2025-07-25, 21:49
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har testat att scanna med min smartphone i ica-appen när jag har handlat i en ica-butik där jag bor och allt har funkat fram tills när jag ska betala då har jag fått avstäming hela 4 gånger i rad trots att kontrollerna stämt varje gång.
engligt personalen så är det krångel ibland men inte så mycket som i mitt fall.
såg nu att det finns en annan app som heter ica togo, ska man använda den istället?
är det fler som har samma strul som mig?
Citera
2025-07-25, 21:50
Medlem
Klär du dig som en knarkluffare? I så fall beror det på det.
Citera
2025-07-25, 21:51
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Jag scannar med mobilen men aldrig fått avstämning, betalar med swish när jag ska gå ut.
Citera
2025-07-25, 21:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag vet att den dagen jag började scanna själv för första gången men då med vanlig scanner så blev man kollad ett par gånger första månaden.
Sen blev det lugnare och nu sker det väl en gång i kvartalet som max, delavstämmningar med ett fåtal varor kan komma tre gånger per kvartal kanske.

Kanske beror det på att du har bytt system?
Citera
2025-07-25, 21:55
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag har testat att scanna med min smartphone i ica-appen när jag har handlat i en ica-butik där jag bor och allt har funkat fram tills när jag ska betala då har jag fått avstäming hela 4 gånger i rad trots att kontrollerna stämt varje gång.
engligt personalen så är det krångel ibland men inte så mycket som i mitt fall.
såg nu att det finns en annan app som heter ica togo, ska man använda den istället?
är det fler som har samma strul som mig?

Vad är en avstämning?
Citera
2025-07-25, 21:55
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Jag scannar med mobilen men aldrig fått avstämning, betalar med swish när jag ska gå ut.
ica-appen eller ica togo?
Citera
2025-07-25, 21:57
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
ica-appen eller ica togo?
Ica.
Citera
2025-07-25, 21:57
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag vet att den dagen jag började scanna själv för första gången men då med vanlig scanner så blev man kollad ett par gånger första månaden.
Sen blev det lugnare och nu sker det väl en gång i kvartalet som max, delavstämmningar med ett fåtal varor kan komma tre gånger per kvartal kanske.

ja när man använder scanner så blir det så. men har bara haft detta problem när jag scannat med mobilen
Citera
2025-07-25, 22:06
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad är en avstämning?

Det är när en ur personalen kontrollerar att du scannat alla varorna korrekt för att motverka/upptäcka fusk.

Det kan vara delavstämning då dom plockar några slumpvis utvalda varor och kontrollerar att dom blivit scannade, eller helavstämning då dom kollar alla varorna.
Citera
2025-07-25, 22:21
Medlem
45-75Marlins avatar
Har scannat i min lokala ICA butik sen de började för några år sen. Handlat hundratals gånger och aldrig fått röd lampa?
Samtidigt ser jag ständigt röda lampor tänds i alla övriga 6 terminaler!

Det känns som jag har frikort på nåt sätt?
Citera
2025-07-25, 22:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
ja när man använder scanner så blir det så. men har bara haft detta problem när jag scannat med mobilen

Det var det jag menade, du har bytt system och åker på en nykundskontroll igen med tätare kontroller.
Min gissning bara.

Handla en månad till och se om det lugnar ner sig.
Citera
2025-07-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Jag har självscannat i vadå, typ 10 år eller nåt sånt på Ica Maxi. I början kanske man fick kontroller ibland, men eftersom dom alltid stämde så blir det nu kanske 1-2 gånger per året bara. Jag har blivit chockad hur lite de kollar, men det är inte mer än så på Ica Maxi i alla fall. Alltid stämmer det så klart eftersom jag inte snattar, så när man gjort säg 30 kontroller och alla stämmer så är de nog ganska övertygade om att man inte snattar, så då får man nästan inga kontroller alls.

Men tyvärr när det väl blir det så ska det bli när man handlat för 2000kr+ och måste slänga up en hel kundvagn på bandet och då blir jag nästan alltid arg på presonalen och säger att vad fan är det här för jävla system, man ska kunna handla snabbare, men ni tar upp hela jävla kundvagnen som jag packat och sen måste jag ta upp allt och packa allt igen. En gång var jag så arg så de skickade nån liten unge att packa om mina varor för jag var så arg att jag måste göra det igen när jag nyss gjort det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in