Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Du gör det igen, du har uppenbarligen inte fattat ett dugg av den forskning du länkat till, samt kärnfrågan i kritiken mot transportstyrelsen.
Så ett gott råd, sluta försöka debatera saker du inte förstår.
Dessutom skall du sluta skada dig själv bara för att du är trött på ditt jobb och vill bli sjukskriven.
Sadla om till nåt du kan hantera.
Om mig missförstår du ordentligt, Trivs bra som egen, trots bra statliga jobb som på Esrange kan det inte mäta sig med eget företagande, just för friheten o förmånerna ett eget företag kan ge.
Att jag följer regelverket har inget med hur jag trivs, utan för det ger mig rätten att använda statliga systemet, det är ingen som kommer tacka mig för att inte ha använt systemet, snarare kommer det skärpas vare sig jag använt det eller inte. Men det är sättet staten "sugar coated the deal" för att folk ska våga starta enskilt företag, varför inte använda sig av det?
Vi vet vi har en lucka i lagen som alkolås inte kan registrera, "kraftig bakfylla", många har lärt sig sin promille gräns som har stugor, använder bilen ofta blåser på jobbet, köra hem dagen efter, som alla olycksrapporter visar är det just dagen efter en storhelg dessa olyckor eskalera.
Bara för man inte har någon promille i kroppen ett visst timslag dagen efter menas inte man är en laglig förare, där studier visar man blir sämre förare.
Vad ni PEth hatare vill är fortsatt få köra extremt bakfulla dagen efter eftersom polisen bara mäter promille halten anser ni även det är lagligt, vare sig man kör buss, lastbil eller ambulans.
Det är inte heller konstig man säljer en massa alkomätare som folk använder, man skiter blankt i sin nedsatta körförmåga bara man inte har promille.
Ni tänker extremt fel.