2025-07-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag förstår inte hur du drog den slutsatsen av vad jag länkade.
Det jag visade var att domstolen inte är objektiv i sin bedömning i förvaltningsrätten.

Det är inga såna falska uppgifter i tråden.

Du har även inte svarat på vad TS redde upp för missförstånd med trafikutskottet.

Hittills har du bara gett en massa ordsallad.
För att jag enkom frågade efter varför, att du sedan inte förstod vad du la ut handlar om har med din egna IQ o göra.

Haha hur låg IQ har du? du har just själv lagt ut vad som kom fram i trafikutskottet, även ordförande för trafikutskottet berätta detta, men visst vi som kommer ihåg vad vi läser kan snabbt hämta information där andra erkänner inte ett fungerande regelverk.

Det är uppenbart att vi inte haft ett fungerande regelverk och det är bra att Transportstyrelsen nu ser över det. Men det räcker inte. Det kan behövas en extern granskning av Transportstyrelsens arbete, utöver den internrevision de själva utför, säger Ulrika Heie.
2025-07-22, 21:42
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
För att jag enkom frågade efter varför, att du sedan inte förstod vad du la ut handlar om har med din egna IQ o göra.

Haha hur låg IQ har du? du har just själv lagt ut vad som kom fram i trafikutskottet, även ordförande för trafikutskottet berätta detta, men visst vi som kommer ihåg vad vi läser kan snabbt hämta information där andra erkänner inte ett fungerande regelverk.

Det är uppenbart att vi inte haft ett fungerande regelverk och det är bra att Transportstyrelsen nu ser över det. Men det räcker inte. Det kan behövas en extern granskning av Transportstyrelsens arbete, utöver den internrevision de själva utför, säger Ulrika Heie.
När har jag lagt fram det?
Har du länk till ditt citat?
Vad har andra involverade parter sagt?
Du förstår att trafikutskottet inte är en del av transporstyrelsen va?
Vad sa transportstyrelsen? Erkände de fel?
Vad gör du sådana onödiga kommentarer om min IQ för?
Allt jag bett dig om är uppbacka din påståenden med konkreta bevis istället för att ge en skål ordsallad.
Det är väldigt anständiga krav.
2025-07-22, 21:42
Medlem
Ajogens avatar
.
2025-07-22, 21:49
Medlem
Citat:
När har jag lagt fram det?
Har du länk till ditt citat?
Vad har andra involverade parter sagt?
Du förstår att trafikutskottet inte är en del av transporstyrelsen va?
Vad sa transportstyrelsen? Erkände de fel?
Vad gör du sådana onödiga kommentarer om min IQ för?
Allt jag bett dig om är uppbacka din påståenden med konkreta bevis istället för att ge en skål ordsallad.
Det är väldigt anständiga krav.
Du förstår ännu inte? det har med din IQ o göra, Ulrika Heie är trafikutskottets ordförande som berätta klart o tydligt att vi inte har ett fungerande regelverk, med det menar hon den transportstyrelsen jobba efter. Det samma berätta även centrum av rättvisa.

Av vem tror du Ulrika Heie fått informationen hon bekräfta, uppenbart vi inte haft ett fungerande regelverk. speciellt när informationen hon lämna till media är i direkt samband efter transportstyrelsen haft sitt möte med dom.
2025-07-22, 21:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du förstår ännu inte? det har med din IQ o göra, Ulrika Heie är trafikutskottets ordförande som berätta klart o tydligt att vi inte har ett fungerande regelverk, med det menar hon den transportstyrelsen jobba efter. Det samma berätta även centrum av rättvisa.

Av vem tror du Ulrika Heie fått informationen hon bekräfta, uppenbart vi inte haft ett fungerande regelverk. speciellt när informationen hon lämna till media är i direkt samband efter transportstyrelsen haft sitt möte med dom.
Vad är det med den kommentaren som säger att TS inte gjort fel?

Saknar ännu länk.

Det är väldigt onödiga kommentarer om min IQ du fäller här.

Det är inget som CFR säger som friar myndigheterna från ansvar. Det är något du övertalat dig själv om skulle jag påstå.
2025-07-22, 22:03
Medlem
Citat:
Vad är det med den kommentaren som säger att TS inte gjort fel?

Saknar ännu länk.

Det är väldigt onödiga kommentarer om min IQ du fäller här.

Det är inget som CFR säger som friar myndigheterna från ansvar. Det är något du övertalat dig själv om skulle jag påstå.
Haha då måste man även förstå grundfrågan varför kallad trafikutskotten in transportstyrelsen till möte.

Kan det ha varit för att få svar angående indragna körkort, särskilt med anledning av de kritiserade PEth-testerna?
2025-07-22, 22:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Haha då måste man även förstå grundfrågan varför kallad trafikutskotten in transportstyrelsen till möte.

Kan det ha varit för att få svar angående indragna körkort, särskilt med anledning av de kritiserade PEth-testerna?
Ja, vi har förstått alldeles utmärkt varför TU kallade TS.

Du svarade inte på vad jag sa.

Vad fick de för svar av TS?

Ännu ingen länk.
2025-07-22, 22:17
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Var nykter tre veckor innan. Har inga exakta siffror på hur mycket jag drack men jag var inte full varje dag. Men blev iaf öl varje dag.
Trodde värdet skulle vara MYCKET högre.
Oj då kan man räkna baklänges på halveringstiden.
.
0,22 efter tre veckors nykterhet bör du ha legat på ca 1,6 när du slutade. Du har en konsumtion som vida överskrider de gränser som transporgstyrelsen satt. Var glad att de inte testade direkt. Tycker faktiskt läkaren borde dragit samma slutsats som jag om du var ärlig med tre veckors uppehåll. Även fullblodsalkoholiserade kan normalisera PetH på någon månad(en vit månad är säkert bra för dem)
2025-07-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, vi har förstått alldeles utmärkt varför TU kallade TS.

Du svarade inte på vad jag sa.

Vad fick de för svar av TS?

Ännu ingen länk.
Du har redan fått svaret, även från trafikutskottets Ulrika Heie, det är inte transportstyrelsens fel, det är även som CTR skriver vi har fel regler för myndigheter, o för detta kan man inte straffa en myndighet för, även om man skulle straffa personer på myndigheten, finns reglerna ändå kvar, det krävs alltså en regeländring.
2025-07-22, 22:26
Medlem
Så transportstyrelsen har följt regler som man vet inte är ok i fyra år
Måste vara mer än 40 st som råkat ut för detta
2025-07-22, 22:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har redan fått svaret, även från trafikutskottets Ulrika Heie, det är inte transportstyrelsens fel, det är även som CTR skriver vi har fel regler för myndigheter, o för detta kan man inte straffa en myndighet för, även om man skulle straffa personer på myndigheten, finns reglerna ändå kvar, det krävs alltså en regeländring.
Nej det stämmer inte det du säger.

Jag förstår inte hur du lyckas dra dessa slutsatser.

Du har ännu inte gett mig en länk eller visat vad TS själv sagt.

Att domstolen är snäv till myndigheters fördel fråntar inte myndigheten att agera korrekt. Det däremot tillåter dem att göra rättsöverträdelser, vilket är fel.
2025-07-22, 22:36
Medlem
Citat:
Nej det stämmer inte det du säger.

Jag förstår inte hur du lyckas dra dessa slutsatser.

Du har ännu inte gett mig en länk eller visat vad TS själv sagt.

Att domstolen är snäv till myndigheters fördel fråntar inte myndigheten att agera korrekt. Det däremot tillåter dem att göra rättsöverträdelser, vilket är fel.
Om reglerna är fel, blir det precis som man berätta.

Nu förstår du även varför locket är på o vi alla utgå att TS kommer justera reglerna så dessa blir mer tidsenliga. detta skriver även TS på sin hemsida, har tidigare länkat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in