2025-07-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvenskmula
Nej, det var inte alls anledningen, den var att USA inte tordes släppa kontrollen över Europa.

Allt är diarefört så faktum inte tror

Så du menar att USA tvingade en lång rad östländer att gå med i Nato?
Citera
2025-07-23, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tre år för att besegra ett u-land.... Verkar inte gå så bra för Ryssland....
Tre år för att utarma Nato på våra vapen och för att ta kål på Ukrainas armé
Tre år för att lägga beslag på Ukrainas rikaste naturresurser
Tre år för att bli herre på täppan över Svarta Havet
Tre år för att sänka EU:s ekonomi
Tre år för att få till ett kraftigt utökat BRICS och en nära allians med Kina
Tre år för att bygga upp en i hög grad självförsörjande ekonomi och en robust valuta

Sett ur Putins perspektiv var det nog värt att offra en del ryska soldater på kuppen
Det skulle även USA ha gjort om de hade varit i motsvarande sits, men de hade antagligen bombat Kiev till en grushög för längesedan.
Kiev kommer att falla men inte genom militära anfall. Ryssarna tågar bara rakt in till Maidantorget när tiden är mogen.
Citera
2025-07-23, 23:26
Medlem
IceEyess avatar
Ett problem ur ett informationsmässigt perspektiv med konflikten är bristen på tillförlitliga rapporter som återspeglar situationen på slagfältet. Enligt vissa verkar Ryssland vara militärt knäckt och enligt andra verkar Ukraina vara på väg att kollapsa.
Citera
2025-07-23, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag frågar dig. Du har väl redan googlat på vilka rättigheter som saknades? Jag tänker inte göra din efterforskning åt dig.
Länka till dom då.
Om du tror jag klickar på en bitchute länk så är du bara efterbliven. Det är som att klicka in sig på en sida som 100% ger dig virus.
Du är ju inte sann!
Citera
2025-07-23, 23:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Otroliga saker? Ja, det ter sig väl så för dig.

Om du tycker det är otroligt att jag känner rysktalande som inte förföljts när det är allmänt känt att presidenten är rysktalande så säger det en hel del om hur sjuk du är.

Fast du får väl betalt
Du tar till vilka knep som helst för att försvara modern tids största lögn!
Grattis!
Citera
2025-07-23, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du kan skratta och gråta det förändrar inte att du är en ganska obehaglig putinrunk. som

famla efter grässtrå? jag skrattar på riktigt, åt ers efterblivna översättningsprogram.
Och som vanligt med "Gustav Ander" tog argumenten slut blixtsnabbt...
Citera
2025-07-23, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ingen litade på moskvastaten allra minst de forna sovjetunionen/warzavapakt länderna som mycket väl visste att det bara var en tidsfråga innan moskvastaten skulle försöka återerövra vad de förlorat.

Så därav många östländer som rusade in i Nato-alliansen i syfte att försöka få skydd från moskoviternas aggressivitet.
Hör du inte själv hur ditt argument fullständigt försvinner från all verklighet?????
Citera
2025-07-24, 00:35
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den ryska armén vinner slag efter slag. Ukrainas östfront är i praktiken sönderfallen, och efter det misslyckade ukrainska anfallet mot Kursk har även norra fronten öppnats upp.

I själva verket håller ryska styrkor snabbt på att ta kontroll över Sumy-regionen, där Ukraina saknar tillräckliga försvarsstyrkor.

Om Sumy faller är det inte långt kvar till Kyiv, eftersom avståndet är mycket kort. I krig innebär en kollaps på en front ofta att fienden snabbt kan avancera till nästa.

De Patriot-missiler som väst skickat till Ukraina har blivit ineffektiva mot Rysslands uppgraderade version av Shahed-drönare.

Även om sannolikheten är låg, visar nederlaget i Sumy att det inte är omöjligt att Ryssland faktiskt kan inta Kyiv.

Personligen tror jag att hjärtat av Ukraina — Kyiv — löper större risk att falla i ryska händer än Odesa.

Om grisarnas huvudstad faller till Ryssland, är det då en symbolisk händelse liknande när Nazitysklands huvudstad Berlin föll?

Tror knappast Ukraina använder patriot mot Shahed-drönare. Mot Shahed används konventionella luftvärnskanoner. Patriot används mot mot avancerade mål, drönare tillhör inte dessa.

Svaret på din fråga är nej, Kiev kommer inte falla. Inte en chans.
Citera
2025-07-24, 02:49
Medlem
Citat:
Ja. Men enligt er pro-ryssar så är det ju dåligt att Ukrainare protesterar emot styret. Ska Putin hjälpa Zelensky nu?
Har jag inte hört talas om, jag tror du hittar på
Citera
2025-07-24, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du är ju inte sann!

Så det var inga rättigheter som de som talade ryska saknade med andra ord?
Citera
2025-07-24, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Har jag inte hört talas om, jag tror du hittar på

Nej, nu sitter Vatniksen och hejar på, men 2013 var det ju jättedåligt att man protesterade emot korruption. Kan det bero på vems korruption man inte gillar?
Citera
2025-07-24, 03:15
Medlem
Citat:
Nej, nu sitter Vatniksen och hejar på, men 2013 var det ju jättedåligt att man protesterade emot korruption. Kan det bero på vems korruption man inte gillar?
2013 ? Det är 2025 som gäller nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in