Citat:
Ursprungligen postat av
Bajseluring
Verkar som att varje län har sin egen gränspolis. Helt jävla underbart. Blir ju inga konsekvenser av det. Man ska alltså först plocka fram kartboken och se vilka man vill prata med.
Annars verkar det vara 11414 som gäller. Växeltelefonisten är nog en uselt utbildad person och just nu en sommarjobbare.
Jodå, stämmer bra, den jag fick tag i via 11414 hävdade bestämt att gränspolisen var fullkomligt okontaktbar, onåbar, totalt fullständigt isolerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
67arigGubbe
Är du störd?
Du får prata med nån på 11414 och gnälla sen ringer rätt enhet möjligen upp dig om de orkar bry sig eller få tid.
Jepp, exakt så - eller som i mitt fall, kopplar dig till regereingen och utrikesdepartementet.
Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Om det tex är gränspolisen på Arlanda du söker så kan du ringa via Swedavias växel och be att
bli kopplad.
Hmm, en ide där - boka en flygbiljett, gå igenom säkerhetskontrollen, väl inne avboka flygbiljetten, samt gå mot utgången och passkontrollen och där prata med personalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Du kontaktar växeln på respektive flygplats, som lämnar vidare besked. I de flesta fall är inte gränspolisen stationär, de finns på plats när ankomster sker från länder utanför EU, eller vid
spontana insatser innanför. I övrigt har de vanliga polisiära uppgifter. För övrigt förstår jag inte
varför man behöver kontakta gränspolisen specifikt.
Hmmm, mno...
Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Åk till arlanda eller tullen helsingborg malmöbron
Måste in genom säkerhetskontrollen först, se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barntorped
Här kan man läsa om deras arbete:
https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/granspolisen/
Precis som med all polis är det inte tänkt att man ska få tag på dem, de ska få tag på oss!

Ett djungelordspråk lyder "Du kan aldig få tag i Fantomen, med Fantomen får alltid tag i dig"