Citat:

Ursprungligen postat av 
Sprutnik

Jag spelade World of Warcraft gratis som liten. Blizzard hade ett betalsystem som inte drog pengarna förrän flera dagar senare. Man kunde spela sålänge man reggade ett betalkort. Allt man behövde var ett nummer som såg ut som ett betalkortsnummer och det fanns en hemsida som la upp tusentals såna nummer. En tid senare efter att köpet nekats så la man bara in ett nytt nummer och fortsatte spela. Ibland tog det dock några försök att hitta "korrekt" kortnummer.
Jag misstänker att detta var en jätteblunder som drabbade flera företag än Blizzard som måste gått miste om miljontals dollar under denna period.
Detta måste pågått i minst 2-3 år från 2005/06. Mitt största internetbedrägeri (hittills).

Om ni annars skulle betalat så gjorde de en förlust, annars var det de förlorade bara en minimal kostnad för den extra serverkapacitet som behövdes.
Film- och TV-kanaler sköter i om inbitna fuskare tittar gratis. Är alternativet att de inte tittar alls så är det ingen mening att lägga stora resurser på att stävja fusket.
Det gäller bara att göra det så krångligt att gratistitta att den breda massan betalar. Eller att skrämma massan med skyhöga böter. Gärna med tidningsartiklar om arbetslöse Göran som stäms på 3 miljoner som Göran aldrig kan betala ändå.