2025-07-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Huvuden skall rulla, Linn skall få upprättelse, fler domslut om detta kommer och mer om det kommer skrivas i media.

Detta är långt ifrån över.
Regeringen bestämmer vem som sitter i ledningen hos TS inte en enda domstol har en talan i detta ärende.
2025-07-26, 19:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
[...] ingen kan motbevisa att Peth inte mäter alkohol.
Du har verkligen missförstått hela tråden eftersom ingen har ifrågasatt att PEth ”mäter alkohol”. Du tycks ha slösat tid i onödan.

Det övriga i ditt inlägg är så dumt och OT att jag inte bemöter det.
2025-07-26, 19:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du kan börja med o titta hur ofta du upprepar dig, som jag berätta med ministerstyre, hur läge som helst fortsatte du upprepa dig om o om igen att vi inte har ministerstyre, där jag fick visa att det är regeringen som bestämmer, du sluta.
Likande nu med 0,3, du är snart inne på nr 100 inlägg med samma, 0,3.

Det handlar om okunskap, du måste lär dig gå runt, inte köra med ditt dogmatiska beteende konstant, visa man dig fortsätter du med nästa, samma upprepningar i 100 inlägg osv.
Du har inte lyckats visa att o.3 peth innebär missbruk.
Jag tvingas upprepa det för du aldrig besvarar det men samtidigt anser att det är korrekt.

Det är ditt fel, inte mitt.
2025-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Du har inte lyckats visa att o.3 peth innebär missbruk.
Jag tvingas upprepa det för du aldrig besvarar det men samtidigt anser att det är korrekt.

Det är ditt fel, inte mitt.
Du har aldrig tänkt på om jag ens vill göra det, likande var det med ministerstyre, ville inte visa det heller, men tänkte du kanske lägger av ifall jag visa, jo du la av, men fortsatte med nästa istället, utgör att det är inte lönt o förklara för dig. du fastnar på en mening som Rain man.
2025-07-26, 19:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har aldrig tänkt på om jag ens vill göra det, likande var det med ministerstyre, ville inte visa det heller, men tänkte du kanske lägger av ifall jag visa, jo du la av, men fortsatte med nästa istället, utgör att det är inte lönt o förklara för dig. du fastnar på en mening som Rain man.
Trams
2025-07-26, 19:59
Medlem
Ska vi tro det ligger någon sanning bakom detta: kommer PEth börja användas på fler sätt.

Rättssäker kontroll eller modern häxjakt?
Det är framför allt yrkesförare, ensamstående föräldrar och personer med vårdnadsansvar som bör vara särskilt vaksamma. För dem kan ett högt PEth-värde få långtgående konsekvenser – inte bara genom körkortsåterkallelse utan även i socialtjänstutredningar eller vårdnadstvister. Enstaka felaktigt tolkade värden kan i dessa fall få en oproportionerligt stor påverkan på individens livssituation.
https://www.tidningenproffs.se/ledare/2025/07/rattssaker-kontroll-eller-modern-haxjakt/
2025-07-26, 20:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ska vi tro det ligger någon sanning bakom detta: kommer PEth börja användas på fler sätt.

Det är framför allt yrkesförare, ensamstående föräldrar och personer med vårdnadsansvar som bör vara särskilt vaksamma. För dem kan ett högt PEth-värde få långtgående konsekvenser – inte bara genom körkortsåterkallelse utan även i socialtjänstutredningar eller vårdnadstvister. Enstaka felaktigt tolkade värden kan i dessa fall få en oproportionerligt stor påverkan på individens livssituation.
https://www.tidningenproffs.se/ledare/2025/07/rattssaker-kontroll-eller-modern-haxjakt/
Vad vill du ha sagt med detta?
2025-07-26, 20:05
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta?
Får du stämpel missbruk gäller det även ditt föräldraskap, spec om du skilt dig i samma veva.
2025-07-26, 20:10
Medlem
Citat:

Absolut kan det bli ett bekymmer som med allt som används på fel sätt och godtyckligt.
Som tidigare skjuter du dig själv i foten då du länkar uppgifter eller forskning du inte förstår.
Det är just godtyckligheten när enstaka tekniker används på ett sätt som forskningen inte stöder som ger problem
Det är precis bakgrunden tillatt vi andra inte stöder transportstyrelsen tidigare riktlinjer.
Men där du stödjer ett godtyckligt användande.
Kan de bero på att du anser att du har nytta av godtycklighet när du skadar dig själv för att bli sjukskriven.
2025-07-26, 20:12
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Får du stämpel missbruk gäller det även ditt föräldraskap, spec om du skilt dig i samma veva.
???
2025-07-26, 20:47
Medlem
Citat:
Har varit egen sedan jag var 23 år, alltså i 30år, efter 20 år som jag första gången behövde sjukskrivning, tänkte man var en mönster person som aldrig använt systemet, mötes av motstånd direkt av både läkare som FK.
Via detta förstår jag att få vara sjuk fast man behöver det är något man måste kämpa för, man får inga fördelar för man aldrig använt systemet eller ens tack för jag tagit kortare sjuk perioder på egen bekostnad.
Efter detta inser jag hur naiv jag verkligen varit, nu går jag även upp rättsligt ifall man neka, skriver alltid in två orsaker varför jag inte kan jobba till FK ,precis som nu, jag är rustad uppöver öronen med kunskap o vad jag ska skriva som läkaren 2016 visa mig man måste kunna.

Använder varenda dag nu jag känner mig krasslig till sjukskrivning, spelar ingen roll om det är över jul, poängen är just krasslig ger dig rätt., enskild räknas jobba varenda dag året om.

PEth ligger alltså inom mitt område, jag lämnar blod o bör säkert göra det nu framöver direkt efter semester tiderna och stabsläget i Umeå lagt sig, dvs man uppmana är det livs hotande ring 112, just nu har vi inga telefontider.

Man har alltså ett eget ansvar som även Linn inte tog på allvar, men gör man som jag missar man ingenting, är man en mönster maniska som jag var innan hade jag säkert åk dit på även PEth, dels jag frågade öppet vården ifall jag kunde dricka med medicin, inga problem var svaret, fick sedan en st-läkare som börja beordra blodprover, jag vägra lämna i tid, hon har inte ens verifierat testet jag lämna för en månad sedan. en sköterska verifiera.
Bara det visar på något är konstigt.
Man ska vara försiktig i dessa tider med PEth, man kan inte klaga på systemet för man åker dit. lika lite på sjukskrivningar, plocka enstaka dagar månad ut o månad in, det ger dig en längre period längre fram. Dvs man gör det som man själv vill.
Igen en ström av oläslig ordsallad från dig fullständigt iff topic.
Vad har blodgivning med det faktum att du skjuter dig själv med spikpistol bara för att bli sjukskriven.
Sen hör det inte till typen.
Kritiken är att enligt transportstyrelsens tidigare direktiv för användning av PErh som uppnade upp för godtyckliga utredningar gällande lämplighet som fordonsförare.
Vad är det du inte förstår, men uppenbarligen har du supit bort dina få hjärnceller så det blir för krångligt för dig att förstå.
2025-07-26, 21:17
Medlem
Sluta supa ner dig varje dag, då förlorar du inget körkort. Frågor på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in