2025-07-25, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag och mina tjejvänner satt och diskuterade detta. En av dom har nyligen förlovat sig och hon berättade att dom delade på kostnaden för ringarna. Hon hävdade att hon inte alls tyckte det var något fel i det. Men det verkade på henne som att hon kanske ljög.

Ska mannen betala för förlovningsringen eller tycker ni annat? Hur har ni gjort i era förhållanden?

Jag är singel men jag ser inte fram emot dagen då min framtida man eventuellt skulle komma hem och säga att vi ska dela på kostnaden för ringen….

Känner man sig inte oromantisk som man då? Att man krossar en kvinnas drömmar när man gör så?

Tänker att man levt så pass länge ihop att man planerar giftemål har man väl så gott som gemensam ekonomi och då bekostas ringarna av båda två ändå.
Citera
2025-07-25, 01:29
Medlem
Citat:
Jag och mina tjejvänner satt och diskuterade detta. En av dom har nyligen förlovat sig och hon berättade att dom delade på kostnaden för ringarna. Hon hävdade att hon inte alls tyckte det var något fel i det. Men det verkade på henne som att hon kanske ljög.

Ska mannen betala för förlovningsringen eller tycker ni annat? Hur har ni gjort i era förhållanden?

Jag är singel men jag ser inte fram emot dagen då min framtida man eventuellt skulle komma hem och säga att vi ska dela på kostnaden för ringen….

Känner man sig inte oromantisk som man då? Att man krossar en kvinnas drömmar när man gör så?

Killen har inte pengar. Och hon täcker upp för honom.

Förlovningsring står alltid killen för i vanliga fall. Ja, om killen inte är broke alltså…
Citera
2025-07-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tänk vad hemskt att köpa en ring till sin kärlek, fria och sedan få ett "nej". Eller ett "ja" men ringen inte passar.

Förlovning är en gemensam sak. Ett gemensamt beslut att ta förhållandet till en seriösare nivå. Det vill man ju verkligen dela med varandra. Även kostnaden.
Det är väl en del av charmen att man kan få ett nej i ansiktet. Att ringen inte passar är väl ett lyxproblem.

Planerar man det tillsammans så visst ska man dela på kostnaden, men inte om man gör det som ett överraskningsmoment.
Citera
2025-07-25, 01:41
Medlem
One2Manys avatar
Psykfallsbrud inspirerad av amerikanska reality serier som tycker att mannen ska hosta upp tre månadslöner för en förlovningsring.

Fucking WT Du är ju dock en man som trollar på FB genom att rollspela den mest urblåsta idiot till brud man kan tänka sig. Du och dina tjejvänner satt och diskuterade, så nu är det dags för en tråd på FB. Den tror vi på, fucking kukbärande mongo.

Ta pengarna och lägg i en aktieportfölj istället, WT.
Senast redigerad av One2Many 2025-07-25 kl. 01:45.
Citera
2025-07-25, 01:51
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Era drömmar är inte mer värda än våra. Du vet, jämställdhet. Köper vi tio kilo potatis ihop förväntar jag mig att du bär den ena femkilossäcken.

Eller jämställdhet gäller bara när det handlar om inkomster, inte om utgifter?
Citera
2025-07-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Era drömmar är inte mer värda än våra. Du vet, jämställdhet. Köper vi tio kilo potatis ihop förväntar jag mig att du bär den ena femkilossäcken.

Överraskar jag med 10 kilo potatis så nog fan bär jag hem den själv.

Ska den skalas så kan vi gärna dela på jobbet.
Citera
2025-07-25, 03:04
Bannlyst
Citat:

Håll käften din tant

Ska du gapa om sexism sen också eller?

Enda anledningen till varför män köpte saker för kvinnor förr i tiden var för att ni inte hade era egna pengar
Citera
2025-07-25, 03:55
Medlem
Citat:

Nu vet vi varför du är singel din snåla jude

Är det en framtid de ska bygga tillsammans så får man hjälpas åt så att båda kan ha ett bättre liv

Det här med att mannen ska betala för allt är över

Enjoy the fruits of failures din kompis är smart och tänker modernt
Citera
2025-07-25, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning

Den starkaste bär hem potatisen. Men man delar på kostnaden för potatisen och den svagaste kan få skala all potatis som kompensation. Man får vara smart.

Förlovningsringar är inte tunga, där han man dela på allt inklusive kostnaden. Det blir romantisk och högtidligt så.
Citera
2025-07-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Det är väl en del av charmen att man kan få ett nej i ansiktet. Att ringen inte passar är väl ett lyxproblem.

Planerar man det tillsammans så visst ska man dela på kostnaden, men inte om man gör det som ett överraskningsmoment.

Nej tvi... Det hade varit alltför smärtsamt.

Jo, visst det håller jag med om. Men att överraska känns som rysk roulette för själen...
Citera
2025-07-25, 04:47
Avstängd
Citat:
Ja jag vill bli försörjd av min framtida man. Jag vet inte vilka russin du pratar om. Är det en uppoffring som man menar du att betala och utföra frieriet? Finns det inget egenintresse i det som man?

Du kanske inte ens har någon framtida man. Förmodligen inte. Men säkert några solbrända särkullbarn. Du är väl en lösögonsfranstjej? Akrylnaglar? Ju längre och spetsigare, desto bättre?
Citera
2025-07-25, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Mannen ska köpa en ring som kostar en månadslön, (manens lön)

Ska!!!!!
Man gör som man själv vill, och en månsdslön är för snålt!

Bättre att prata om storlek och kvalitet på stenen i stället för antal månadslöner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in