Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Såhär skrev Kristersson och company på aftonhoran:
"Den som vaccinerats ska kunna leva sitt liv nästan som vanligt. Därför vill Moderaterna möjliggöra en bredare användning av vaccinpass – i stort sett överallt där det finns risk att smittan sprids. Det handlar till exempel om restauranger, gym, gallerior, muséer och marknader."
"Dessutom menar Moderaterna att gränsen för när vaccinpasset ska användas bör sänkas från 100 till 8 personer. Syftet är att förhindra en fjärde våg och ökad belastning på vården. På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer."
"En välkommen följdeffekt av krav på vaccinpass är att det kan bidra till att fler vaccinerar sig. Många regioner har rapporterat att fler bokade tid för vaccination när de första kraven på vaccinpass kom. Det är bra."
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALX96A/krav-vaccinpass-da-det-ar-fler-an-sju-personer
Fräscht att dessa fascister nu har makten.
Jag skyller på media som inte granskat politikernas hypokondriska coronapanik!
Intressant att de faktiskt körde ett sånt där utspel, det hade jag glömt. Men det påminner mig också om hur löjliga moderater alltid låter när de ska ta till "kraft-tag".
Som det där med att sänka straffåldern från 15 till 14 när alla ju förstår att även 13-åringar kan lejas för morduppdrag.
Meningen jag fetade i citatet ovan låter som om det skulle få underkänt i en skrivuppgift i grundskolan: "På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer".
Så om det samlas 0 personer så bör alla dessa vara vaccinerade menar Moderaterna? Hur ska man avgöra att ingen i ett tomt rum är vaccinerad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Haha jag tror nog ändå inte att det är postcovid han lider av. Tror mer det beror på att han är så kort så han måste springa många steg för att komma någonstans. Då blir löpstilen rolig.
Jag får plötsligt, och angående citatet av Kungenshora ovan en fråga: Moderaterna vill ju ha "regler", men dessa regler verkar ju mest gälla för andra. Vi ska ju plötsligt förstå migrationsministern vars son varit inblandad i kriminella sammanhang. Och det var SÄPO som upptäckte detta. Men samma visa var det när Ulf glömde låsa vapenskåpet för ett par år sedan. Hade nån annan kommit undan med påståendet att man fick ett telefonsamtal och glömde låsa och sedan hade annat att göra?
Jakt & jägare berättade 2019:
För några veckor sedan fick Ulf Kristersson tillbaka sina jaktvapen. Polisen omhändertog dem och inledde en utredning i februari, då det upptäcktes att moderatledaren hade missat att låsa sitt vapenskåp när han åkte hemifrån. (...)
Han hade fått ett telefonsamtal och blivit distraherad då han höll på att rengöra sitt vapenskåp i hemmet i Strängnäs. Innan han, någon timme senare, åkte med familjen till Örebro över natten glömde han att låsa vapenskåpet. (...)
Morgonen efter gick larmet i Kristerssons hus i samband med att en hantverkare var där. Eftersom moderatledaren inte var hemma skickade Säpo dit en lokal polispatrull som larmade av, sökte igenom huset och upptäckte att vapenskåpet var olåst. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/m-ledaren-far-behalla-sina-vapen-20190513/
Han har inte bara glömt låsa det, utan dessutom haft hantverkare där utan att vara där, med skåpet olåst, och kommer undan med det. Så om Moderaterna hade infört 0-vision om vaccinpass så tror jag att de själva inte skulle omfattas av det. Och om SÄPO upptäckte att Ulf och ovaccinerade moderater hade samlats i ett rum så hade de nog ändå kommit undan om Ulf hade sagt att han glömde vaccinera sig eftersom han kom på att han hade glömt låsa vapenskåpet just som han skulle få sprutan och när han då sprang hem så passade han på att jogga och det var då du såg honom.
Med tanke på att det var SÄPO som upptäckte migrationsministerns sons verksamhet och statsministerns olåsta vapenskåp så tror jag däremot att vi ska vara tacksamma över att ha SÄPO-bevakning på regeringens ministrar.
Plötsligt undrar jag: Hur vet vi att det inte var Ulf som använde löp-appen och SÄPO som tog på sig skulden?