2025-07-24, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Även om Brigitte skulle låta en oberoende läkare undersöka henne och bevisa att hon är kvinna skulle ni ändå säga det är fejk.

Det är så ni folihattar gör hela tiden trots ni blivit debunkade om och om igen.
Trams.
Jag skulle inte ens bli förvånad om hon verkligen är kvinna.
Citera
2025-07-24, 12:02
Medlem
Citat:
Har du behövt förneka att du är född kvinna?

Om Adaptern var mistänkt att va kvinna, ville jag tro han ville förneka....
Citera
2025-07-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Trams.
Jag skulle inte ens bli förvånad om hon verkligen är kvinna.
Varför inte då?
Citera
2025-07-24, 12:12
Medlem
Citat:
Även om Brigitte skulle låta en oberoende läkare undersöka henne och bevisa att hon är kvinna skulle ni ändå säga det är fejk.
Vilka "ni" och vad grundar du det på?

Citat:
Det är så ni folihattar gör hela tiden trots ni blivit debunkade om och om igen.
Om du inkluderar mig i dina "folihattar" (sic) så vill jag se exempel på där jag blivit "debunkade" (sic).
Citera
2025-07-24, 12:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad för lögn skulle hon bedragit sin befolkning med?
Brigitte har aldrig förnekat att hon är född som man.

Candace försöker få fram sanningen, hon är besatt av sanning.

Igen: Enligt påståenden från Candace, Poussard och här i tråden har hon ju t.ex. agerat antidemokratiskt och bedragit väljarna genom att ljuga om sin sexella läggning, genom att ljuga om när hon blev tillsammans med Emmanuel, sannolikt våldtagit Emmanuel när han var minderårig och ljugit om sin identitet genom att utge sig för att vara sin syster.

Därtill kan du addera att det år 2007 (när Macrons gifte sig) var olagligt för transpersoner att gifta sig i Frankrike.

——

Hon har ju uppenbarligen alltså även ljugit för stat och kyrka när hon gift sig i strid mot den dåvarande lagen.
Citera
2025-07-24, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför inte då?
Jag tar inget för givet i denna teater som maktens folk spelar.
Brigitte kan vara vem som helst egentligen (förutom den vars identitet hon övertagit).

Jag är ganska övertygad om att Candace och Xavier har rätt, men jag blir inte förvånad ifall dom blivit lurade av ett djupare spel.

Eller jo, jag skulle bli förvånad måste jag erkänna...
Citera
2025-07-24, 12:24
Medlem
Citat:
Jag tar inget för givet i denna teater som maktens folk spelar.
Brigitte kan vara vem som helst egentligen (förutom den vars identitet hon övertagit).

Jag är ganska övertygad om att Candace och Xavier har rätt, men jag blir inte förvånad ifall dom blivit lurade av ett djupare spel.

Eller jo, jag skulle bli förvånad måste jag erkänna...
Fair enough.

Själv så skulle jag bli extremt förvånad, givet den sammantagna bevisningen så här långt.
Citera
2025-07-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det är nog just det, som Candace Owens försöker intyga folk om, att denne verkligen tror att Brigitte är en man.
Cyberbullying, där hade det varit att Candace Owens åkt dit. Men förtalsfallet? Där kan det nog bli friande. Om de inte lyckas hitta bevis på att Candace egentligen vet hur det ligger till.
Varför anser du att undersökande journalistik är nätmobbning?
Citera
2025-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vilka bevis har du på att jag är ohederlig?
Skriv på bara.
Det skulle bli en lång lista bara i den här tråden...

Men att du undvek att besvara den här frågan i mitt inlägg....
Håller du då även med om att en folkvald politisk ledare öppet bör deklarera allt som kan tänkas påverka ett lands väljare i deras val av ny politisk ledare?
....är kanske en början så god som någon?

Hade du ett svar här?
Citera
2025-07-24, 12:41
Bannlyst
Citat:
Fair enough.

Själv så skulle jag bli extremt förvånad, givet den sammantagna bevisningen så här långt.
Ja OK, jag erkänner att det skulle jag också.

Men det finns (som du nog vet) bara en "konspirationsteori" jag är 100% säker på, resterande lämnar jag alltid öppna för olika alternativ.
Man skulle t ex kunna tänka sig att det är en gigantisk pedofilskandal som man försöker tysta ner och att Brigitte spelar en roll och därför undviker att förneka att hon är en man bara för att hålla igång spekulationerna och avleda från en mycket större skandal.

Inte för att jag tror att det är så, men jag har blivit överraskad förut...
Citera
2025-07-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ja OK, jag erkänner att det skulle jag också.

Men det finns (som du nog vet) bara en "konspirationsteori" jag är 100% säker på,
Att månlandningarna är en bluff?

Citat:
resterande lämnar jag alltid öppna för olika alternativ.
Man skulle t ex kunna tänka sig att det är en gigantisk pedofilskandal som man försöker tysta ner och att Brigitte spelar en roll och därför undviker att förneka att hon är en man bara för att hålla igång spekulationerna och avleda från en mycket större skandal.

Inte för att jag tror att det är så, men jag har blivit överraskad förut...
Osannolikt, men visst, ingenting är omöjligt längre....

Vad gäller parets stämning av Candace så verkar den inkludera även hennes påståenden om att 'Brigitte' är född biologisk man. Givet att jag är 99,99% säker på att Candace har rätt och därmed kan bevisa det i en kommande rättegång, så tror jag att stämningen är ett sätt att på kort sikt försöka hantera frågan i relation till parets officiella uppdrag som Frankrikes presidentpar, vilka ju upphör om ca två år, 2027.

Att de nu kan säga att de har vidtagit rättsliga åtgärder mot Candace = 'bevis' för att Candace ljuger.

Vad som händer efter 2027 är mindre viktigt givet att de då inte längre är offentliga personer.

Att förhoppningen är att hålla igång den rättsliga processen de kommande två åren för 'arbetsro'.
Citera
2025-07-24, 13:30
Bannlyst
Citat:
Att månlandningarna är en bluff?

Osannolikt, men visst, ingenting är omöjligt längre....

Vad gäller parets stämning av Candace så verkar den inkludera även hennes påståenden om att 'Brigitte' är född biologisk man. Givet att jag är 99,99% säker på att Candace har rätt och därmed kan bevisa det i en kommande rättegång, så tror jag att stämningen är ett sätt att på kort sikt försöka hantera frågan i relation till parets officiella uppdrag som Frankrikes presidentpar, vilka ju upphör om ca två år, 2027.

Att de nu kan säga att de har vidtagit rättsliga åtgärder mot Candace = 'bevis' för att Candace ljuger.

Vad som händer efter 2027 är mindre viktigt givet att de då inte längre är offentliga personer.

Att förhoppningen är att hålla igång den rättsliga processen de kommande två åren för 'arbetsro'.
Ja detta är nog det troligaste scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in