2025-07-22, 10:39
Jag undrar om tidö har nå chans till att sitta kvar nästa år när det har skett ytterst lite sedan dom blev valda till att förändra Sverige till det bättre? Vad har de gjort egentligen utöver att sänka bränslepriserna? Å jo hårdare lagar genom typ 6 månder extra på varje brott typ. Inga utvisningar utanför europa i stort sett och framförallt invandringen och beviljade uppehållstillstånd i år i juli har redan passerat 100k och det är 5 månadet kvar av året. Vad ska de vinna valet 2026 på egentligen?

https://www.migrationsverket.se/om-m...tillstand.html
Citera
2025-07-22, 10:43
Medlem
De är så livrädda att få skäll av journalisterna. Den enda rätta hade varit att dag 1 stoppat uppehållstillstånd och medborgarskap helt tills man skapat ett nytt fungerande system. Noll och inga. Samma sak med asylsökande och kvotflyktingar. Noll och inga.
Citera
2025-07-22, 10:46
Medlem
RobbanUCs avatar
Vad vi ser att precis som i förebilden USA så är det ingen som helst skillnad mellan de sk. "partierna".
Systemet rullar på precis som vanligt och landet fylls med folk utifrån.
Att M skulle sitta i regeringsställning efter nästa val synes helt omöjligt.
Citera
2025-07-22, 10:47
Medlem
Seriöst, vad är det här för trådstart?
De har gjort betydligt mer än att höja straff med 6 månader.
Och nej, jag ska inte behöva lista allting, det är du som har startat tråden.
Denna TS är så usel att den borde skrotas, eftersom att den är totalt off.

Och visst, det finns mycket mer att önska, hävdar ingenting annat.
Men det är bara ren smörja du kommer med i det här fallet.
Citera
2025-07-22, 10:49
Medlem
Finlirarens avatar
Efter nästa val blir detta sista spiken i kistan för Ulf och hans tidö-regering.
Någon mer Borgerlig regering kommer inte tillbaka under överskådlig tid.
Citera
2025-07-22, 10:50
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Finns inga politiker i sverige som vågar gå mot makthavarna, dvs Globalisterna/vänsterliberalerna och deras propagandakanaler/media.
Citera
2025-07-22, 10:56
Medlem
Moderatregeringen försvinner vid nästa val, synd bara att alternativet som kommer efter dem är ännu sämre.
Släppa in ytterligare 100-tusen redan till ett kaosland, det pekar mot uppåt 200-tusen invällare för helåret. Helt vansinnigt!
Citera
2025-07-22, 11:51
Medlem
SoberZealots avatar
En sjuk regering. Att SD ens kan med att stötta den är ju löjligt.

Nästa val kommer jag inte gå till valunan. Landet är kört.
Citera
2025-07-22, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Jag undrar om tidö har nå chans till att sitta kvar nästa år när det har skett ytterst lite sedan dom blev valda till att förändra Sverige till det bättre? Vad har de gjort egentligen utöver att sänka bränslepriserna? Å jo hårdare lagar genom typ 6 månder extra på varje brott typ. Inga utvisningar utanför europa i stort sett och framförallt invandringen och beviljade uppehållstillstånd i år i juli har redan passerat 100k och det är 5 månadet kvar av året. Vad ska de vinna valet 2026 på egentligen?

Hur ska de rika bli rikare utan invandring hade du tänkt? Det behövs människor att skuldsätta och exploatera för att kunna generera vinster åt företag och banker. Vilket i sin tur leder till lönsammare investeringar. Det är just den här mekanismen som gör att pengar behåller sitt värde. Högre efterfrågan av service, vård och konsumtion. Att gemene man inte har fattat detta är ett mysterium.
Citera
2025-07-22, 12:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker

Skulle andra alternativ gjort det bättre? De som anser invandringens samhällsomstörtande konsekvenser är den viktigaste frågan kommer inte att byta sida. Däremot finns det ca 10 till 15 procent av väljarna som kan välja M eller S beroendes på vilken av dessa regeringar gynnar den egna plånboken bäst. Detta väger tyngre än invandringsfrågan även om de anser den är viktig. Man kan gnälla hur mycket som helst om det, men det förändrar inte faktum. Den arbetslinje som M genomdrev 2009 och de jobbskatteavdrag som följde gjorde att M fick över 30 procent i valet 2010. Någon kraftfull politik i den riktningen drivs inte, och SD verkar sakna idéer i den frågan. Detta gäller även KD.
Citera
2025-07-22, 12:22
Medlem
TheGretaResets avatar
SD har spolat invandrartjafset. Nu fokuserar vi på aborträtten.

Jag kommer inte att rösta i nästa val och det är inget jag säger. JAg har avstått tidigare.
Senast redigerad av TheGretaReset 2025-07-22 kl. 12:38.
Citera
2025-07-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
SD har spolat invandrartjafset. Nu fokuserar vi på aborträtten.

Jag kommer inte att rösta i nästa val och det är inget jag säger. JAg har avstått tidigare.

Vad hindrar dig att rosta pa typ AFS? SD har varit pissparti i 20 ar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in