2025-07-27, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ej insatt i rättsfallet som diskuteras. Men har sett flera intervjuer med Deborah Conrad. Hon verkar vara en intelligent och rättskaffens människa med stort civilkurage. I denna intervju (den handlar om ett rättsfall men jag vet inte om det är samma som du diskuterar) så förklarar hon också varför hon blev avskedad:
https://www.youtube.com/watch?v=uc0c_wBx5Qk

Det var för att hon tog på sig att rapportera misstänkta fall till VAERS åt sina kollegor (med deras samtycke såklart). Om inte hon hade gjort det så hade det inte blivit av, i korta drag. Detta gjorde sjukhusledningen så bajsnödig att dom sparkade henne.

Väl skrivet. Du är bra på detta, med "vanliga" människor. Tidigare nämnde du en engelsman som nån här i tråden ville utmåla som en alkis. Du pekade då på ärligheten hos honom i en diskussion med mig. Och så är det ju. Ärligheten är viktig. Tyvärr saknas just ärlighet hos många svenska politiker. Men hellre en ärlig alkis än en oärlig politiker. Vore fint om SÄPO bara en enda gång kunde varna för faran med oärliga politiker. Fast SÄPO är ju numera tyvärr naiva och loggar sina löprundor i löp-appar och säljer ut statsministern. SÄPO spred statsministerns löprundor fritt för alla. Naiva är bara förnamnet.
Senast redigerad av Lamento 2025-07-27 kl. 03:35.
Citera
2025-07-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Väl skrivet. Du är bra på detta, med "vanliga" människor. Tidigare nämnde du en engelsman som nån här i tråden ville utmåla som en alkis. Du pekade då på ärligheten hos honom i en diskussion med mig. Och så är det ju. Ärligheten är viktig. Tyvärr saknas just ärlighet hos många svenska politiker. Men hellre en ärlig alkis än en oärlig politiker. Vore fint om SÄPO bara en enda gång kunde varna för faran med oärliga politiker. Fast SÄPO är ju numera tyvärr naiva och loggar sina löprundor i löp-appar och säljer ut statsministern. SÄPO spred statsministerns löprundor fritt för alla. Naiva är bara förnamnet.

Ulf springer så långsamt när han tränar så det är nog ingen fara. Hans löpstil ser lite post-covid ut faktiskt.
Citera
2025-07-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ulf springer så långsamt när han tränar så det är nog ingen fara. Hans löpstil ser lite post-covid ut faktiskt.

Ja, hehe, om Kristersson sprang fortare före pandemin vet jag inte men han hade ju faktiskt corona i december 2021: https://www.sverigesradio.se/artikel/moderaternas-partiledare-ulf-kristersson-har-covid-19

När det gäller postcovid är tydligen de senare rönen att man faktiskt ska träna, det har både Karolinska Institutet skrivit om på sin hemsida och till exempel Svenska Dagbladet idag: https://www.svd.se/a/nyXRyB/traning-vid-migran-postcovid-hjartsjukdom-fibromyalgi
Citera
2025-07-28, 01:41
Avstängd
Kungenshoras avatar
Såhär skrev Kristersson och company på aftonhoran:
"Den som vaccinerats ska kunna leva sitt liv nästan som vanligt. Därför vill Moderaterna möjliggöra en bredare användning av vaccinpass – i stort sett överallt där det finns risk att smittan sprids. Det handlar till exempel om restauranger, gym, gallerior, muséer och marknader."

"Dessutom menar Moderaterna att gränsen för när vaccinpasset ska användas bör sänkas från 100 till 8 personer. Syftet är att förhindra en fjärde våg och ökad belastning på vården. På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer."

"En välkommen följdeffekt av krav på vaccinpass är att det kan bidra till att fler vaccinerar sig. Många regioner har rapporterat att fler bokade tid för vaccination när de första kraven på vaccinpass kom. Det är bra."
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Fräscht att dessa fascister nu har makten.
Jag skyller på media som inte granskat politikernas hypokondriska coronapanik!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-28 kl. 01:45.
Citera
2025-07-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ja, hehe, om Kristersson sprang fortare före pandemin vet jag inte men han hade ju faktiskt corona i december 2021: https://www.sverigesradio.se/artikel/moderaternas-partiledare-ulf-kristersson-har-covid-19

När det gäller postcovid är tydligen de senare rönen att man faktiskt ska träna, det har både Karolinska Institutet skrivit om på sin hemsida och till exempel Svenska Dagbladet idag: https://www.svd.se/a/nyXRyB/traning-vid-migran-postcovid-hjartsjukdom-fibromyalgi

Haha jag tror nog ändå inte att det är postcovid han lider av. Tror mer det beror på att han är så kort så han måste springa många steg för att komma någonstans. Då blir löpstilen rolig.
Citera
2025-07-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Såhär skrev Kristersson och company på aftonhoran:
"Den som vaccinerats ska kunna leva sitt liv nästan som vanligt. Därför vill Moderaterna möjliggöra en bredare användning av vaccinpass – i stort sett överallt där det finns risk att smittan sprids. Det handlar till exempel om restauranger, gym, gallerior, muséer och marknader."

"Dessutom menar Moderaterna att gränsen för när vaccinpasset ska användas bör sänkas från 100 till 8 personer. Syftet är att förhindra en fjärde våg och ökad belastning på vården. På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer."

"En välkommen följdeffekt av krav på vaccinpass är att det kan bidra till att fler vaccinerar sig. Många regioner har rapporterat att fler bokade tid för vaccination när de första kraven på vaccinpass kom. Det är bra."
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer

Fräscht att dessa fascister nu har makten.
Jag skyller på media som inte granskat politikernas hypokondriska coronapanik!

Intressant att de faktiskt körde ett sånt där utspel, det hade jag glömt. Men det påminner mig också om hur löjliga moderater alltid låter när de ska ta till "kraft-tag".

Som det där med att sänka straffåldern från 15 till 14 när alla ju förstår att även 13-åringar kan lejas för morduppdrag.

Meningen jag fetade i citatet ovan låter som om det skulle få underkänt i en skrivuppgift i grundskolan: "På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer".

Så om det samlas 0 personer så bör alla dessa vara vaccinerade menar Moderaterna? Hur ska man avgöra att ingen i ett tomt rum är vaccinerad?

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha jag tror nog ändå inte att det är postcovid han lider av. Tror mer det beror på att han är så kort så han måste springa många steg för att komma någonstans. Då blir löpstilen rolig.

Jag får plötsligt, och angående citatet av Kungenshora ovan en fråga: Moderaterna vill ju ha "regler", men dessa regler verkar ju mest gälla för andra. Vi ska ju plötsligt förstå migrationsministern vars son varit inblandad i kriminella sammanhang. Och det var SÄPO som upptäckte detta. Men samma visa var det när Ulf glömde låsa vapenskåpet för ett par år sedan. Hade nån annan kommit undan med påståendet att man fick ett telefonsamtal och glömde låsa och sedan hade annat att göra? Jakt & jägare berättade 2019:
För några veckor sedan fick Ulf Kristersson tillbaka sina jaktvapen. Polisen omhändertog dem och inledde en utredning i februari, då det upptäcktes att moderatledaren hade missat att låsa sitt vapenskåp när han åkte hemifrån. (...)

Han hade fått ett telefonsamtal och blivit distraherad då han höll på att rengöra sitt vapenskåp i hemmet i Strängnäs. Innan han, någon timme senare, åkte med familjen till Örebro över natten glömde han att låsa vapenskåpet. (...)

Morgonen efter gick larmet i Kristerssons hus i samband med att en hantverkare var där. Eftersom moderatledaren inte var hemma skickade Säpo dit en lokal polispatrull som larmade av, sökte igenom huset och upptäckte att vapenskåpet var olåst. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/m-ledaren-far-behalla-sina-vapen-20190513/
Han har inte bara glömt låsa det, utan dessutom haft hantverkare där utan att vara där, med skåpet olåst, och kommer undan med det. Så om Moderaterna hade infört 0-vision om vaccinpass så tror jag att de själva inte skulle omfattas av det. Och om SÄPO upptäckte att Ulf och ovaccinerade moderater hade samlats i ett rum så hade de nog ändå kommit undan om Ulf hade sagt att han glömde vaccinera sig eftersom han kom på att han hade glömt låsa vapenskåpet just som han skulle få sprutan och när han då sprang hem så passade han på att jogga och det var då du såg honom.

Med tanke på att det var SÄPO som upptäckte migrationsministerns sons verksamhet och statsministerns olåsta vapenskåp så tror jag däremot att vi ska vara tacksamma över att ha SÄPO-bevakning på regeringens ministrar.

Plötsligt undrar jag: Hur vet vi att det inte var Ulf som använde löp-appen och SÄPO som tog på sig skulden?
Citera
2025-07-28, 17:45
Medlem
Citat:
Intressant att de faktiskt körde ett sånt där utspel, det hade jag glömt. Men det påminner mig också om hur löjliga moderater alltid låter när de ska ta till "kraft-tag".

Som det där med att sänka straffåldern från 15 till 14 när alla ju förstår att även 13-åringar kan lejas för morduppdrag.

Meningen jag fetade i citatet ovan låter som om det skulle få underkänt i en skrivuppgift i grundskolan: "På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer".

Så om det samlas 0 personer så bör alla dessa vara vaccinerade menar Moderaterna? Hur ska man avgöra att ingen i ett tomt rum är vaccinerad?

Jag får plötsligt, och angående citatet av Kungenshora ovan en fråga: Moderaterna vill ju ha "regler", men dessa regler verkar ju mest gälla för andra. Vi ska ju plötsligt förstå migrationsministern vars son varit inblandad i kriminella sammanhang. Och det var SÄPO som upptäckte detta. Men samma visa var det när Ulf glömde låsa vapenskåpet för ett par år sedan. Hade nån annan kommit undan med påståendet att man fick ett telefonsamtal och glömde låsa och sedan hade annat att göra? Jakt & jägare berättade 2019:
För några veckor sedan fick Ulf Kristersson tillbaka sina jaktvapen. Polisen omhändertog dem och inledde en utredning i februari, då det upptäcktes att moderatledaren hade missat att låsa sitt vapenskåp när han åkte hemifrån. (...)

Han hade fått ett telefonsamtal och blivit distraherad då han höll på att rengöra sitt vapenskåp i hemmet i Strängnäs. Innan han, någon timme senare, åkte med familjen till Örebro över natten glömde han att låsa vapenskåpet. (...)

Morgonen efter gick larmet i Kristerssons hus i samband med att en hantverkare var där. Eftersom moderatledaren inte var hemma skickade Säpo dit en lokal polispatrull som larmade av, sökte igenom huset och upptäckte att vapenskåpet var olåst. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/m-ledaren-far-behalla-sina-vapen-20190513/
Han har inte bara glömt låsa det, utan dessutom haft hantverkare där utan att vara där, med skåpet olåst, och kommer undan med det. Så om Moderaterna hade infört 0-vision om vaccinpass så tror jag att de själva inte skulle omfattas av det. Och om SÄPO upptäckte att Ulf och ovaccinerade moderater hade samlats i ett rum så hade de nog ändå kommit undan om Ulf hade sagt att han glömde vaccinera sig eftersom han kom på att han hade glömt låsa vapenskåpet just som han skulle få sprutan och när han då sprang hem så passade han på att jogga och det var då du såg honom.

Med tanke på att det var SÄPO som upptäckte migrationsministerns sons verksamhet och statsministerns olåsta vapenskåp så tror jag däremot att vi ska vara tacksamma över att ha SÄPO-bevakning på regeringens ministrar.

Plötsligt undrar jag: Hur vet vi att det inte var Ulf som använde löp-appen och SÄPO som tog på sig skulden?

Mycket intressant läsning 🙂 Undrar vem det var som ringde till Ulf och som gjorde att han blev så stressad så han glömde låsa sitt vapenskåp. Kanske var det coronadoktorn med hans testresultat. Sen gasen i botten för Ulf mot närmsta apotek.
Citera
2025-07-28, 21:08
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:

Ja det är verkligen ett tokigt uttryck, hade det varit muntligen hade man kunnat skylla på felsägning men nu var det en skriftlig debattartikel i en av landets största tidningar, en debattartikel som skrivits och godkänts av moderaternas toppskikt.

Hade moderaterna fått bestämma skulle det antagligen ha varit vaccinkrav för att handla mat, vi andra hade fått svälta.
Det är så sjuka tankar de här politikerna ger uttryck för, att dom vågar!
Citera
2025-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du kan var helt förvissad om att det finns dussintals personer (eller konton, beroende på hur man ser på saken) som står mer än redo att beskriva hur (...) deras familj och bekantskapskrets drabbas kontinuerligt av allehanda åkommor som krympande pillesnopp, slapp fitta, nageltrång och punktering på bilen - allt orsakat av COVID-vaccin. ALLT är vaccinets fel, och alla vill ha miljoner i ersättning eftersom Pfizer "ljuger" om att vaccinet inte testades för smittspridning.

Tidskriften Viruses med Impact Factor 3.5 (ja, jag vet att sedan tidskrifter med impact factor börjat kritisera mRNA-vaccinet så anser du och Pellefant inte längre att Impact factor har nån betydelse) har nu ett Call for Papers med anledning av att de kommer med ett specialnummer. Deadline för inskickade artiklar är 31 december 2025 och ämnena är följande:
Dear Colleagues,

This Special Issue of the international scientific journal Viruses concerns the SARS-CoV-2 virus, the pathologies of COVID-19, and long COVID, as well as anti-COVID vaccines and their potential harmful effects on the human body (in particular, mRNA vaccines). All aspects are covered in this Special Issue, from the mode of action of the virus or the Spike protein, to the adverse effects concerning neurodegeneration, cardiovascular and gastrointestinal disorders, autoimmunity, and cancers. The dysregulation of the renin–angiotensin system and the overactivation of the AT1R receptor by excess angiotensin-2, at the origin of COVID-19 pathologies or long COVID, are included in this Special Issue. Potential drug treatments can be discussed depending on the case.

Dr. Jean-Marc Sabatier
Guest Editor

https://www.mdpi.com/journal/viruses/special_issues/9133HGXN70
Vi tar väl nyckelorden också ifall du vill pröva vingarna och skicka i något. Här har du ett gyllene tillfälle att skriva en kritisk vetenskaplig artikel, eller utveckla din tes om små penisar och slappa vaginor:
Keywords
SARS-CoV-2
COVID-19
long COVID
anti-COVID vaccines
spikeopathy
renin–angiotensin system
Tänka sig att det finns ett sådant intresse i forskningen för detta med möjliga negativa effekter av mRNA-vaccinen även 2025.
Citera
2025-07-29, 00:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tidskriften Viruses med Impact Factor 3.5 (ja, jag vet att sedan tidskrifter med impact factor börjat kritisera mRNA-vaccinet så anser du och Pellefant inte längre att Impact factor har nån betydelse) har nu ett Call for Papers med anledning av att de kommer med ett specialnummer. Deadline för inskickade artiklar är 31 december 2025 och ämnena är följande:
Dear Colleagues,

This Special Issue of the international scientific journal Viruses concerns the SARS-CoV-2 virus, the pathologies of COVID-19, and long COVID, as well as anti-COVID vaccines and their potential harmful effects on the human body (in particular, mRNA vaccines). All aspects are covered in this Special Issue, from the mode of action of the virus or the Spike protein, to the adverse effects concerning neurodegeneration, cardiovascular and gastrointestinal disorders, autoimmunity, and cancers. The dysregulation of the renin–angiotensin system and the overactivation of the AT1R receptor by excess angiotensin-2, at the origin of COVID-19 pathologies or long COVID, are included in this Special Issue. Potential drug treatments can be discussed depending on the case.

Dr. Jean-Marc Sabatier
Guest Editor

https://www.mdpi.com/journal/viruses/special_issues/9133HGXN70
Vi tar väl nyckelorden också ifall du vill pröva vingarna och skicka i något. Här har du ett gyllene tillfälle att skriva en kritisk vetenskaplig artikel, eller utveckla din tes om små penisar och slappa vaginor:
Keywords
SARS-CoV-2
COVID-19
long COVID
anti-COVID vaccines
spikeopathy
renin–angiotensin system
Tänka sig att det finns ett sådant intresse i forskningen för detta med möjliga negativa effekter av mRNA-vaccinen även 2025.
Om det nu finns ett sådant intresse för sakfrågan undrar varför den som nu påstår sig vara så intresserad inte kan genomföra en vettig forskning? Dessa klantskallar ägnar tid och energi åt att generera en massa trams kryddat med godtycke och lögner, och det är inget som imponerar annat än på någon med total okunskap, lika låg dos intelligens och fallenhet för att vara lättlurad. Ja, det är DIG jag talar om här.

Och nej, det är ingen "tes" att antivaxxar-patrask skyller sina små snoppar och övriga pillesnopp-problem på vaccinet, och i synnerhet inte min. I vanlig ordning citerar jag bara fakta i ärendet, något du borde lärt dig vid det här laget efter att ha fått brallorna neddragna gång efter gång.

Kod:
The csv files contain information about the UK spontaneous suspected adverse drug reactions (ADRs) for the drug of interest.

Further details on terminology and definitions used within the IDAP and
associated csv files can be found at https://yellowcard.mhra.gov.uk/definitions

ADR	No.	PT
9096	4	Penile swelling
10276	1	Penile swelling
25076	2	Penile swelling
27889	1	Penile swelling
32235	1	Penis disorder
37021	1	Penis disorder
53917	3	Penile erythema
57117	8	Penile discomfort
69405	2	Penis disorder
71147	1	Penis disorder
75308	1	Micropenis
85541	3	Penile haemorrhage
86243	2	Penile haemorrhage
87232	1	Micropenis
92144	4	Penile pain
93472	2	Penis disorder
97837	5	Penile haemorrhage
104152	1	Penis disorder
107944	3	Penis disorder
108597	3	Penis disorder
110094	1	Penis injury
111780	1	Micropenis
114356	3	Penile discharge
115341	1	Penile blister
121744	2	Penile swelling
124915	1	Penis disorder
127412	2	Penile size reduced
134023	1	Penile oedema
138474	1	Penile contusion
141199	5	Penis disorder
147634	11	Penis disorder
150268	1	Micropenis
153106	1	Penoscrotal fusion
153759	3	Penis injury
156062	8	Penile swelling
157185	1	Penis disorder
158527	2	Penile dermatitis
170708	1	Penis disorder
173498	3	Penis disorder

Total	98	
https://yellowcard.mhra.gov.uk/idaps/covid19/TOZINAMERAN

Det här är rapporter som gjorts av privatpersoner för ETT vaccin fram till 2023 och bara i ETT land. Jag överlåter till andra att avgöra om det är "min tes" att antivaxxar-patrask skyller sina små pillesnoppar på vaccinet.

Det är dock ganska talande för hela det samlade antivaxxar-kollektivet. De skyller sina små pillesnoppar på vaccinet. "Jag fick liten snopp av vaccinet, innan dess var den riktigt stor". Haha, ja herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-29 kl. 00:29.
Citera
2025-07-29, 02:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Den typen av antivaxxar-patraskeri är säkert hyperintressant för likasinnade att debattera i forumet som satts upp för exakt den typen av grundlöst trams. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19

Våren och sommaren 2021 kunde man i realtid följa hur Ivermectin-delstater som Uttar Pradesh totalt krossade delstater som förbjöd användningen av Ivermectin (som Kerala), till förmån för livsfarliga rävgift som Remdesivir.

En normal människa hade loggat ut för gott efter det. Men du är helt skamlös.
Citera
2025-07-29, 10:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Det finns inte EN korrekt utförd studie som visar att Ivermecin har någon som helst effekt på COVID-19. Det fungerar inte som behandling och inte profylaktiskt.

Det är ormolja och rent kvacksalveri.

Däremot visar SAMTLIGA korrekt utförda studier att Ivermectin har NOLL effekt på COVID-19.

Citat:
Interpretation
Ivermectin for COVID-19 is unlikely to provide clinically meaningful improvement in recovery, hospital admissions, or longer-term outcomes. Further trials of ivermectin for SARS-Cov-2 infection in vaccinated community populations appear unwarranted.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0163445324000641

Att fortsätta piska den döda hästen är inget annat än avsiktlig och falsk ryktesspridning.

Citat:
0.09. Falsk ryktesspridning

Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in