Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag vet att den dagen jag började scanna själv för första gången men då med vanlig scanner så blev man kollad ett par gånger första månaden.
Sen blev det lugnare och nu sker det väl en gång i kvartalet som max, delavstämmningar med ett fåtal varor kan komma tre gånger per kvartal kanske.
Kanske beror det på att du har bytt system?
Jag har självscannat i vadå, typ 10 år eller nåt sånt på Ica Maxi. I början kanske man fick kontroller ibland, men eftersom dom alltid stämde så blir det nu kanske 1-2 gånger per året bara. Jag har blivit chockad hur lite de kollar, men det är inte mer än så på Ica Maxi i alla fall. Alltid stämmer det så klart eftersom jag inte snattar, så när man gjort säg 30 kontroller och alla stämmer så är de nog ganska övertygade om att man inte snattar, så då får man nästan inga kontroller alls.
Men tyvärr när det väl blir det så ska det bli när man handlat för 2000kr+ och måste slänga up en hel kundvagn på bandet och då blir jag nästan alltid arg på presonalen och säger att vad fan är det här för jävla system, man ska kunna handla snabbare, men ni tar upp hela jävla kundvagnen som jag packat och sen måste jag ta upp allt och packa allt igen. En gång var jag så arg så de skickade nån liten unge att packa om mina varor för jag var så arg att jag måste göra det igen när jag nyss gjort det.