2024-08-11, 01:09
Medlem
Jag kan inte se att du har något att oroa dig för i Berlin.
Citera
2024-08-12, 22:53
Medlem
upplaenningens avatar
Håll dig från Alexanderplatz och Neukölln. Kreuzberg har förvisso en del fräna barer men var på din vakt när du vistas där.
Tar ofta tåget till Berlin och har alltid bott i öst. Aldrig stött på problem där. Nog ser man fortfarande skillnader mellan väst och öst: väst är mer missär idag med MENA som sossarna och de gröna tagit emot. Öst har en del gråa smått slitna byggnader kvar men är mer ordning och reda med östeuropéer och viatnemeser som kan bete sig.
Citera
2025-07-26, 19:24
Medlem
Är i Berlin nu med 3 polare. Värsta storstaden jag har turistat i. Smutsigt precis överallt.
Du kan glömma att komma in på en riktig tysk klubb om du inte är tysk.

Sen är det ju dessa jävla araber som gapar och skapar osämja.

Det ända + är hőfbreu ölhallen som va riktigt trevlig.

Jag bokade bord på Schnitzelei Mitte som ska va Berlins bästa schnitzel restaurang. Men det va en ofattbar besvikelse. Har ätit bättre schnitzel i Gbg .

3/10 sammanfattat

Spara dina cash och åk inte hit.
Citera
2025-07-27, 19:52
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Är i Berlin nu med 3 polare. Värsta storstaden jag har turistat i. Smutsigt precis överallt.
Du kan glömma att komma in på en riktig tysk klubb om du inte är tysk.

Sen är det ju dessa jävla araber som gapar och skapar osämja.

Det ända + är hőfbreu ölhallen som va riktigt trevlig.

Jag bokade bord på Schnitzelei Mitte som ska va Berlins bästa schnitzel restaurang. Men det va en ofattbar besvikelse. Har ätit bättre schnitzel i Gbg .

3/10 sammanfattat

Spara dina cash och åk inte hit.

Finns ju många trevliga sunkbarer i Berlin, t.ex Kotti, och på samma gata hittar man ju fler liknande ställen.

Berlin är sunkigt ja, men du kanske inte känner till stadens historia? "Smutsigt" däremot vet jag inte om jag kan hålla med om. Såg definitivt mer skräp i Rom.
Citera
2025-07-27, 21:04
Medlem
Konvent-Harrys avatar
Överlag är Berlin nog ganska säkert, även om jag upplever Hamburg, München, Frankfurt och Düsseldorf som säkrare. Under min senaste resa upplevde jag att det var mer synlig misär, både i form av hemlösa, utslagna och personer med psykisk ohälsa. Eventuellt kan dessa skapa en viss osäkerhet, men det borde gå att undvika med sunt förnuft.
Citera
2025-07-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns ju många trevliga sunkbarer i Berlin, t.ex Kotti, och på samma gata hittar man ju fler liknande ställen.

Berlin är sunkigt ja, men du kanske inte känner till stadens historia? "Smutsigt" däremot vet jag inte om jag kan hålla med om. Såg definitivt mer skräp i Rom.
👍🏽👍🏽
Citera
2025-09-07, 18:51
Medlem
ulrikasborgs avatar
Satsa på Wilmersdorf! Trevliga hus, barer och människor. Inte alls som i Kreutzberg.
Citera
2025-09-09, 10:58
Medlem
DraconianTimess avatar
Funderar på att ta en weekend och chilla i Berlin.
Får passa på när jag numera bor i Polen och har direkttåg samt snuskigt nära till Berlin.
Citera
2025-10-06, 02:10
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Undrar hur cannabislegaliseringen resulterade i Berlin som är Tysklands största stad och "ljusår" från Amsterdam och coffeeshopparna?
Citera
2025-10-06, 07:12
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
Undrar hur cannabislegaliseringen resulterade i Berlin som är Tysklands största stad och "ljusår" från Amsterdam och coffeeshopparna?
Den första officiella rapporten om avkriminaliseringen fann följande:

- Betydande minskning av cannabisrelaterad kriminalitet.
- Fortsatt minskad konsumtion bland unga.
- Vuxnas konsumtion mer eller mindre oförändrad.

https://themarijuanaherald.com/2025/09/germanys-first-evaluation-report-on-cannabis-legalization-shows-drop-in-crime-stable-use-trends/

Sedan vet jag inte hur just det har påverkat Berlin.
Citera
2025-10-29, 12:42
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Den första officiella rapporten om avkriminaliseringen fann följande:

- Betydande minskning av cannabisrelaterad kriminalitet.
- Fortsatt minskad konsumtion bland unga.
- Vuxnas konsumtion mer eller mindre oförändrad.

https://themarijuanaherald.com/2025/09/germanys-first-evaluation-report-on-cannabis-legalization-shows-drop-in-crime-stable-use-trends/

Sedan vet jag inte hur just det har påverkat Berlin.

Ni narkomaner lär inte ha så mycket att hurra før snart ær det slut.
https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/medizinal-cannabis-2387714
Citera
2025-12-12, 11:25
Medlem
LKKINGENs avatar
Bott i Berlin några år men är ett tag sedan nu även om jag åker dit och hälsar på några ggr om året.
I själva innerstan kan du rör dig utan att ha några större funderingar på säkerheten men det har ju plogats lite med bilar där så du kanske inte skall röra dig bland folkmassor när det är någon demonstration eller julmarknader och liknande men fått för mig den skulle ställas in i år pga säkerhetsproblem??

Fixa hyrbil och ta en sväng till Ludwigsfelde therme, var där med min fräulein tämligen ofta.

https://kristall-therme-ludwigsfelde.de/infos/infos-fuer-ihren-besuch/

Om du är blyg välj onsdag eller söndag för då är badkläder valfritt medans övriga dagar är det verboten!
Inga kebab tekniker av hankön, dock en hel del asiatiskor, afrikanskor och arabkvinnor med barn utan man. Såklart inte alltid och i massor men har du tur så så får du se en hel flock med thailändskor springa runt och visa upp sig.

Viel spaß
Senast redigerad av LKKINGEN 2025-12-12 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in