Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-27, 09:10
Medlem
Skulle vilja fräscha upp hemmet lite med doftpinnar men finns ju så ofantligt många olika märken att välja mellan så ville kika om någon har god erfarenhet av ett specifikt märke?
Ser gärna en balans mellan kostnad och prestanda - köper gärna så sällan som möjligt. Brukar slänga i alla pinnar som följer med. Är utbyte av produkt varje kvartal orealistiskt? Eller har ni några budgetalternativ som presterar bättre än priset anger initialt, tex rusta, där priset kan göra det rimligt att byta varje månad?
Alla tips uppskattas!
Citera
2025-07-27, 09:18
Medlem
Du vill väl ha en behaglig och diskret doft? Då sätter man inte i alla pinnar på en gång.

Naturligtvis kostar naturliga och mer exklusiva dofter mer, än skräpet som krängs på Rusta och Dollar STore.

Jag är medlem hos en av de större möbelkedjorna. Då får jag var sjätte månad 300:- i värdecheck,
att använda på inköp över 600:-. Då köper jag två av deras dyrare högoddsare, som lätt varar i tre månader. Medlemsskapet kostar ingenting, och värdechecken kommer i samband med lanseringen av ny möbelkatalog.
Citera
2025-07-27, 09:37
Medlem
Ammoniak är både billigt o rensar bihålorna. Gasen döljer doften av mögligt/ostädat hem väldigt bra.

Nej, doftpinnar fräschar inte upp något alls utan gör luften jobbig att andas. Städa o framförallt vädra ditt hem med luft utifrån så kommer det fräscha av sig själv, så länge du inte bor i ett mögelhus då.
Citera
2025-07-27, 10:10
Medlem
Bröd/bull-bak skapar en fin doft i hemmet.
Behöver dock förnyas minst 1gg/dag.
Citera
2025-07-27, 10:36
Medlem
Maison Berger, är ett bra märke.

Skulle rekommenderas deras lyktor med.
Citera
2025-07-27, 10:48
Medlem
MyJustices avatar
9;90 för ett 10 pack i blattebutiken
oph de luktar fantastiskt bra
Citera
2025-07-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Maison Berger, är ett bra märke.

Skulle rekommenderas deras lyktor med.

Tack för den enda kommentaren som faktiskt ger det jag önskade i inlägget. Ska kolla vidare på märket men verkar rimligt! Har du någon favoritdoft? Vilken storlek har du o hur länge räcker den?
Citera
2025-07-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitbocks
Tack för den enda kommentaren som faktiskt ger det jag önskade i inlägget. Ska kolla vidare på märket men verkar rimligt! Har du någon favoritdoft? Vilken storlek har du o hur länge räcker den?

När det kommer till doftpinnsr så är det lite faktiskt hur fuktigt det är i luften hur fort dom går.

Deras brännar är grymma och det går och ha dom doftfria också och fungerar då som luftrenare.

Maison Berger är egentligen ifrån gamla tiden när man hade problem med lukt sjukhus.

Så det är är typ en katalysator och dom brinner ibörjan men sen när den är varm så är dom flamlösa.

Det kommer dofter hela tiden och finns väl ett 60-100tal olika dofter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in