2025-07-28, 18:17
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Men frågan varför man äger så många oanvända då kvarstår!
Ja det är ju den svåra nöten att knäcka, dom lider säkert någon hoarder-gen. Kepsarna är troligtvis deras minsta bekymmer.
Allt utöver en ful och en finkeps, alltså en typ som man har till fiske och annat smutsigt och en som man kan ha på sig i mer ”sociala” sammanhang är sjukligt beteende.
Kanske en till träning också kan vara acceptabelt.
Citera
2025-07-29, 22:11
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Ja det är ju den svåra nöten att knäcka, dom lider säkert någon hoarder-gen. Kepsarna är troligtvis deras minsta bekymmer.
Allt utöver en ful och en finkeps, alltså en typ som man har till fiske och annat smutsigt och en som man kan ha på sig i mer ”sociala” sammanhang är sjukligt beteende.
Kanske en till träning också kan vara acceptabelt.

Jag håller nog med dig. Jag har en hockeylaget och en för fotbollslaget jag håller på. Som varvas.
Citera
2025-07-29, 22:14
Medlem
Jag har flera olika kepsar, vilket jag använder beror på vilka kläder jag har i övrigt. Vill ju matcha lite.

Men annars, ja det är nog lätt hänt att man grabbar samma keps trots att man har ett antal kepsar liggande.

Är väl samma fenomen med skor? Att man har ett tiotal par hemma, men ändå mestadels använder samma par.
Citera
2025-07-29, 22:29
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Jag håller nog med dig. Jag har en hockeylaget och en för fotbollslaget jag håller på. Som varvas.
Låter som ett fullkomligt sunt beteende.
Citera
2025-07-30, 13:57
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag har flera olika kepsar, vilket jag använder beror på vilka kläder jag har i övrigt. Vill ju matcha lite.

Men annars, ja det är nog lätt hänt att man grabbar samma keps trots att man har ett antal kepsar liggande.

Är väl samma fenomen med skor? Att man har ett tiotal par hemma, men ändå mestadels använder samma par.

Det är det kanske. Själv har jag dock bara ett par skor för varje ändamål. Vardagskor, fotbollsskor, kostym, springskor osv osv. Sen när de är paj är det bara att köpa nya. Men jag hade inte fått för mig att äga liksom 4 par springskor och använda bara en av de.

Folk som tror på att föremål kan vara ”turföremål” kan jag tänka mig har samma keps hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in