Citat:
Väl skrivet. Du är bra på detta, med "vanliga" människor. Tidigare nämnde du en engelsman som nån här i tråden ville utmåla som en alkis. Du pekade då på ärligheten hos honom i en diskussion med mig. Och så är det ju. Ärligheten är viktig. Tyvärr saknas just ärlighet hos många svenska politiker. Men hellre en ärlig alkis än en oärlig politiker. Vore fint om SÄPO bara en enda gång kunde varna för faran med oärliga politiker.
Fast SÄPO är ju numera tyvärr naiva och loggar sina löprundor i löp-appar och säljer ut statsministern. SÄPO spred statsministerns löprundor fritt för alla. Naiva är bara förnamnet.
Fast SÄPO är ju numera tyvärr naiva och loggar sina löprundor i löp-appar och säljer ut statsministern. SÄPO spred statsministerns löprundor fritt för alla. Naiva är bara förnamnet.Jaha, tack!
Då kan jag ju passa på att lyfta fram två andra "vanliga" människor, som oförtjänt har fått massa skit från ärthjärnor för att dom talat klarspråk om vaccin.
Sherri Tenpenny:
https://podcasts.apple.com/us/podcast/ep-179-dropping-seeds-vaccine-101-with-dr-sherri-tenpenny/id1544492743?i=1000718656074
Andrew Wakefield:
https://www.ukcolumn.org/video/big-pharma-versus-andrew-wakefield
Båda var tidiga med att inse riskerna med vaccin, långt före covid. Särskilt Wakefield har utsatts för massivt karaktärsmord, efter hans studie om vaccin och autism. Han gjorde sig ovän med väldigt mäktiga intressen.
Båda intervjuerna är väldigt intressanta, och ger en motvikt till smutskastningen som dom utsatts för. Synd bara att ingen av dom rabiata vaccin-kultmedlemmarna i tråden kommer lyssna på detta.
Bara som en rolig fotnot så kan jag nämna att jag fick upp den här artikeln när jag googlade på Andrew Wakefield:
https://ne1.www.yahoo.com/lifestyle/elle-macpherson-refused-chemotherapy-treat-110633956.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9kdWNrZHVja2dvLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAHOi 6E0zZ3GflZAvZxe259OKQROVAXAzZLEot1UkX8Xn66UcRNFYjn XN61wKjNSBwZOrpuocy5rvw6 M-cs6ke4cBsjB9jMra1zhTOQSyB205V6QIc5jZEjqLfjawpxoDwT pgGXt7eh_GdgKN5_d40jhFcTF-imC2O-P-TGJMmZWz
Det är en skvallerartikel om Ella McPhearson, som Wakefield tidigare ska ha datat enligt artikeln. Vilket i sånt fall är lite av en bedrift med tanke på att han ser ut som Frankensteins monster. Artikeln handlar om hennes kamp mot bröstcancer, som hon hade beskrivit i sina memoarer. Och att hon gått emot råd från 32 läkare när hon ratade kirurgi och strålbehandling till förmån för holistisk behandling. I artikeln antyds det starkt (men utan synbar grund) att det var Wakefield som fått henne på dom tankarna.
Artikeln går vidare till att citera nån expert som förklarar hur "incredibly irresponsible" det var av henne att inte gå med på att få brösten avklippta och utsätta sig själv för radioaktiv strålning.
Ingenstans i artikeln (som skrevs förra året) nämns det hur många år som passerat sen hon fick sin bröstcancerdiagnos, och hur det kunde komma sig att hon tydligen repat sig. Rimligtvis så måste det varit ett bra tag sen, eftersom hon hade hunnit skriva memoarer om det. Och nu har det gått ett år till, och hon lever fortfarande så vitt jag vet.
Lite av en utvikning kanske. Men känns som att det är samma kaliber på journalisterna som skriver om cancer som skriver om covid och vaccin.