Citat:
Ursprungligen postat av
Swedensnow
Amen fattar ni!?
Men personalansvarsnämnden tyckte att de vittnesuppgifter som kommit fram var motstridiga:
Citat:
”Vidare kan noteras att klienten inte har anmält att skada uppstått och händelsen polisanmäldes inte heller i anslutning till det inträffade. Om XX använt sig av övervåld är det synnerligen allvarligt. I nuläget finns dock inte tillräckliga uppgifter om vad som inträffat under händelsen för att dessa ska kunna läggas till grund för ett avsked.
Ska inte tre jävla plitars vittnesmål räcka?
Citat:
Då hade han, enligt tre andra kriminalvårdare, tagit strupgrepp på och slagit en intagen. Internutredningen tyckte att han skulle bli avskedad.
Förstår ni hur mycket dom kommer undan med, uppenbart så fanns inte detta på någon kamera, dom gillar att hoppa på fångar i rummen eller i vinklar där kamera inte finns.
Vad är detta för rättsamhälle? Plitar golar aldrig ner varandra. Detta är exceptionellt. Dom borde alla bli tvingade till kroppskameror. Ska inte kosta så jävla mycket. Då kanske dom beter sig.
Som att klienten vågar anmäla en plit när han just höll på bli mördad av dessa. Vad är det för efterbliven logik. Plitar beter sig som horungar, men man vågar inte säga till om något, du har inga rättigheter där inne, dom bestämmer, du får inte ens ringa polisen om inte dom ringer åt dig. Alla som suttit vet vad jag snackar dom kommer 20 stycken, klär av en fånge naken, puttar och förnedrar denne. Tror ni denna intagna vågar anmäla detta till polisen medans han sitter i där i deras våld? Jävla idioter
+ jag kan kan garantera er att det inte är någon tuffing (dom 20% jag pratade om innan) som han tog stryptag på, det skulle han aldrig våga, förmodligen en svensk som sitter för narkotikabrott som blev trött på förtrycket och höjde rösten lite. Jag vet hur dom funkar plitarna. Aldrig stryptag på en gangster, det vågar dom inte, ska dom hoppa på en gangster så är det pepparsprej, sköldar och batonger som gäller, på klass 1 or har dom tazers också.
Alternativt en tanig somalier som ska utvisas typ som dom sett chansen att slå lite extra
Dom retar dig, hånflinar och gör inte deras jobb, nekar dig dina få rättigheter du har där inne, försöker reta upp dig så dom kan trycka på larmet, då känner dom sig tuffa när dom får hoppa på 20mot 1 som inte ens varit våldsam. Sen har dom lite historier att berätta till sina lika efterblivna polare. Det är vad deras jobb går ut på, helt inkompetenta är dom. Det finns en och annan bra, men som sagt, 10 idioter och en bra, blir en dålig vistelse iallfall. Så jävla bra är inte den som är "bra" Heller. Kanske den som är bra är snäll och ger dig dina rättigheter, tex ringa ett advokatamtal eller liknande. Ni måste förstå att man är helt utlämnad och i deras våld där inne. Det är inte som ni tror med rättigheter osv. Även om man skriver till JO och liknande så finns det inga bevis, blir ord mot ord, allt läggs ner. Man tappar förtroendet på rättvisan. Det är inte så det ska gå till.