ens beteende påverkar risken för våld.
Citera
2025-07-30, 19:14
Medlem
Citat:
Gå utomhus som heterosexuell och se om du blir misshandlad eller våldtagen eller mördad för din sexuallitet?

Måste man verkligen skylta precis varenda dag med att man är gay, vegan eller sosse?
Jag har jobbat med rätt många homo och bisexuella, ingen av dom har någonsin svassat runt i klänning eller gummikläder på jobbet , ingen har vad jag vet behandlat dom annorlunda på något sätt och dom har absolut inte haft lägre lön pga sin läggning.
Citera
2025-07-30, 19:17
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
För att det är en maktuppvisning. Det är mer förnedrande för svenskarna att de paraderar i huvudstaden. Att gå i mindre städer längre från makten skickar inte samma budskap om att Sverige är erövrat.

De har också problem med uppslutning redan som det är. Siffrorna som de ger för antalet deltagare är alltid betydligt högre än vad som syns på flygfoton och liknande. I mindre städer skulle uppslutningen bli ännu mindre, och det skulle bli ännu mer ihåligt när media försöker att framställa pride som ett evenemang med folkligt stöd.

Alltså det finns en massa Pride i en massa städer dom är på litet olika datum bara. Gällivare Pride är på vintern till exempel.

Så det här händer redan och har hänt i decennier.

Jag försöker hitta dom här fotona du pratar om och förra årets Pride i Stockholm verkar rätt folktätt ...
Citera
2025-07-30, 19:19
Medlem
Det lite skojiga är att gay-paraden är samtidigt som det är raggar cruising i stockholm city samtigt...
Citera
2025-07-30, 19:23
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame

Om dom slutade trycka ner sin sexualitet i halsen på folk konstant hade dom kunnat leva i lugn och ro. Ingen bryr sig vem dom knullar med men dom måste skylta med sin perversa äckliga läggningar hela tiden. Jag brydde mig inte för 10 år sedan men nu klarar jag inte av att se en prideflagga utan att vilja spy. Så det är tvärtom, Pride behövs inte om dom vill leva i lugn och ro men det är inte det det handlar om. Det handlar om psykiskt sjuka människor med sjuka läggningar tex pedofiler. Dom försöker ju inte ens dölja det längre.
Citera
2025-07-30, 19:28
Medlem
Citat:
Förklara då varför man får lägre lön ifall man är öppet homosexuell, eller varför man ska tolerera risken om våld, eller acceptera färre rättigheter
Du utgår ifrån att homosexuella är offer och kör på I samma fotspår.
Forskningen säger arr homosexuella män äger mest, sedan man-kvinna-par, sist kvinna-kvinna-par.
Men det blir väl inte tyst på dig trots dessa rön.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/homosexuella-man-ager-tre-ganger-mer-an-homosexuella-kvinnor
Citera
2025-07-30, 19:31
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Var är du och kollar som ser exponerade rövhål hela tiden? Inte funderat på att gå åt ett annat håll?
New york, Berlin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in