2025-07-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Varför vill de det? Varför massimporterar man muslimer som förstör? Är de satanister? Vad är det som händer?

Politiker har i stort sett ingen vilja utöver arvodet vi tvingas finansiera. Själlösa människor.
2025-07-22, 20:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Med andra ord, vi dödar hönan (skogen) som ger oss ägg (avkastning).
Inte mycke företagsekonomi/kapitalismen i det.
Var väl ett uns av ironi och det är svårt på nätet så jag ber om ursäkt.
Läs vad jag varade på och hur jag svarade så förstår du, om inte så..

Jag citerade ironiskt ett tal av Reinfeldt, han glöms ju liksom aldrig bort för det. Han flög över Sverige och såg skog och åkrar, tänkte han flyktingarna skulle bo där? De vill ju inte ens bo utanför Östersund.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-07-22 kl. 20:46.
2025-07-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var väl ett uns av ironi och det är svårt på nätet så jag ber om ursäkt.
Läs vad jag varade på och hur jag svarade så förstår du, om inte så..

Jag citerade ironiskt ett tal av Reinfeldt, han glöms ju liksom aldrig bort för det. Han flög över Sverige och såg skog och åkrar, tänkte han flyktingarna skulle bo där? De vill ju inte ens bo utanför Östersund.
Precis, det var Reinfeldts ord jag syftade på, d v s det var inget genomtänkt uttalande.
Och som sagt, ironi är inte lätt med skrivna ord och vilken del man åsyftar.
2025-07-22, 21:02
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Ignorans. Europa har försvarat sig från Islam många gånger i historien i diverse blodiga krig. De blev dessutom utkastade från Spanien. Idag släpper politiker (med hjälp av alla vänsterblivna) in muslimerna friviligt och det kommer att ha förödande konsekvenser då de kommer att ta över på sikt.
Senast det begav sig, 1683 närmare bestämt, var det väl de polska Husarerna som räddade Europa från muslimskt (turkiskt) herravälde.
2025-07-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
"Vi har det till och med FÖÖÖR bra" brukar jag höra mina äldre släktingar säga. De har gått på den lätta, för att TVn sa det.
Det räcker med att gå tillbaka dryga hundra år, så var det många som inte hade det så bra. När vi vartefter byggde upp en välfärd, fick vi bukt med fattigdomen och medelklassen växte som grupp. Det nöjde vi oss dock inte med. Vi såg till att importera nya problem…
2025-07-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Ignorans. Europa har försvarat sig från Islam många gånger i historien i diverse blodiga krig. De blev dessutom utkastade från Spanien. Idag släpper politiker (med hjälp av alla vänsterblivna) in muslimerna friviligt och det kommer att ha förödande konsekvenser då de kommer att ta över på sikt.
Exakt som du skriver, har jag tänkt. En gång slogs européerna mot invasionen. Nu låter vi oss invaderas utan motstånd, helt frivilligt och med öppna armar. Helt otroligt!
2025-07-22, 21:11
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Varför vill de det? Varför massimporterar man muslimer som förstör? Är de satanister? Vad är det som händer?
SD har ju som en del av sin verksamhet ungefär samma idéer som nazisterna. Alla oliktänkande skall registreras.
Det betyder att vår åsiktsfrihet står under ett klart hot. Vi vet inte när någon högerextrem slår till nästa gång. Blir det på en skola med en massa oskyldiga offer eller blir det nåt annat.

SD har våldet inrotat i sig och flera av deras representanter har varit nazister eller blivit anmälda och dömda för hot och/eller våld mot sina flickvänner/fruar eller andra personer.

Utöver det slår man hårt mot invandrare och bögar. Det har inte varit lätt för många minoriteter att bo i Sverige sedan 2005 och det var heller inte lätt för dem under 80-talet när det skulle knackas bög eller idkas anfall mot invandrare.

Utöver detta driver SD kampanjer mot tjänstemän som tycker olika gentemot dem. Hur ska folk kunna hjälpa samhället om ingen vill vara tjänsteman?
2025-07-22, 22:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Du hävdade att alla muslimer hade "importerats" av svenska myndigheter. Detta var en lögn. Om de var, eller är, muslimer är totalt relevant eftersom du påstod att MUSLIMER "importerades" av myndigheterna.
Förstår du Donald?

Nej, det hävdade jag inte alls. Du sa att svenska myndigheter inte importerade några invandrare/muslimer varpå jag svarade att det gör de visst, kallas för kvotflyktingar. Det spelar ingen roll om de är 10 eller 1000.

Dessutom kan man hävda att även andra muslimer/invandrare etc har importerats av myndigheterna. Även om de tog sig hit på egna ben så har myndigheterna gett dem tillåtelse att stanna.
Senast redigerad av Ganonito 2025-07-22 kl. 22:24.
2025-07-22, 23:13
Medlem
Beck86s avatar
Faktum är att det har blivit bättre sedan nya regeringen kom till makten, tack vare Sverigedemokraterna.
Allting tar tid tyvärr, det lär ta fem till tio är innan vi får ordentlig bevis på vad SD gjort för Sverige, nu har dom varit i makten i 3 år och dom kan inte förändra Sverige på så kort tid. Tålamod!
2025-07-22, 23:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Faktum är att det har blivit bättre sedan nya regeringen kom till makten, tack vare Sverigedemokraterna.
Allting tar tid tyvärr, det lär ta fem till tio är innan vi får ordentlig bevis på vad SD gjort för Sverige, nu har dom varit i makten i 3 år och dom kan inte förändra Sverige på så kort tid. Tålamod!

Tycker inte någonting har blivit bättre. Det enda som har hänt är meningslösa utredningar som SD verkar nöjda med. Antalet utdelade uppehållstillstånd och medborgarskap fortsätter obehindrat. Och kom nu inte med den vanliga ursäkten "Lagändringar tar tid!". Det tar bara så lång tid som man låter det ta. Vi såg ju att det bara tog några månader för regeringen att få igenom det nya vapenförbudet och sossarna fick igenom gymnasielagen på nolltid. Och glöm inte att Åkesson är en av de med högst frånvaro i riksdagen.
2025-07-23, 00:43
Medlem
Citat:

De är inte satanister. Bara ensamma. Alldeles för få politiskt aktiva i detta land.
2025-07-23, 03:05
Medlem
DrLECTERs avatar
Just så. De vill ingenting.
Bara bevaka sin position

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här