Citat:
Ursprungligen postat av
London
30 mkr vore såklart mer än välkommet för er om det stämmer. En grundplåt till ECL typ och ny livboj månader framöver.
Att ekonomi korrelerar med framgång över tid behöver varken du eller jag fråga vare sig sportchef i ÖFK eller MFF

Ser inte vilka i truppen ni ska sälja för att balansera driftunderskottet närmsta 12 månader?
Men framför allt… Vem bryr sig om vraken? De är uppe och viftar likt 2019 men kommer garanterat hitta krokben att fälla sig själva på. Som alltid.
Behövs väl inte säljas speciellt mycket när det trillar in ~30 mille i solidaritetsersättning från Isak inom kort, men annars är väl i stort sett alla under 25 + typ Benkovic och Salétros extremt säljbara i nuvarande trupp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Är väl i ärlighetens namn inte konstigt alls? Eller är det konstigt att brorsan hetsar? Förstår faktiskt inte. Att ni skulle dippa med er skrikande färing visste man ju. Snacket om 4-3-3 och Kalvesen (heter han så?) - vad hände där? Det är faktiskt spännande att diskutera. När vad man kommunicerar och vad man gör, truppstrategin ej följs - är det verkligen hos DIF det stormar mest?

Jag tycker det är extremt konstigt och börjar mer och mer bli rädd över att det bara är jag som ser hur jävla nära det som aldrig får lov att hända är att hända. Jag är helt övertygad om att Mjällby kommer droppa av inom kort, och då har ni pole position framför Kalifatet i ett titelrace. Är det verkligen bara jag som ser detta?
När det kommer till 4-3-3 har både MT och Kalvenes varit tydliga om att det är den önskvärda formationen på sikt, men att det saknas material för att genomföra en shift idag. Lätt att glömma bort att vi har haft enorma skadeproblem denna säsongen bara för vi lyckats få resultaten med oss. Finns en intervju med MT om det på YouTube om du orkar gräva, men han säger i princip att man valt den formation som kommer ge bästa sportsliga resultat i dagsläget och att man annars fått nöja sig med en plats i mitten av tabellen om vi försökt forcera igenom en formationsändring i år.