2025-07-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Samma här, har vänner som vittnat om samma sak.
Jag tror inte det rapporteras någonstans, de låtsas om att det beror på något annat.
Jag har länge efterlyst statistik över antal uttagna sjukdagar men det verkar inte finnas, jag misstänker att vaccinerade har tagit ut fler sjukdagar än ovaccinerade.
EXAKT!

Min kompis fick höra ifrån en sjuksköterska att det ''beror på att man varit försiktig med hygienen att kroppen inte utsätts sig för lika mycket bakterier och virus, att kroppen blivit känsligare.''. - Vilket skitprat!

Det är ju människor som tagit vaccinet som blivit lättare sjuka. Det är väldigt märkligt förklaring. Det måste finnas ett internationellt rapport ifrån människor om detta. Det kanske inte förekommer i media, men i sociala media åtminstone? Någon som gjort en s.k reel/Shorts-video och lagt ut det på nätet/Facebook/Insta/Youtube eller något. Jag skulle nog ändå vara skeptiskt. Men jag vill ha rapport.

Eftersom du också bekräftar detta, så finns det ett tydligt mönster.
Citera
2025-07-21, 13:44
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu gällde påståendet om mörkertal myokardit, men det missade du i ivern att antivaxxar-patraska...?

Incidensen myokardit vid vaccination med mRNA-vaccin är vetenskapligt och statistiskt belagd. Trots att antivaxxar-patrask fått det för sig är det ingen gissningslek som ligger bakom siffrorna. Vi kan därför förvissa oss om att det inte är några 10,000 som fått återvända med myokardit till sjukhuset. Trams.

Mig veterligen gäller fallet med RRH ett fall där en anställd framfört ett antal anklagelser som bl.a. inkluderade vedergällning, men mer specifikt att RRH skulle ha förhindrat att hon rapporterade 170 fall av biverkningar i samband med vaccination (feber, värk i kroppen, illamående, yrsel, ont i armen och låg puls etc.). Inte några 10,000 fall som du sitter och ljuger ihop (typiskt för antivaxxar-patrask att ljuga ihop skit lite hur de vill).

Notera att dessa anklagelser dök upp helt automagiskt efter att personen som framförde anklagelserna fick sparken. Det är ju så det brukar vara när folk får sparken, då skall det anklagas till höger och vänster.

Domaren kastade ut de flesta anklagelserna men vidhöll att RRH skulle ha rapporterat de 170 fallen av feber och ont i armen, varför de avsnitten kvarstår i stämningen.

https://hr.cch.com/hld/USexrelConradvRochester_WDNY_20250611.pdf

Återigen: ett tips är att skall du tramsa om sådana här saker får du ha bättre på fötterna, och hoppa för sjutton över lögner och skitprat när du skall antivaxxar-patraska på Internet.

Herregud...

Fast nu är det så att hennes advokat säger att det var lite över 10 000 människor som återkom efter vaccinationen, så han ljuger också?

Du kan lyssna när han säger det själv:

https://x.com/RefugeOfSinner5/status/1946416724884222244
Citera
2025-07-21, 14:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Fast nu är det så att hennes advokat säger att det var lite över 10 000 människor som återkom efter vaccinationen, så han ljuger också?

Du kan lyssna när han säger det själv:

https://x.com/RefugeOfSinner5/status/1946416724884222244
Vad antivaxxar-patrask och deras advokater sitter och svamlar om på Twitter har mindre betydelse. Vad som står i de officiella dokument och vittnesmål som finns i ärendet har däremot bäring. Som bekant ägnar jag mig inte åt den typ av skitprat och trams som du representerar utan ägnar mig åt fakta och officiell dokumentation. Om du inte noterat vad som står i den officiella dokumentation som finns i fallet Deborah Conrad vs. RRH så kommer det en gång till här:

Citat:
She also alleges that she saw RRH patients suffer serious adverse events following the COVID shot. And she learned that these events must be reported through VAERS. Because Relator had concerns about RRH's reporting efforts, she took the initiative to submit VAERS reports on her own, sometimes even after her shift ended. She allegedly submitted 160 VAERS reports. But she claims the problem "escalated" from May 27, 2021 to October 6, 2021, when RRH prevented her from submitting 170 serious adverse events to VAERS

"buuhuuuääähhhhh.....men de......buuuhuuääähhhh.....sade ju på Twitter...buuhuuääähhh....att det var tio tusen....buhuuuääähhhh"

Läser man den dokumentation som finns framstår det snarare som Conrad är en antivaccin-aktivist som lämnat in flertalet anonyma anklagelser som lagts ned ett efter ett, och varje gång vräker Conrad på med ytterligare anklagelser. Till slut av-anonymiseras anklagelserna och Conrad får sedermera sparken. Jag känner inte till anledningen till att Conrad fick sparken, men hon träder fram i media som frontfigur för vårdpersonal som vägrar vaccinera sig. Bilden av en tänkbar anledning till ett par grundlösa anklagelser växer fram...

https://www.nytimes.com/2021/09/26/nyregion/health-workers-vaccination.html

Det ser dessutom ut som om saken handlar om att personer vaccinerats på kliniker som ligger utanför RRHs ansvarsområde och att det är DÄRFÖR fallen med feber och ont i armen inte rapporterats till VAERS, detta trots att RRH sökt ersättning via statliga myndigheter, och enligt Conrad därför skall ha gjort sig skyldiga till bidragsbrott. Rätten ogillar.

Citat:
Relator alleges that the NCVIA and the EUA also impose reporting obligations on Defendants and that, because Defendants failed to report adverse events to VAERS, they violated the FCA. See Dkt. 34 ,r,r 19-38. The Court disagrees.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-21 kl. 15:25.
Citera
2025-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Du påstår att det är trams att det finns enorma mörkertal i inrapporteringen till VAERS, du vet väl att det pågår ett rättsfall mot Rochester Regional Health, för att man underlåtit att rapportera 10 000 personer som fick återvända till sjukhuset efter att ha tagit sprutan? Man har bara rapporterat in 200 st...

Grok:
"The lawsuit by Deborah Conrad against Rochester Regional Health alleges systemic underreporting of COVID-19 vaccine adverse events to VAERS, despite mandatory requirements. Claims include tens of thousands of shots administered, over 10,000 return visits, but only ~200 reported. In June 2025, Judge Sinatra denied dismissal motions, advancing the case to discovery. This could expose significant fraud if proven."

"the Judge has ruled in favor of Deborah, and the case goes to Discovery."

Det vore spännande att höra hur du kommer fram till att det är "skrattretande" att mörkertal finns? Hur har du insyn i Amerikanska sjukvården och vad som rapporteras där?
Hehe... 200 av 10.000 är ju ändå en rapporteringsbenägenhet på hela 0,02%!!! 😁😁

Detta trots att det tydligen är LAG på att alla misstänkta biverkningar måste rapporteras till VAERS enligt Sprutludret. Eller förresten... bäst att använda en översättning av adverse events som är Sprutluder-approved... nämligen OÖNSKADE MEDICINSKA HÄNDELSER!! 😂

Vi vet alla att underrapporteringen är enorm... även om några pharma-shills hävdar motsatsen.

Mörkertalet över "vaccin"skador är ENORMT!!

"Vaccinen" är inte säkra och effektiva... Kejsaren är naken!
Citera
2025-07-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ja, det är massor med läkare som är idioter och tror att ormolja fungerar. Det är därför man börjat dra in läkarlicenser för personer med den typen av verksamhet.

Kanske enda gången jag håller med dig. Men det är ju framförallt psykofarmaka som kommer försvinna om vi gör något åt detta.
Citera
2025-07-22, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... 200 av 10.000 är ju ändå en rapporteringsbenägenhet på hela 0,02%!!! 😁😁

Detta trots att det tydligen är LAG på att alla misstänkta biverkningar måste rapporteras till VAERS enligt Sprutludret. Eller förresten... bäst att använda en översättning av adverse events som är Sprutluder-approved... nämligen OÖNSKADE MEDICINSKA HÄNDELSER!! 😂

Vi vet alla att underrapporteringen är enorm... även om några pharma-shills hävdar motsatsen.

Mörkertalet över "vaccin"skador är ENORMT!!

"Vaccinen" är inte säkra och effektiva... Kejsaren är naken!
Måste bara rätta mig själv nu när jag läste mitt inlägg igen. 200 av 10.000 är givetvis 2% och inget annat! 🙂
Citera
2025-07-22, 09:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Måste bara rätta mig själv nu när jag läste mitt inlägg igen. 200 av 10.000 är givetvis 2% och inget annat! 🙂
Det vore bättre om du rättade dig själv i fråga om den ursprungliga uppgiften gällande 10,000 påstådda fall. De existerar inte.

Vilket gör att uppgiften inte är något annat än ytterligare ett exempel på antivaxxar-patraskens aldrig sinande förmåga att ljuga ihop trams som sedan förpackas för att använda som desinformation på sociala medier och - som i det här fallet - på Flashback. Vad avsikten är kan man fråga sig. Med stor sannolikhet är din medverkan här organiserad och styrd av någon som betalar dig för att med ett halvt dussin konton sitta och sprida skit, lögner och annat antivaxxar-patraskeri.

Siffran 10,000 finns överhuvudtaget inte. Den är påhittad och tagen helt ur luften. Källan är tydligen en "advokat" som dessutom verkar aktiv i antivaccin-rörelsen.
Citat:
Relater alleges that she refused to participate in the alleged wrongdoing. She asserts that she "undertook specific actions to stop [D]efendants' False Claims Act violations," when she "identified and reported over 160 adverse events to VAERS, documented additional unreported cases, alerted management to their reporting obligations, and maintained records of systematic non-compliance." Dkt. 341 151. 31 Case 1:23-cv-00438-JLS-JJM Document 54 Filed 06/11/25 Page 32 of 37 Furthermore, she alleges four examples where RRH vaccinated a patient-who experienced an adverse event and subsequently did not report the adverse event to VAERS, in accordance with the Provider Agreement.
Läser man fallet framgår att vad som skett är att Deborah Conrad framstår som en antivaccin-aktivist som bstämt sig för att "stoppa sjukhuset" och suttit på kvällarna och rapporterat hundratals fall till VAERS (utan att veta om fallet redan rapporterats eller om det SKULLE rapporteras). Hon har tydligen inte själv arbetat med dessa fall, de har inte ens vaccinerats på RRH, men hon har fått för sig att alla patienter som besöker sjukhuset har vaccinskador och därför har hon rapporterat dessa. I stämningen uppges att det rör sig om sju fall som hon arbetat med och av dessa är det alltså fyra patienter där hon själv administrerat vaccin.
Citat:
Noteworthy here, Relator alleges specific examples, including:
  • Patient E.F., who presented with sudden shortness of breath and fatigue, one day after receiving the vaccine;
  • Patient S.B., who experienced syncope, convulsions, fevers, chills, and myalgias, one day after receiving the vaccine;
  • Patient J.F., who presented with arm pain and induration, three days after receiving the vaccine;
  • Patient M.D., who was admitted due to hypertensive urgency;
  • Patient N.M., who was admitted for bradycardia, AMS, and weakness;
  • Patient D.A., who experienced an unknown illness; and
  • Patient C.M., who experienced dizziness and unsteady gate
RRH had administered COVID shots to Patients M.D., N.M., D.A., and C.M., but the provider for the remaining patients in paragraph 91 is "unknown."

Från 10,000 blev det alltså en liten tummetott. Fyra fall. Ett praktexempel på hur antivaxxar-patrask vräker ur sig skit och lögner istället för att LÄSA. Ni har sedan byggt en hel argumentation på en siffra som inte ens existerar.

Jag har hela tiden hävdat att en av de stora anledningarna till antivaccin-rörelsens existens är folks oförmåga att LÄSA. Jag vidhåller den ståndpunkten.

Citat:
"If you repeat a lie often enough, people will believe it. And you will even come to believe it yourself!"

-Joseph Goebbels
Citera
2025-07-22, 18:26
Medlem
Citat:
Det vore bättre om du rättade dig själv i fråga om den ursprungliga uppgiften gällande 10,000 påstådda fall. De existerar inte.

Vilket gör att uppgiften inte är något annat än ytterligare ett exempel på antivaxxar-patraskens aldrig sinande förmåga att ljuga ihop trams som sedan förpackas för att använda som desinformation på sociala medier och - som i det här fallet - på Flashback. Vad avsikten är kan man fråga sig. Med stor sannolikhet är din medverkan här organiserad och styrd av någon som betalar dig för att med ett halvt dussin konton sitta och sprida skit, lögner och annat antivaxxar-patraskeri.

Siffran 10,000 finns överhuvudtaget inte. Den är påhittad och tagen helt ur luften. Källan är tydligen en "advokat" som dessutom verkar aktiv i antivaccin-rörelsen.

Läser man fallet framgår att vad som skett är att Deborah Conrad framstår som en antivaccin-aktivist som bstämt sig för att "stoppa sjukhuset" och suttit på kvällarna och rapporterat hundratals fall till VAERS (utan att veta om fallet redan rapporterats eller om det SKULLE rapporteras). Hon har tydligen inte själv arbetat med dessa fall, de har inte ens vaccinerats på RRH, men hon har fått för sig att alla patienter som besöker sjukhuset har vaccinskador och därför har hon rapporterat dessa. I stämningen uppges att det rör sig om sju fall som hon arbetat med och av dessa är det alltså fyra patienter där hon själv administrerat vaccin.

Från 10,000 blev det alltså en liten tummetott. Fyra fall. Ett praktexempel på hur antivaxxar-patrask vräker ur sig skit och lögner istället för att LÄSA. Ni har sedan byggt en hel argumentation på en siffra som inte ens existerar.

Jag har hela tiden hävdat att en av de stora anledningarna till antivaccin-rörelsens existens är folks oförmåga att LÄSA. Jag vidhåller den ståndpunkten.
Jag är ingen jurist och varken kan eller vill argumentera juridiska strategier.

En högst lekmannamässig tanke kan ju vara att man vill ta reda på straffvärdet av brottet att underlåta att rapportera OÖNSKADE MEDICINSKA HÄNDELSER!! i VAERS.

Lite som när man åtalade en man för att ha spridit filmen Åsa‑Nisse – Wälkom to Knohult och han i tingsrätten dömdes till att betala ett skadestånd på 1,7 miljoner kronor (efter förlikning sänktes det till 400.000 kr). Efter det visste man alltså straffvärdet av att fildela en film.

En liknande process mot VAERS-fusket skulle kunna, dels göra det lättare att åtala fler begångna VAERS-brott, och dels höja rapporteringsviljan av OÖNSKADE MEDICINSKA HÄNDELSER!! till VAERS.
Citera
2025-07-22, 18:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag är ingen jurist och varken kan eller vill argumentera juridiska strategier.
Men sitta och antivaxxar-patraska på internet utan att ha minsta aning om vad du pratar om, de skall du göra?

Citat:
En liknande process mot VAERS-fusket skulle kunna, dels göra det lättare att åtala fler begångna VAERS-brott, och dels höja rapporteringsviljan av OÖNSKADE MEDICINSKA HÄNDELSER!! till VAERS.
En bättre tanke är kanske att antivaxxar-patrask slutar upp med att sitta och hitta på att det förekommer "VAERS-brott" innan det finns någon form av underlag för den typen av påståenden? I synnerhet finns det ingenting som gäller några "10,000 fall" utan snarare fyra (4) - och då har man inte ens kunnat konstatera om ens DE fallen skulle rapporterats eller HAR rapporterats. Men det hindrade som sagt inte dig från att patraska ihop lite skit på Flashback?

Är det verkligen för mycket begärt att ni LÄSER det ni patraskar om?
Citera
2025-07-23, 20:34
Medlem
Citat:
Jaha?

Har du läst något på ChildrensHealthDefense nu igen , eller är det Peter McCullough som lurat i dig något skit den här gången också?

Mig veterligen finns det i runda slängar 1,500 fall i USA där det diagnostiserats myocarditis orsakat av mRNA-vaccin. Myocarditis ÄR en känd biverkning, men ytterst ovanlig. Bipacksedeln som du länkar till (precis som jag gjorde för en tid sedan) uppger en incidens om 27 fall per en miljon doser för män i åldern 12-24 år (utanför den gruppen är myocarditis EXTREMT ovanligt). Av de diagnostiserade fallen utgörs ~80% av fall som klassas som milda där patienten är helt återställd efter 14 dagar. Naturligtvis kan du på dina desinformationscentraler läsa hur dessa "fått sina liv förstörda med hjärtproblem och fruktansvärda skaaaaaaaador på hjärtat i form av ärrbildningar". Allt det är nys som inte kommer rendera i någon som helst form av reaktion. De som de facto FÅR bestående men skall naturligtvis ha ersättning, och den utgår i USA via NVICP. I USA är det således ~20% av ~1,500 personer. Matematiken får du be mamma eller pappa om hjälp med.

Jag ägnar mig inte åt spekulationer eller hypoteser, det får du pyssla med själv.

Pajas.

Den som läser på Childrens whatever de hette verkar vara du, jag har aldrig hänvisat till dem och aldrig till McCullough, varför är du så kåt på honom att du stönar hans namn när du blir påsatt av mig? Här ska du få något annat att läsa, rykande färskt, bara timmar gammalt:
Scientist Dr. Akiko Iwasaki Joins SPEAR Study Group to Investigate Monoclonal Antibodies for Long COVID and COVID-19 Post-Vaccination Syndrome

WALTHAM, Mass., July 23, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Invivyd, Inc. (Nasdaq: IVVD), today announced the addition of Akiko Iwasaki, Ph.D., Professor of Immunobiology at Yale School of Medicine, to the SPEAR (Spike Protein Elimination and Recovery) Study Group. The SPEAR Study Group was launched earlier this month to focus on the biology and clinical disease or injury associated with persistent presence of spike antigen from SARS-CoV-2 virus or COVID-19 vaccines. (...)

(...) She also leads several groundbreaking studies into the pathobiology of Long COVID including the Yale LISTEN study and the Mount Sinai-Yale Long COVID study. Her recent work has helped shape the scientific understanding of how persistent SARS-CoV-2 spike protein or viral reservoirs may contribute to the ongoing symptoms in both Long COVID and PVS. https://www.biospace.com/press-releases/scientist-dr-akiko-iwasaki-joins-spear-study-group-to-investigate-monoclonal-antibodies-for-long-cov id-and-covid-19-post-vaccination-syndrome
Finns även info om detta till exempel på Yahoo: https://uk.finance.yahoo.com/news/scientist-dr-akiko-iwasaki-joins-110100729.html

Lite mer om the SPEAR Groups arbete tidigare i juli från Biospace.com:
The SPEAR Study Group will structure and guide anticipated clinical trials evaluating the effects of broadly neutralizing anti-SARS-CoV-2 spike protein monoclonal antibody (mAb) therapy in people suffering from Long COVID or Post-Vaccination Syndrome (PVS), conditions believed to be mediated by persistent viral reservoirs or circulating spike protein. Persistent SARS-CoV-2 spike protein has been identified in both populations, and both populations have overlapping manifestations of apparent clinical disease. As many as 5% or more of Americans have reported recent Long COVID symptoms, an extraordinary medical burden that will continue to evolve as infections continue in the U.S.
Och de som då ingick i den, som nu utökats med Iwasaki:
The SPEAR Study Group includes the following investigators and researchers who, along with Invivyd, will collaborate on the design and anticipated execution of relevant clinical trials:

Michael Peluso, M.D., MHS, Assistant Professor of Medicine, Division of HIV, Infectious Diseases, and Global Medicine, University of California, San Francisco

Amy Proal, Ph.D., Co-Founder and CEO, Polybio Research Foundation and Scientific Director, Mount Sinai Cohen Center for Recovery from Complex Chronic Diseases (“CoRE”)

David Putrino, Ph.D., Nash Family Director of the Mount Sinai Cohen Center for Recovery from Complex Chronic Diseases (“CoRE”) and Professor, Department of Rehabilitation and Human Performance, Icahn School of Medicine at Mount Sinai. https://www.biospace.com/press-releases/scientist-dr-akiko-iwasaki-joins-spear-study-group-to-investigate-monoclonal-antibodies-for-long-cov id-and-covid-19-post-vaccination-syndrome
Viktigt nu att du och Babar eller vad han hette snabbt kastar er på telefonen och ringer nämnda forskare och förklarar hur det ligger till.
Citera
2025-07-23, 21:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
EXAKT!

Min kompis fick höra ifrån en sjuksköterska att det ''beror på att man varit försiktig med hygienen att kroppen inte utsätts sig för lika mycket bakterier och virus, att kroppen blivit känsligare.''. - Vilket skitprat!

Jaha så nu är det allt handspritande, ansiktsmaskande och hemmasittande som gjort folk sjuka? Underbart!
Tur att man högaktningsfullt sket i alla sådana rekommendationer då, annars hade man ju tydligen drabbats av "känsligare kropp".
Stort tack till alla experter där ute, för era ovärderliga råd och tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det är ju människor som tagit vaccinet som blivit lättare sjuka. Det är väldigt märkligt förklaring. Det måste finnas ett internationellt rapport ifrån människor om detta. Det kanske inte förekommer i media, men i sociala media åtminstone? Någon som gjort en s.k reel/Shorts-video och lagt ut det på nätet/Facebook/Insta/Youtube eller något. Jag skulle nog ändå vara skeptiskt. Men jag vill ha rapport.

Eftersom du också bekräftar detta, så finns det ett tydligt mönster.

När det begav sig så uppstod ju stora Twittertrådar och Facebookgrupper där folk rapporterade om sina vaccinskador. Men dom blev bortstädade illa kvickt. Folk började skriva i kod för att undvika censuren. Bla användes morots-emojis som kod för vaccinspruta.
Citera
2025-07-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford

När det begav sig så uppstod ju stora Twittertrådar och Facebookgrupper där folk rapporterade om sina vaccinskador. Men dom blev bortstädade illa kvickt. Folk började skriva i kod för att undvika censuren. Bla användes morots-emojis som kod för vaccinspruta.
VA?!
Är det sant?

Jag fann en gång en video angående om en person som sa att han ångrande sig att ha tagit vaccin. Men just varför, minns jag inte och jag hittar inte den videon. Den kanske har blivit bortplockad?

Intressant att sådana videos blir bortplockade. De innefattar ju inget som bryter mot de flesta communityregler? Man får väl ha sina åsikter och berätta om sina erfarenhet, angående om mediciner/vaccin? Det är väl inget som bryter mot vare sig Youtube regler eller Facebookregler?

Så konstigt att dessa bli bortplockade.

Är det fler här som kan skriva om dessa blivit lättare sjuka av vaccin eller har vänner som har lättare för att bli sjuka?

Väldigt många i min omgivning som tagit vaccin, berättar om att dessa numera blir lättare sjuka som sagt, så det kan inte vara någon slump!

Någonting är det med denna vaccin! Och det kanske inte var så illa som skeptiker har sagt, men något knas är det med vaccinet. Eller så är det precis som skeptiker talade om.

Var det inte någon politiker i Riksdagen som sa något om att Covidvaccin framkallar cancer?

https://www.youtube.com/shorts/sFuYKfnN2vA

Elsa Widding.
Senast redigerad av Dukater 2025-07-23 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in