2025-06-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Har alltid varit väldigt skeptisk till Wilma hon må möjligtvis ha en viss medial förmåga. Men det mesta är taget ur tomma intet och påläst.
Och jag är ännu mer skeptisk till dessa Estes sessioner.

Hahah yes exakt! Jag kallar henne efterhandskonstruktion-Wilma
Citera
2025-07-15, 00:23
Medlem
Instämmer på allt förutom en punkt (Sandträsk Sanatorium) och då är jag en tvättäkta skeptiker i botten. Gått en tid gav det en chans kollade upp just avsnitten vännerna hintat mig om tidigare, men har aldrig varit redo förrän nu pga dödsfall kom emellan. Bott som barn i läkarbostäderna nära sanatoriet, och kan uppriktigt säga att det är 110 sant att Nicklas bör ha ramlat. Det är sista platsen en vill sätta sin fot på och man blir bortkastad därifrån, vilar en tung dimma av sorg frustration över hela stället. Har du aldrig varit där än mindre bott där som jag gjort så knip. Resterande klipp kan vara BS bullshit som Laxton gjort men inte Sandträsk sanatoriet. Punkt

Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Börjar bli så fake. Det där är inte Laxton som jag började följa back in the days.

De har en enorm följarskara av "groupies/minions" a la "Välkommen till Köping", "Ullared" och "Böda camping"
De kommer aldrig att vara illojala, kritisera eller ögna sina gudar i sömmarna. Så pengar kommer att fortsätta rulla in. Men de följare som har lite mer i huvudet börjar försvinna.
I livesändningar och på Facebooksidorna så blir man direkt påhoppad om man kritiserar Laxton eller produktionen minsta lilla.
Har även sett att kommentarer raderas om de är för kritiserande.

"Det var nån jävel som puttade mig!" Förlåt men den repliken var lååångt ifrån en Oscar. Nej du trodde inte ens på dig själv när du sa så Nicklas och det hörs. (Nicklas ramlade i trappan, Sanatoriet i Sandträsk) strax efter säger Vilma "men gud är det han som har varit i Nicklas hela tiden" och låter som att hon ska börja gråta av rädsla. WTF? Du är ett medium människa, varför rädd? Och visste du inte det?

Jocke kräks jag på. Allt handlar om Jocke och att han är hemsökt.
Andar/entiteter/demoner fäster sig på deltagarna och följer med hem. Right?!

Tyckte att det nya mediumet Martin kändes lite mer genuin. Tills igår dvs.

Johan som springer in och säger att Tam betyder Där på polska (ja då har något följt med från poltergeisthuset I Polen också), när den närmast liggande förklaringen till Tamm är en tidigare ägare av Österbybruks herrgård. Som diskuterats i tidigare avsnitt. "Jag får till mig Tamm". Oj vad spännande! Hur kan han veta något som går att googla.

Det bästa är att när medium numera påtalar något som hör till platsernas historia och som dessutom har diskuterats under tidigare avsnitt så har teamet "aldrig hört talas om det tidigare"
Nänä, ni pratade om Tamm när ni var i Österbybruk . Och Google /Wikipedia har ni aldrig använt va?

Allt handlar om pengar numera. Till och med tävlingarna på måndagsliven.
Numera handlar det om mål. Man betalar minst 50 kr för att vara med. Räknade på det där och insåg att deltagarna täcker värdet av vinsten och lite därtill. Tycker inte att man ska kalla det tävling då utan lotteri.
Alla har inte råd att betala 50 kr för att vara med i tävlingarna som ofta blir 3 st under en sändning. Istället så "donerar" de en valfri summa under tävlingens gång i tron om att de är med och tävlar. Men jag Och andra har uppmärksammat det och frågat om detta i chatten. "Är donationer med och tävlar?" Den frågan ställdes om och om igen och det gick många måndagar innan den blev motvilligt besvarad.
Tycker att det är bedrägligt att undvika att svara en fråga om tävlingsregler som de inte kan ha undgått att se. Upplever att de såg att det ramlade in donationer under tävlingarna, fattade varför men sa inget. Pengar rullar in!

Så nej Laxton! Jag synar er bluff nu. Ni tappade mig. It ain't all about the money!
Och er största kundbas som genererar intäkter är människor som lider någon typ av förståndshandikapp. Gudars nåder om ni inte skärper till er och droppar acten, I back to basics. De här människorna tror faktiskt på er och att allt är äkta. Se till att det återgår till det. Annars är ni inte bättre än de andra bedragarna som skor sig på äldre och funktionsnedsatta.
Citera
2025-07-15, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Häxor finns ikk
Klart de finns
Citera
2025-07-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toweroflondon
Instämmer på allt förutom en punkt (Sandträsk Sanatorium) och då är jag en tvättäkta skeptiker i botten. Gått en tid gav det en chans kollade upp just avsnitten vännerna hintat mig om tidigare, men har aldrig varit redo förrän nu pga dödsfall kom emellan. Bott som barn i läkarbostäderna nära sanatoriet, och kan uppriktigt säga att det är 110 sant att Nicklas bör ha ramlat. Det är sista platsen en vill sätta sin fot på och man blir bortkastad därifrån, vilar en tung dimma av sorg frustration över hela stället. Har du aldrig varit där än mindre bott där som jag gjort så knip. Resterande klipp kan vara BS bullshit som Laxton gjort men inte Sandträsk sanatoriet. Punkt

Självklart är alla klipp Laxton gjort bara bullshit och bluff, även Sandträsk Sanatorium. Finns givetvis inget spökeri där eller vilsna andar/själar. Att du reagerar på stället beror ju på helt andra mekanismer, men inget du skulle upplev om du fördes till platsen helt ovetandes.
Citera
2025-07-22, 22:39
Medlem
Hej Dr Alban. För du har ju varit och bott där så du vet, troligtvis inte! Jag pratar högre saker dimension nivåer energier parallellt inte om spöken andar i lakan, sånt som du aldrig kommer tyvärr uppleva förstå. Mupp-magnet om man kollar din historik, skriker aspie fyrkantig lång väg där inget går att diskutera utan repetitiv evighets
ältande. Du blir så triggad och klarar inte av ha fel men är väldigt duktig med att tala om för andra vad du tycker, vem är du att tala om att det man har upplevt är fel. Önsketänkande från ditt håll leka besserwisser tror sig veta bäst ha högre intellekt än andra, där min vän lyckas du inte rubba mitt eller mångas fotsteg för du vibrerar på botten där allt är svart vitt. Du kallar folk för idioter när du är den största elefanten i rummet. Einstein hade vänt sig i graven av en så urbota korkad låtsas hobby professor som dig, du anser väl att han också hade fel där tid inte existerar. Samt Carl Jung, Eckhart Tolle mfl. Du måste vara en väldigt ensam själ när du krockar i det sociala samspelet oftast. Peace adjö 😘

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Självklart är alla klipp Laxton gjort bara bullshit och bluff, även Sandträsk Sanatorium. Finns givetvis inget spökeri där eller vilsna andar/själar. Att du reagerar på stället beror ju på helt andra mekanismer, men inget du skulle upplev om du fördes till platsen helt ovetandes.
Citera
2025-07-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toweroflondon
Hej Dr Alban. För du har ju varit och bott där så du vet, troligtvis inte! Jag pratar högre saker dimension nivåer energier parallellt inte om spöken andar i lakan, sånt som du aldrig kommer tyvärr uppleva förstå. Mupp-magnet om man kollar din historik, skriker aspie fyrkantig lång väg där inget går att diskutera utan repetitiv evighets
ältande. Du blir så triggad och klarar inte av ha fel men är väldigt duktig med att tala om för andra vad du tycker, vem är du att tala om att det man har upplevt är fel. Önsketänkande från ditt håll leka besserwisser tror sig veta bäst ha högre intellekt än andra, där min vän lyckas du inte rubba mitt eller mångas fotsteg för du vibrerar på botten där allt är svart vitt. Du kallar folk för idioter när du är den största elefanten i rummet. Einstein hade vänt sig i graven av en så urbota korkad låtsas hobby professor som dig, du anser väl att han också hade fel där tid inte existerar. Samt Carl Jung, Eckhart Tolle mfl. Du måste vara en väldigt ensam själ när du krockar i det sociala samspelet oftast. Peace adjö 😘

Börja med att vetenskapligt påvisa dessa dimensioner och energier etc du och alla paranormalt troende hela tiden pratar om, lycka till…. För du menar väl inte att dina/era anekdoter och fantasier är bevis…?
Citera
2025-07-23, 10:51
Medlem
Citat:
Börja med att vetenskapligt påvisa dessa dimensioner och energier etc du och alla paranormalt troende hela tiden pratar om, lycka till…. För du menar väl inte att dina/era anekdoter och fantasier är bevis…?

Många har inte råd med en sådan avancerad AI.
Den ska börja mitt i hjärnan och scanna vidare tills signalerna tar slut.
Så komplicerat är det inte.

Man hamnar nog på en planet under oss i värsta fall ännu längre bort.
Citera
2025-07-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Många har inte råd med en sådan avancerad AI.
Den ska börja mitt i hjärnan och scanna vidare tills signalerna tar slut.
Så komplicerat är det inte.

Man hamnar nog på en planet under oss i värsta fall ännu längre bort.

Ditt inlägg är närmast obegripligt flumm…..

Påstått paranormala fenomen kan såklart i de allra flesta fall granskas vetenskapligt, och kunna påvisas existera och replikeras, om de verkligen existerar. Därför att om de kan observeras (vilket ju en massa folk påstår att de kan lekandes lätt när som helst typ….) av människor, så kan de givetvis även granskas vetenskapligt och kontrollerat.
Citera
2025-07-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är närmast obegripligt flumm…..

Påstått paranormala fenomen kan såklart i de allra flesta fall granskas vetenskapligt, och kunna påvisas existera och replikeras, om de verkligen existerar. Därför att om de kan observeras (vilket ju en massa folk påstår att de kan lekandes lätt när som helst typ….) av människor, så kan de givetvis även granskas vetenskapligt och kontrollerat.

Ja jag är inte rädd för sånt.
Tycker snarare att ni kanske hade mer problem än ni ville erkänna här på planeten.

Ett spöke är väl inget problem?

Jag vet ju att man hittar något bakom det där endå.
Och hoppas såna där saker försvinner och inte hittar tillbaka.
Äntligen en vecka som man säger.
Citera
2025-07-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ja jag är inte rädd för sånt.
Tycker snarare att ni kanske hade mer problem än ni ville erkänna här på planeten.

Ett spöke är väl inget problem?

Jag vet ju att man hittar något bakom det där endå.
Och hoppas såna där saker försvinner och inte hittar tillbaka.
Äntligen en vecka som man säger.

Vad du nu flummar om får du kanske ta i nåt annat forum, kanske drogforumet…?

Varför inte bara se till att få ett enda påstått paranormalt fenomen vetenskapligt påvisat…..?
Citera
2025-07-23, 19:48
Medlem
Citat:
Vad du nu flummar om får du kanske ta i nåt annat forum, kanske drogforumet…?

Varför inte bara se till att få ett enda påstått paranormalt fenomen vetenskapligt påvisat…..?

Betala du då kostnaderna?
Citera
2025-07-23, 19:59
Medlem
Citat:
Betala du då kostnaderna?

Du menar att alla de tusentals världen runt som på olika sätt lurar av folk pengar med sina paranormala påståenden, och tillsammans utgör en miljardindustri, inte skulle kunna samla in nog med pengar i de egna leden för att bekosta en seriös vetenskaplig undersökning? Som om den faller väl ut för dem skulle göra dem världsberömda och dra in massor med pengar till dem resten av livet…..

Eller förresten…
Varför inte utnyttja några av alla de stiftade belöningar världen runt, på miljonbelopp, till den eller de som under kontrollerade former kan påvisa och replikera ett enda påstått paranormalt fenomen? T ex så hade Randi en belöning på 1 miljon dollar i många många år, men ingen klarade att bevisa det paranormala fenomen de påstod sig kunna göra. Märkligt va….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in