• 1
  • 2
2025-07-27, 13:25
Medlem
Matärgotts avatar
Hej, har ett litet problem jag svettas över.

Jag har en registerad insättning på ett av mina bankkonton synlig (precis som man ibland kan se lön innan den kommer vid midnatt). Detta är dock en banköverföring. Kommer jag ha pengarna tillgängliga vid midnatt som vid en lön eller kan det bli senare under dagen imorgon? Det gäller Swedbank.

Har auktioner jag måste betala som löper ut 03.00 inatt.
Citera
2025-07-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott

Jag har en registerad insättning på ett av mina bankkonton synlig (precis som man ibland kan se lön innan den kommer vid midnatt). Detta är dock en banköverföring. Kommer jag ha pengarna tillgängliga vid midnatt som vid en lön eller kan det bli senare under dagen imorgon? Det gäller Swedbank.

Pengarna är redan inne på kontot sen fredags men "frysta" tills midnatt.
Citera
2025-07-27, 14:21
Medlem
Citat:

Nej dom kommer inte vara på kontot innan 03.00 så dina auktioner kan du lägga ner direkt
Citera
2025-07-27, 15:22
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Nej dom kommer inte vara på kontot innan 03.00 så dina auktioner kan du lägga ner direkt

Jag misstänkte det... Jämförde med lönen då är bokföringsdatum 24e men transaktionsdatum 25e. På denna överföring är både bokföringsdatum och transaktionsdatum imorgon och av denna anledningen gissar jag att pengarna kommer på förmiddagen.. Suck

Får kontakta säljaren och se om det går att fixa.

Tack för input.
Citera
2025-07-27, 16:22
Medlem
Citat:
Jag misstänkte det... Jämförde med lönen då är bokföringsdatum 24e men transaktionsdatum 25e. På denna överföring är både bokföringsdatum och transaktionsdatum imorgon och av denna anledningen gissar jag att pengarna kommer på förmiddagen.. Suck

Tack för input.
Du får helt enkelt berätta för säljaren att du inte har pengar två dagar efter lön.
Citera
2025-07-27, 17:13
Medlem
Sereenas avatar
Det varierar lite beroende på varifrån pengarna kommer.

Tex pengar från FK kommer in midnatt, medan pengar från soc kom in efter lunch (ie kl 13)

Och har man inte normalt iaf några dagar på sig att betala på div auktionssidor?
Citera
2025-07-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det varierar lite beroende på varifrån pengarna kommer.

Tex pengar från FK kommer in midnatt, medan pengar från soc kom in efter lunch (ie kl 13)

Och har man inte normalt iaf några dagar på sig att betala på div auktionssidor?

Det är ju "lönefiler" som registreras någon, några dagar innan, det är därför du kan se dem i internetbanken, de är redan inne men "släpps" precis vid midnatt.
Citera
2025-07-27, 18:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Det är ju "lönefiler" som registreras någon, några dagar innan, det är därför du kan se dem i internetbanken, de är redan inne men "släpps" precis vid midnatt.

Soc funkade på samma sätt här, men pengarna !släpptes"/kom in kl 13:00 istället.
Citera
2025-07-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Soc funkade på samma sätt här, men pengarna !släpptes"/kom in kl 13:00 istället.

Och även soc-insättningen sågs i förväg på internetbanken?
Citera
2025-07-27, 19:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Och även soc-insättningen sågs i förväg på internetbanken?

Ja, efter att dom bytte system så syntes dom.
Citera
2025-07-27, 22:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Tack för input.

Det behöver inte vara så som någon på Flashback påstår.

Återkoppla gärna och berätta när pengarna blev tillgängliga.
Citera
2025-07-27, 23:45
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det behöver inte vara så som någon på Flashback påstår.

Återkoppla gärna och berätta när pengarna blev tillgängliga.

Yes will do... 15min tills jag får veta om midnatt eller inte gäller.

EDIT:
Pengarna kom direkt vid midnatt.
Senast redigerad av Matärgott 2025-07-28 kl. 00:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in