2025-07-28, 16:18
Medlem
En pryl för andra människor kanske men inget för mig.
Citera
2025-07-28, 16:39
Medlem
Computerzs avatar
Lär inte dröja länge förens folk filmar under pågående rättegångar, inne på toaletter, strippklubbar, omklädningsrum, säkerhetsklassade platser osv. Nu kanske du kan se ganska tydligt att dessa glasögon har en kamera.. men över tid kommer tekniken att förädlas och bli svårare och svårare att upptäcka
Citera
2025-07-28, 16:48
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Nej, det här kommer inte slå. Hade man utvecklat glasögon med skärm och fungerande AR, så hade det slagit stort. Då dessa skulle tillföra något. Dessa glasögon tillför inget för den vanliga användaren. Vill jag fotografera så tar jag upp telefonen, vill jag lyssna på musik så sätter jag in hörlurarna.
Citera
2025-07-28, 17:05
Medlem
StoreSvartes avatar
Problemet är ju att batteritiden är så kort
Citera
2025-07-28, 17:28
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Idiot produkt till idioter som inte kan leva utan internet. Kommer även bli pedofilens,stalkers och statens nya favoritverktyg.
Helt jävla sinnessjukt att skit som detta får sälja och ännu värre att idioter kommer köpa skiten.
Människans undergång är nog inte långt borta.
Håller med i allt du skriver.
Även sista meningen. Utom ordet nog.

Men är staten den stora övervakaren? Det är väl Facebook? Och Google, Twitter, Flipp-Fopp, Fnutter, Prutter och allt som kidsen hänger på? Men de unga förstår inte detta. De vet inget annat. De tycker det är helt normalt att ALLT i deras liv, ner på atomnivå, är registrerat, analyserat och sparat på en server ägd av en finnig Amerikan.

Tänk om Posten för 30 år sedan sagt: Från och med nu kan du skippa portot på dina brev, om du går med på att vi sprättar upp dem och tar en kopia som vi nogsamt analyserar och sparar?
Men när Google erbjöd en emailadress med samma premisser sa kidsen hurra. Ja gärna!
Senast redigerad av Stark-Senap 2025-07-28 kl. 18:02.
Citera
2025-07-28, 17:45
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Var satt antennen, aldrig haft antenn på telefon
Alla mobiltelefoner har antenn. Förr var de utfällbara/utdragbara eller bara en liten "snopp"-antenn. Numera är antennen inbyggd inuti själva "mobilskalet".

Nokia 3110
https://www.ebay.co.uk/itm/325678362810?chn=ps&_ul=GB&mkevt=1&mkcid=28&google _free_listing_action=view_item

Nokia 2110i
https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_2110#/media/File:Nokia_2110i_NHE-4NX.jpg

Ericsson GH198
https://www.tradera.com/item/1000965/682367668/ericsson-gh198
Senast redigerad av kromosomxyz 2025-07-28 kl. 17:48.
Citera
2025-07-28, 17:58
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Var satt antennen, aldrig haft antenn på telefon
AVGÅ mupp
Citera
2025-07-28, 18:07
Medlem
kromosomxyzs avatar
Vore det inte lite roligt om någon vågade gå omkring med eller utan glasögon och säga såna där fåniga meningar utan att det är såna glasögon? Liksom subtilt låtsas vara uppkopplad mot Meta. Jag vågar inte.
Citera
2025-07-28, 18:33
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Vore det inte lite roligt om någon vågade gå omkring med eller utan glasögon och säga såna där fåniga meningar utan att det är såna glasögon? Liksom subtilt låtsas vara uppkopplad mot Meta. Jag vågar inte.
Kanske kommer fake meta på TEMU, skulle heller inte vågat. Eller så får det bli med cosplay mask eller vad det heter.
Citera
2025-07-28, 19:01
Medlem
En vän till mig har haft såna sedan lanseringen i USA för typ 2 år sedan och jag har provat att använda dem några timmar.

Min erfarenhet var att det skapade en viss irritation hos andra när de insåg vad man hade på sig, men merparten av dem är foliehattar ändå så det var förutsägbart. När man tar bilder eller filmar tänds en liten lysdiod så det är ingenting man gör direkt obemärkt. Det är en fördröjning på någon sekund eller två som gör de tämligen värdelösa för just det i de flesta lägen, men ibland så antar jag att det är lättare än att hala upp mobilen.

Jämförelsen med Google glass haltar ju eftersom de här inte har någon skärm utan bara audiell återkoppling via ett par bone-conducting högtalare som har helt okej ljud för ljudböcker och musik utan för mycket bas. Sköna att gå omkring med och lyssna på musik med faktiskt och om man ser något häftigt kan man ta en bild.

Men i det stora hela lessnade i alla fall jag på dem efter bara någon dag. Jag har inget behov av att vara uppkopplad hela tiden och ställa frågor utan föredrar att tänka själv.
Citera
2025-07-28, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Idiot produkt till idioter som inte kan leva utan internet. Kommer även bli pedofilens,stalkers och statens nya favoritverktyg.
Helt jävla sinnessjukt att skit som detta får sälja och ännu värre att idioter kommer köpa skiten.
Människans undergång är nog inte långt borta.
Om de kan användas för att övervaka användarna, så borde det finnas - eller komma i uppdateringar - funktioner som känner av när de missbrukas av pedofiler eller liknande äckel.
Citera
2025-07-28, 19:53
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Ingen bra ide. Tror de kommer missbrukas fett mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in