• 1
  • 2
2025-07-29, 12:06
Bannlyst
Varför sitter alltid kvinnor i lunchrummet och blåser på maten, som om de vore 3 år och rädda för att bränna sig i gommen? Män gör aldrig det här. Hur man gör hemma vid matbordet bryr jag mig inte om, men att sitta och blåsa på maten bland andra är inte kutym.

Någon annan som har noterat detta?
2025-07-29, 12:12
Medlem
67arigGubbes avatar
Män gör också det här.
2025-07-29, 12:23
Medlem
Gray.Eminences avatar
Det gör väl alla med självbevarelse om det bokstavligen ryker om maten?
2025-07-29, 15:02
Medlem
PederBergmans avatar
De vill inte bränna sig. Alla har någon gång råkat svälja en het potatis, det är inte mumma alls.
2025-07-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funky-monkey
Varför sitter alltid kvinnor i lunchrummet och blåser på maten, som om de vore 3 år och rädda för att bränna sig i gommen? Män gör aldrig det här. Hur man gör hemma vid matbordet bryr jag mig inte om, men att sitta och blåsa på maten bland andra är inte kutym.

En lunchpaus varar ca. 30 min. Om maten är värmd och väldigt varm finns det ingen anledning att vänta med att äta tills den svalnat.
Ja, det är kutym att inte sitta och blåsa på maten.
Bryr man sig om det i ett lunchrum tillsammans med sina kollegor? Nej.
2025-07-29, 19:36
Medlem
zombie-nations avatar
Har aldrig sett det. Inte ens på arbetsplatser där man mikrar. Däremot känner jag folk som bara slänger in varm mat i munnen och bränner sig. Man behöver ju inte vänta länge alls för att maten ska kallna till ättemp.
2025-07-29, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har aldrig sett det. Inte ens på arbetsplatser där man mikrar. Däremot känner jag folk som bara slänger in varm mat i munnen och bränner sig. Man behöver ju inte vänta länge alls för att maten ska kallna till ättemp.
Försök notera det nästa gång du äter bland folk. Det är alltid någon tjej som sitter och blåser på maten! Det här är något man gör på barns mat, inte på sin egna
2025-07-29, 19:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Försök notera det nästa gång du äter bland folk. Det är alltid någon tjej som sitter och blåser på maten! Det här är något man gör på barns mat, inte på sin egna

Jag käkade med 80 pers häromdagen, det var inget blåsande.
2025-07-29, 19:54
Bannlyst
Citat:
Jag käkade med 80 pers häromdagen, det var inget blåsande.
Jag har noterat det bland många tjejer. Ofta sitter de och blåser reflexmässigt på varenda tugga. Det ser väldigt barnsligt ut bland vuxna människor. Jag såg det precis när jag skrev tråden
2025-07-29, 20:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag har noterat det bland många tjejer. Ofta sitter de och blåser reflexmässigt på varenda tugga. Det ser väldigt barnsligt ut bland vuxna människor. Jag såg det precis när jag skrev tråden

Men blåser de hela tiden? Jag kan tänka mig att man tar en liten tugga eller blåser en gång men man märker ju när maten har svalnat.
2025-07-29, 20:08
Bannlyst
Citat:
Men blåser de hela tiden? Jag kan tänka mig att man tar en liten tugga eller blåser en gång men man märker ju när maten har svalnat.
Jag satt och sneglade på tjejen som gjorde det. Ja hon satt och blåste frenetiskt. Det störde mig, så jag åt snabbt upp och gick därifrån
2025-07-29, 20:29
Medlem
Citat:

Nej har aldrig märkt något sådant. Varför bryr du dig ens? Det är inte klädsamt att ha åsikter om andra människor och synnerligen inte om sådant som inte ens är någonting.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in