2025-07-29, 16:27
Medlem
Han har flyttat från Norrland och ner till släktingar i Halmstad. Kör en vit BMW (2017)
320d Gran Turismo xDrive.

När körs han ut ur Sverige? Direkt när han kommer ut ur fängelset? Till vilket land då?

The surname Albakkour is of Arabic origin, specifically linked to the Arabic word "Bakr," meaning "young camel" or "firstborn." It is also associated with the Banu Bakr tribe, a prominent Arab tribe. The "Al" prefix in Arabic surnames often indicates lineage or tribal affiliation. Therefore, Albakkour can be interpreted as "of the Bakr lineage" or "descendant of the Bakr tribe".
Citera
2025-07-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Språket är kanske en följd av att det vid sex med minderåriga kallas våldtäkt även om inget våld förekommer.
När tidningen då skriver "tvingade till sig" så blir det tydligt att det brottet även skulle beskrivits som våldtäkt om det skett mot en vuxen.

Vi kommer nog se mer av den här sortens formuleringar i framtiden som följd av sexlagstiftningen ser ut numera.

Ordet våldtäkt används nu både när en kvinna frivilligt säljer sexuella tjänster och när det är oklart ifall det funnits samtycke. Ordet har väl tagits med för att brotten ska betraktas som värre men istället blir följden att ordet våldtäkt tappar sitt värde.

Vi vet fortfarande att det begåtts ett brott när ordet våldtäkt används men det är numera väldigt oklart hur svårt brottet egentligen är.

För 20 år sedan var det självklart att en våldtäktsman skulle hängas upp i kuken och ruttna i solen. Idag kanske det bara är någon som träffat en prostituerad som frivilligt sålt sex.

Hu menar du att det kan bli våldtäkt ifall en kvinna säljer sex? Menar du då att det som säljs är sex med kondom och så sätter mannen på den prostituerade utan kondom typ?

Vad gäller brottet våldtäkt så är det olyckligt att ordet våld finns med i det ordet. Även förut så kunde det ju vara våldtäkt utan att det vi oftast tänker på som våld dvs fysiskt våld, varit inblandat.

Din fundering på varför tidningen sedan valt att skriva som de gjorde, låter väldigt logisk.
Citera
2025-07-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Men om det är ett barn man inte känner är det inte så främmande?

Så skrevs det väl inte?

Att skriva som nu gjordes betyder väl att det hade varit jävligt märkligt att ha sex med kompisens barn även om barnet fyllt 18 år. Och det kan man väl hålla med om. Mina barn är över 30 år men nog fan skulle jag tycka det kändes skumt om de knullade med mina polare.
Citera
2025-07-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
BO är alltså en 13-årig flicka.
Vilken etnicitet?
Citera
2025-07-29, 16:41
Medlem
Jag hoppas pappan gör det enda rätta när pedofilkompisen kommer ut och ge han en omgång med baseballträt.

Det är uppenbart att kompisen inte respektera sin kompis heller, han måste vetat att sin vän är svag mentalt, någon som inte kommer hämnas sitt barn.

Jag hade sett detta som dubbel svek. Först mot dotten och sen mot mig att han tror jag inte skulle våga göra något mot han. Ibland önskar man att man vore i USA, för där kommer man ibland undan med att hämnas ifall det finns goda skäl till det.
I Sverige så kommer du inte undan ifall du hämnas dina barn men för mig hade varit värt det. Antingen hade jag gjort det helt öppet så alla fattar att det är jag eller så hade jag gjort det indirekt att folk förstår att det är jag men dom kan inte bevisa det ex skära av bromsslangen till bilen. Uppenbart att någon hämnas, jag som pappa kommer bli högmisstänkt men dom måste bevisa det också.
Citera
2025-07-29, 16:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Vilken etnicitet?
Den 21 mars 2025 har GM frågat offret om hon fastade. Det kanske kan vara en ledtråd.
Citera
2025-07-29, 16:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det står att han under rättegången påstod att han inte visste ”barnets” ålder. Det indikerar tydligt att det handlar om en minderårig person.
Trots att han samma dag ringt och frågat var hon var och hon svarade skolan kommer alltså denna uppgift från honom....
Han är inte jättebra på att få ihop den här historien om man säger så....
Citera
2025-07-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Den 21 mars 2025 har GM frågat offret om hon fastade. Det kanske kan vara en ledtråd.
Muslim.
Muslims around the world will observe the month-long fast of Ramadan in 2025, starting on the evening of February 28th or March 1st and ending on March 30th or 31st.

Kristen.
Fastan börjar den 5 mars och slutar den 17 april 2025. Kristen högtid · årligen, 40 dagar före påsk.
Senast redigerad av TJUVSVERIGE 2025-07-29 kl. 16:52.
Citera
2025-07-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Trots att han samma dag ringt och frågat var hon var och hon svarade skolan kommer alltså denna uppgift från honom....
Han är inte jättebra på att få ihop den här historien om man säger så....

Nej och om jag inte fattar det rätt så försökte han väl även att neka till att ens ha haft sex med henne? Om jag anklagades för våldtäkt av ett barn som jag aldrig hade rört skulle jag ju inte med ett ord nämna ålder utan bara att jag inte gjort det som påstås.

Mycket annat i han story verkar rörigt. Gissar att om man orkade läsa alla förhören skulle man hitta mer idioti.
Citera
2025-07-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag hoppas pappan gör det enda rätta när pedofilkompisen kommer ut och ge han en omgång med baseballträt.

Det är uppenbart att kompisen inte respektera sin kompis heller, han måste vetat att sin vän är svag mentalt, någon som inte kommer hämnas sitt barn.

Jag hade sett detta som dubbel svek. Först mot dotten och sen mot mig att han tror jag inte skulle våga göra något mot han. Ibland önskar man att man vore i USA, för där kommer man ibland undan med att hämnas ifall det finns goda skäl till det.
I Sverige så kommer du inte undan ifall du hämnas dina barn men för mig hade varit värt det. Antingen hade jag gjort det helt öppet så alla fattar att det är jag eller så hade jag gjort det indirekt att folk förstår att det är jag men dom kan inte bevisa det ex skära av bromsslangen till bilen. Uppenbart att någon hämnas, jag som pappa kommer bli högmisstänkt men dom måste bevisa det också.

Barnets pappa verkar frånvarande.

Våldtäktsmannens kompis som är förälder till barnet, är en kvinna. Och i domen nämns bara hennes sambo. Någon far till barnet nämns inte.
Citera
2025-07-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nog du som är ”efterbliven” och inte kan läsa.

Har vi fått klarhet i hur gammalt barnet var när det började? Och vem pedofilen är?

Nej, när han första gången närmade sig flickan framgår inte av domen. Det står bara där att brottsoffret berättat att han redan innan våldtäkten hade gjort närmanden. Så i teorin kan han ha hållit på sedan dag 1 dvs när flickan var 5 år. Mer troligt kanske är att han börjat när hon blivit lite äldre. Men som sagt, första övergreppet vet vi inte när det skett.

Vem han är har du ju dock svart på vitt nu sedan domen lagts ut.
Citera
2025-07-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Varför befann sig flickan i lägenheten hos sin fars kompis? Antar att de två var där själva så det är ju ännu märkligare. Eller var det kanske så att hon skulle vara barnvakt där och han lurade dit henne på det viset? Flickans farsa borde väl vetat vad det är för typ kompisen är?

Läs domen så står det där varför flickan gick till lägenheten.

Flickans farsa verkar frånvarande. Vad gäller morsan så har hon tydligen aldrig misstänkt sin kompis för något utan trott gott om honom. Svårt för oss att säga om det var naivt eller ej. Mad facit i hand är det enkelt att döma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in