Citat:
Ursprungligen postat av
vadhanderhar
Ja, han har verkligen levt ett hårt liv som satte sina spår, inte dåligt att han ändå blev 76 år
Det är nog flera personer som har lagat och stöttat Ozzy de senaste 50 åren, inte bara Sharon.
Medlemmarna i Black Sabbath, vänner och diverse psykologer och läkare har väl turats om att stötta honom. Han verkar ha haft rejäl ADHD (som triggade missbruket och tvärtom) vid sidan om missbruket och utan stöd hade han väl dött på sjuttiotalet.
Att han blev 76 år, får väl betraktas som en kollektiv arbetseger.
Vid sidan om ADHD:n, har han haft en rejält depressiv sida, som han varit lika öppen med som allting annat. Han har käkat antidepressiva och gått i terapi.
Ett skäl till att jag (och miljoner andra människor) har fastnat för Ozzy, är hans otroliga gnerositet, warts and all. Oavett hur grisig, deppig, neurotisk, nerdekad, otrevlig och kaosig han har varit, har han varit öppen med allt han gjort.
Och för mig var Ozzy ett skyddshelgon för outsiders och misfits, även om han var megakänd. Han var helt enkelt en extremt mänsklig människa och hans musik har gett mig tröst i 30+ år.
Det var först när han dog, som som det slog mig hur stor del av mitt liv han faktiskt var.