2025-07-05, 19:44
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

"Global Bluff / Brott mot Mänskligheten"...? Och så står du och påstår "de här är ju bara fakta, helt enkelt" samtidigt som du håller upp en bok där författaren förnekar att HIV orsakar AIDS.
https://youtu.be/WmktRkViEOk?t=54 Haha....

Joru så att...

Läkarna hade inte en direkt personlig ekonomisk vinst av att underlåta att informera om riskerna.
Men hela vårdsystemet stod under starka strukturella och ekonomiska tryck att få upp vaccinationsgraden, vilket indirekt skapade en miljö där risker underkommunicerades.

Vad gäller ”global bluff” och ”brott mot mänskligheten” ville du ju inte diskutera det här.

Hur tolkar du själv kronologin på Ralph Baric’s experiment med coronavirus (med ett lyckat försök i Wuhan att öka smittan och överföra den till förmänskligade celler 2015), Gates foundations investeringar i Pfizer/BioNTech september 2019, deras Coronapandemi-generalrepetition i oktober 2019 (Event 201) osv?
Citera
2025-07-06, 00:20
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
En inflammatorisk reaktion är exakt vad man förväntar sig vid en immunisering. Immunsvaret ÄR en inflammation. På villket sätt menar du att en inflammation skulle visa på ett samband mellan en immunisering och din sons symptom två månader senare? Hade han feber i två månader?

Man förväntar sig inte en så hög feber. Vilket vi inte visste. Han kan ha fått endotelskador som i ett senare skede gjorde det lättare för bakterier att fästa när en under normala omständigheter transient bakteriemi uppstod. Och barriären kan ha varit sänkt av att kvarvarande spikprotein triggade nya inflammationer som tog fokus från bakterierna.
Senast redigerad av BobboSundgren 2025-07-06 kl. 00:32.
Citera
2025-07-06, 00:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Man förväntar sig inte en så hög feber.
Trams. Du vet inte vad du talar om. Hur hög feber man får går inte att styra över och är individuellt. Lägg ned tramset och sluta sitta och hitta på argument. Uppskattningsvis 280 miljoner människor har fått 40 graders feber av Covid-vaccin och det är det förväntade. Sedan finns det naturligvis de som får ännu högre feber.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-06 kl. 00:49.
Citera
2025-07-06, 01:58
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Uppskattningsvis 280 miljoner människor har fått 40 graders feber av Covid-vaccin och det är det förväntade. Sedan finns det naturligvis de som får ännu högre feber.

Var har du läst det? Överallt där jag läser står det att 40 grader är ovanligt.
Citera
2025-07-06, 02:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Var har du läst det? Överallt där jag läser står det att 40 grader är ovanligt.
Vi har statistik som visar att mellan 2-3% av vaccinerade utvecklar en kroppstemperatur på mellan 39-40 grader och en halv procent på ÖVER 40 grader.. Men i ditt fall skulle jag vara betydligt mer oroad för att det möjligen redan fanns någon typ av infektion vid vaccinationstillfället, t.ex av COVID-19 eller något annat, något som är den vanligaste orsaken till att en vaccinerad person utvecklar högre feber än vad som anses vara normen (38-39 grader).

Jag gissar att du inte läst det och att ingen av dina antivaxxar-patrask-kompisar berättat det?
Citera
2025-07-06, 03:24
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Vi har statistik som visar att mellan 2-3% av vaccinerade utvecklar en kroppstemperatur på mellan 39-40 grader och en halv procent på ÖVER 40 grader.. Men i ditt fall skulle jag vara betydligt mer oroad för att det möjligen redan fanns någon typ av infektion vid vaccinationstillfället, t.ex av COVID-19 eller något annat, något som är den vanligaste orsaken till att en vaccinerad person utvecklar högre feber än vad som anses vara normen (38-39 grader).

Jag gissar att du inte läst det och att ingen av dina antivaxxar-patrask-kompisar berättat det?

Det finns många eventualiteter. Jag har aldrig trott att jag ska kunna bevisa att Modernas covidvaccin dödade Nicholas.

Mitt mål har varit att visa att det finns en stor risk att det var den mest sannolika dödsorsaken. Även om inte du tycker att det verkar så, så kan jag se det potentiella sambandet, eftersom jag tycks ha en större inlevelse än du i vad cirkulerande och kvarvarande spikprotein kan åstadkomma, utifrån de studier och fall som jag har tagit del av.

Varför du är så tvärsäker på att allt är säkert och rationellt kring mRNA-covidvaccinen, förbryllar mig. Det får mig att tänka att hat och tro på ”vetenskapssamhället” är snuttefiltar för dig, som du använder för att motverka hjärndimma.

Moderna och NIH inledde ett samarbete om utveckling av mRNA-coronavirusvaccin redan i maj 2019. Och du tycker alltså att det är galet att misstänka inside-affärer och korrelation med den GoF-forsking, som NIH finansierade och som enligt den nya etablerade amerikanska uppfattningen ledde till pandemin?

Vad är mitt syfte med att peka på ett möjligt samband mellan Modernas covidvaccin och Nicholas död då? Jo, att göra det tydligt att vården körde över Nicholas som inte varnade oss föräldrar för myokardit och perikardit.

När jag fick reda på att den riskinformationen redan fanns inom vården, när Nicholas covidvaccinerades, så tyckte jag att den avdelning, dess sektionschef som signerade för vaccinationen - och den sjuksköterska som hade varit med och räddat Nicholas liv när han var bebis, var svikare. De hade inte heller gjort en individuell bedöming, visade det sig.

Och jag misstänker att de teg om riskerna, för att deras lojalitet med symbiosen mellan stat och finans som de verkar inom - är större än deras lojalitet med patienten. Och det vill jag stå upp mot, för att hedra Nicholas.

Inget av ditt förakt för mig biter ett dugg på den analysen och ambitionen.
Citera
2025-07-22, 20:51
Medlem
BobboSundgrens avatar
FDA ger ny instruktion till Moderna och Pfizer om säkerhetsinformation: Flera med myokardit efter covidvaccin har potentiellt farliga hjärtskador 5 månader efter vaccineringen:

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/fda-approves-required-updated-warning-labeling-mrna-covid-19-vaccines-regarding-myocarditis-and?utm_ source=chatgpt.com
Citera
2025-07-22, 23:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
FDA ger ny instruktion till Moderna och Pfizer om säkerhetsinformation: Flera med myokardit efter covidvaccin har potentiellt farliga hjärtskador 5 månader efter vaccineringen:

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/fda-approves-required-updated-warning-labeling-mrna-covid-19-vaccines-regarding-myocarditis-and?utm_ source=chatgpt.com
Så står det ju inte alls i den uppdaterade bipacksedeln.

Man undrar försynt om du skamlöst bara sitter och hittar på eller om du faktiskt är så hjärntvättad att du helt förlorat förmågan att se objektivt och neutralt på det du läser?

Citat:
Based on analyses of commercial health insurance claims data from inpatient and outpatient settings, the estimated unadjusted incidence of myocarditis and/or pericarditis during the period 1 through 7 days following administration of the 2023-2024 Formula of mRNA COVID-19 vaccines was approximately 8 cases per million doses in individuals 6 months through 64 years of age and approximately 27 cases per million doses in males 12 through 24 years of age.

Follow-up information on cardiovascular outcomes in hospitalized patients who had been diagnosed with COVID-19 vaccine-associated myocarditis is available from a longitudinal retrospective observational study. Most of these patients had received a two-dose primary series of an mRNA COVID-19 vaccine prior to their diagnosis. In this study, at a median follow-up of approximately 5 months post-vaccination, persistence of abnormal cardiac magnetic resonance imaging (CMR) findings that are a marker for myocardial injury was common. The clinical and prognostic significance of these CMR findings is not known.
https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/fda-approves-required-updated-warning-labeling-mrna-covid-19-vaccines-regarding-myocarditis-and

På bipacksedeln framgår således att incidensen myokardit - efter analys av data från försäkringsbolag - är oförändrat 8 fall per en miljon administrerade doser i åldersgruppen 6 månader till 64 år, och 27 fall per en miljon doser räknat enbart på åldersgruppen män 12-24 år. En uppföljning av de patienter som vårdats på sjukhus efter diagnostiserad myokardit (framgår inte hur många av de 8 fall per en miljon doser som kräver sjukhusvård) visade att det fem månader efter diagnos var vanligt att man hos dessa patienter fortfarande kunde identifiera inflammatoriska markörer. Såväl klinisk prognostisk signifikans är okänd.

Men det kunde du inte låta bli att översätta som att FDA meddelat att "flera med myokardit har potentiellt farliga hjärtskador". Pajas.

Du är fan den största skithögen och värst ljugande lilla antivaxxar-patrask jag sett här. Helt makalöst. Och att du dessutom gör detta i din sons namn gör ju att man mår illa.

Skämmes, ta mig fan.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-23 kl. 00:25.
Citera
2025-07-23, 01:23
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Så står det ju inte alls i den uppdaterade bipacksedeln.

Skrev jag att det stod så i bipacksedeln?

”Most of these patients had received a two-dose primary series of an mRNA COVID-19 vaccine prior to their diagnosis. In this study, at a median follow-up of approximately 5 months post-vaccination, persistence of abnormal cardiac magnetic resonance imaging (CMR) findings that are a marker for myocardial injury was common. The clinical and prognostic significance of these CMR findings is not known.”

Jag pekade på att skadorna på hjärtat är bestående. Alla bestående skador på ett hjärta är potentiellt farliga. Det är du som meter efter meter i denna tråd har hävdat att faran är över om inget har hänt två veckor efter Modernas covidvaccin. Tror du osäkerheten kring skadorna är bra reklam för din vedervärdiga nonchalans för detta experiment i trots mot informerat samtycke?
Citera
2025-07-23, 01:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag pekade på att skadorna på hjärtat är bestående. Alla bestående skador på ett hjärta är potentiellt farliga.
Dunde inte låta bli att ännu en gång låta dina avskyvärda lögner flöda helt obehindrat? Det står INGENSTANS i FDAs kommuniké att några skador är bestående. Din lilla lögnare där. Nicholas vrider sig antagligen i graven över att hans pappa beter sig så illa som du gör och ljuger i hans namn.

Citat:
Some people in the study had cardiac MRIs (scans that show detailed images of the heart muscle) initially after developing myocarditis and again approximately 5 months later. The initial and follow-up cardiac MRIs commonly showed signs of injury to the heart muscle, with improvement over time in some but not all people. It is not known if these cardiac MRI findings might predict long-term heart effects of myocarditis.
https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/fda-approves-required-updated-warning-labeling-mrna-covid-19-vaccines-regarding-myocarditis-and

FDA påpekar alltså att man inte VET om skadorna är bestående. Men det kunde lilla antivaxxar-patrasket inte låta bli och ljuga om? Istället hittade du helt fräckt på att "skadorna ÄR bestående".
Citat:
Jag pekade på att skadorna på hjärtat är bestående.

Jag får väl antagligen krita ned det som ett resultat av att du är så dålig på engelska att du inte har en susning om vad du läser. Det förklarar förmodligen majoriteten av ditt svammel. Men vad stod då?

Citat:
It is not known if these cardiac MRI findings might predict long-term heart effects of myocarditis.
Skall jag översätta åt lilla dumhuvudet?

Citat:
Det är du som meter efter meter i denna tråd har hävdat att faran är över om inget har hänt två veckor efter Modernas covidvaccin.
Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Tror du osäkerheten kring skadorna är bra reklam för din vedervärdiga nonchalans för detta experiment i trots mot informerat samtycke?
Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Ja, jag såg ditt inlägg om din "bok" där du patraskar och ljuger ihop skit om att det "dog 20 miljoner av vaccinet". Herregud...
Citera
2025-07-23, 02:07
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Dunde inte låta bli att ännu en gång låta dina avskyvärda lögner flöda helt obehindrat? Det står INGENSTANS i FDAs kommuniké att några skador är bestående. Din lilla lögnare där. Nicholas vrider sig antagligen i graven över att hans pappa beter sig så illa som du gör och ljuger i hans namn.

Så skador från en myokardit som syns 5 månader efter vaccinationen har inte bestått nog tid för dig, för att du ska sluta försvara experimentet? Det medicinska ordet är kvarstående i detta fall, det är ett annat ord för bestående.

Det är inte kvarståendet som det råder tvivel om, det är huruvida det kommer att leda till en livslång hälsorisk.

Alla kan själva läsa denna tråd och bedöma om du har erkänt möjligheten för ett osäkert hälsoläge för hjärtat - mer än två veckor efter vaccinationen.

Myokardit kan vara närmast symtomfri. Ärren kan ändå vara farliga - och de kan även finnas efter vaskulit orsakad av mRNA-experimentet - och potentiellt orsaka det som Dr Hammarskjöld och Dr Milhoan tror hände med Nicholas.

Du är så desperat nu att du tror att ditt patetiska försök att trigga trauma-relaterat raseri ska lyckas, om du börjar skriva vanhedrande om min relation till Nicholas. Du vet nämligen att det är traumat som driver mig och inte en agenda.
Citera
2025-07-23, 02:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tråden handlar inte alls om den stackars killen. Bara massa dravel. Skärp er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in