2025-07-29, 17:14
Medlem
Jag skullle gärna vilja ha råd om de bästa lakrits/salmiak varianterna från systemet.

Jag har prövat Gajol med granatäpple som är svårslagen, samt de här danska dåliga varianterna som är på småflaskshots.

Blå fisk fanns förut som var ok.

Någon som kan råda om följande

Koskenkorva salmiak
Koskenkorva lakrits, hallon
Minttu Black
Rå lakrids
Ren jävla lakrits från värmland
(Något sådant)
Gajol Gul, salt lakrids.

Någon som är duktig på att rodda bland dessa?
Citera
2025-07-29, 17:20
Medlem
Omöjligt att svara på, vi har alla olika smak.

Personligen tycker jag det är oslagbart med en påse krossade tyrkisk peppar, en 37:a Explorer och två dagars väntetid.

En du inte har med på listan är "Pure Lakrids", inte så jättehög alkoholhalt, men extremt behaglig smak av både salmiak och laktits
Citera
2025-07-29, 17:21
Medlem
Fishshot, direkt från frysen.
Citera
2025-07-29, 17:30
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag skullle gärna vilja ha råd om de bästa lakrits/salmiak varianterna från systemet.

Jag har prövat Gajol med granatäpple som är svårslagen, samt de här danska dåliga varianterna som är på småflaskshots.

Blå fisk fanns förut som var ok.

Någon som kan råda om följande

Koskenkorva salmiak
Koskenkorva lakrits, hallon
Minttu Black
Rå lakrids
Ren jävla lakrits från värmland
(Något sådant)
Gajol Gul, salt lakrids.

Någon som är duktig på att rodda bland dessa?

Verkar som de flesta varianterna du listar upp är vodkabaserade , vilket jag inte tror är optimalt då ljus rom ger minst bismak.
Citera
2025-07-29, 17:31
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Den turkisk peppar finns på systemet den är smarrig att dricka shots på eller så köper msn Turkisk Peppar och maler ner och blandar med sprit själv. Blir jättebra .
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-07-29 kl. 17:34.
Citera
2025-07-29, 17:32
Medlem
PederBergmans avatar
Ouzo , anis dock men påminner ju om lakrits.
Citera
2025-07-29, 17:34
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Den turkisk peppar finns på systemet den är smarrig att dricka shots på eller så köper msn Turkisk Peppar och maler när och blandar med sprit själv. Blir jättebra .
Tror inte det integrerar så bra med spriten, bättre köpa det som flytande sås istället för att trycka ner karameller som löser sig väldigt dåligt.
Citera
2025-07-29, 17:37
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Tror inte det integrerar så bra med spriten, bättre köpa det som flytande sås istället för att trycka ner karameller som löser sig väldigt dåligt.

Det löser sig perfekt många krogar och pubar som gör egna shots.
Citera
2025-07-29, 17:40
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det löser sig perfekt många krogar och pubar som gör egna shots.
Vet att jag testade en gång, det ville knappt lösa sig alls. Lät det stå över natten men hjälpte föga. Visst så blev det lite smak men sen köpte jag det som essens typ sockerlag med smak av turkisk peppar. Det fungerade mycket bättre.
Citera
2025-07-29, 17:42
Medlem
Citat:
Nu är det så att det löser sig nästan innan dom kommit till botten! Stoppar alltid i hela blir kanon!
Citera
2025-07-29, 17:49
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Vet att jag testade en gång, det ville knappt lösa sig alls. Lät det stå över natten men hjälpte föga. Visst så blev det lite smak men sen köpte jag det som essens typ sockerlag med smak av turkisk peppar. Det fungerade mycket bättre.

2 dagar på ett element och det blir klockrent!
Citera
2025-07-29, 17:49
Medlem
Gubbens avatar
Kör flaskan i diskmaskinen så löser "turken" sig. Tips från bartender.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in