2025-07-21, 17:21
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har i detalj informerats om vad som är fel i hundratals svar på dina nu 1027 inlägg i tråden. Läs dessa svar så kanske det klarnar för dig.

Att du har skruvade åsikter om att det varit fel innebär inte objektivt sett att något varit fel.
2025-07-21, 17:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Att du har skruvade åsikter om att det varit fel innebär inte objektivt sett att något varit fel.
Du har i detalj informerats om vad som är fel i hundratals svar på dina nu 1028 inlägg i tråden. Läs dessa svar så kanske det klarnar för dig.

Det är uppenbart att du inte har förstått ett enda av alla de svar du fått med länkar till vetenskapliga källor. Gå tillbaka i denna tråd eller PEth-gate-tråden och fråga om något svar med länkar till vetenskapliga fakta är svårt att förstå för dig.

Ytterligare tramsinlägg som ditt senaste undanbedes.
2025-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Transportstyrelsen har inte förklarat någonting när det gäller innehållet i den felaktiga information som har legat till grund för indragning av körkort och beslut i domstolar. Jag upprepar åter att det du skriver inte ändrar det faktum att domstolen har använt felaktig information från Transportstyrelsen för att ge Transportstyrelsen rätt. Det är både en medicinsk och en rättslig skandal.

Att du grundlöst påstår att jag ljuger och framför falska uppgifter är att sprida påhittad information om mig vilket inte är tillåtet enligt regel 0.09.
Men det har transportstyrelsen gjort, jag har även länkat till känna givandet.

Mest konstigt att du ändå fortsätta ljuga för folk, går ut med fel information och försöker spamma hela tråden med lögner att det inte funnits något fel i reglerna.

Arbetet med att se över reglerna påbörjades för fyra år sedan. I den översyn som föranledde regelarbetet konstaterade vi att det fanns flera problem med nuvarande regelverk.
Senast redigerad av hjorten16 2025-07-21 kl. 17:56.
2025-07-21, 19:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Men det har transportstyrelsen gjort, jag har även länkat till känna givandet.

Mest konstigt att du ändå fortsätta ljuga för folk, går ut med fel information och försöker spamma hela tråden med lögner att det inte funnits något fel i reglerna.

Arbetet med att se över reglerna påbörjades för fyra år sedan. I den översyn som föranledde regelarbetet konstaterade vi att det fanns flera problem med nuvarande regelverk.
Det är inte vad tråden handlar om. Att du inte förstår vad du anklagar mig för gör inte ditt spridande av påhittade uppgifter mindre störande.

Det finns ingen som har ifrågasatt att Transportstyrelsen håller på med en översyn av reglerna och det är inte vad tråden handlar om. När det gäller trådens ämne så hänvisar jag till mitt tidigare inlägg gällande översynen och ett remissvar från SLS:
(FB) Festande leder till körkortsindragning trots att man är nykter (enda tråden om peth)
2025-07-21, 20:02
Medlem
Citat:
Det är inte vad tråden handlar om. Att du inte förstår vad du anklagar mig för gör inte ditt spridande av påhittade uppgifter mindre störande.

Det finns ingen som har ifrågasatt att Transportstyrelsen håller på med en översyn av reglerna och det är inte vad tråden handlar om. När det gäller trådens ämne så hänvisar jag till mitt tidigare inlägg gällande översynen och ett remissvar från SLS:
(FB) Festande leder till körkortsindragning trots att man är nykter (enda tråden om peth)
Äsch, du är enbart svart eller vit i din bedömning, ingen hänsyn till att det sker en förändring o genom gång som i alla annan politik o regler i landet.

Finns inget fel i peth, inte heller i värdet 0.3 då ingen annan alkohol markör har ett exakt värde för person till person.

Som vi alla ser det har alla redan gått vidare utom du o några till, TS, politiker, domstolar alla har gått vidare o accepterat nya framåt vintern.

Passa istället på att be Sven Wåhlin o dra något gammalt över sig, han har ingen talan i ärendet. bara trams o dra upp personer med eget tyckande då alla har sitt egna tyckande, låt myndigheten göra sitt jobb i stället för att dra upp dessa punsch gubbar.

Sven Wåhlin har såna här uttalande o såna ska inte ha några ord i hur TS lägger fram. "Några födelsekalas på rad???"

Det kanske inte heller visar den vanliga konsumtionen. Patienten kan ha haft semester och druckit ovanligt mycket, eller några födelsedagskalas på rad.
Senast redigerad av hjorten16 2025-07-21 kl. 20:30.
2025-07-21, 21:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
Som vi alla ser det […]
Nej, du är en mycket udda figur med en extremt inskränkt, okunnig och skruvad syn på hur samhället fungerar. Vi andra ser saken på ett helt annat sätt. Du och fakbab är väldigt ensamma om att försvara Transportstyrelsen.
2025-07-21, 22:45
Medlem
Citat:
Nej, du är en mycket udda figur med en extremt inskränkt, okunnig och skruvad syn på hur samhället fungerar. Vi andra ser saken på ett helt annat sätt. Du och fakbab är väldigt ensamma om att försvara Transportstyrelsen.
Vad ni vill är att frikänna 40st personer som mycket troligt har ett missbruksproblem, dessa har en expert grupp som utreder deras värden.

Låter totalt ologiskt att man ska straffa folk som måste organisera sig med andra yrkesgrupper som läkare som hjälper att samla in personer dessa uppfattar har ett missbruk o bör inte finnas ut efter våra vägar.
Det är en kedja av händelse förlopp innan ärendet nått TS, läkare har utfört tester lik polisen tar promille ut efter våra vägar, man rapportera in o vissa har även testas rättsligt.
Mer konstigt man är emot något som utgör något gott eller räddar oskyldiga från olyckor skapat av folk som uppenbart har en förhöjd alkohol konsumtion likt min egna pappa som hoppar in i bilen dagen efter, och han är mest troligt inte ensam om att göra detta.

Ut över det ett regelverk som få kan tyda till dagens referenser.
2025-07-21, 22:56
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad ni vill är att frikänna 40st personer som mycket troligt har ett missbruksproblem, dessa har en expert grupp som utreder deras värden.

Låter totalt ologiskt att man ska straffa folk som måste organisera sig med andra yrkesgrupper som läkare som hjälper att samla in personer dessa uppfattar har ett missbruk o bör inte finnas ut efter våra vägar.
Det är en kedja av händelse förlopp innan ärendet nått TS, läkare har utfört tester lik polisen tar promille ut efter våra vägar, man rapportera in o vissa har även testas rättsligt.
Mer konstigt man är emot något som utgör något gott eller räddar oskyldiga från olyckor skapat av folk som uppenbart har en förhöjd alkohol konsumtion likt min egna pappa som hoppar in i bilen dagen efter, och han är mest troligt inte ensam om att göra detta.

Ut över det ett regelverk som få kan tyda till dagens referenser.
Vilket puckat argument du för.

Dett är ett myndighetsövergrepp som vi vill få slut på
2025-07-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vilket puckat argument du för.

Dett är ett myndighetsövergrepp som vi vill få slut på
Äsch transportstyrelsen har förklarat man följt gällande regelverk, det handlar då inte om myndighetsutövning. varav vi ser att även regeringen lagt på locket över detta.
2025-07-21, 23:09
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Äsch transportstyrelsen har förklarat man följt gällande regelverk, det handlar då inte om myndighetsutövning. varav vi ser att även regeringen lagt på locket över detta.
Ja och påven säger att bibeln är sann.
Alltså dina argument är ju inte verklighetsgrundade.
2025-07-21, 23:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad ni vill är att frikänna 40st personer som mycket troligt har ett missbruksproblem […]
Nu sprider du påhittade uppgifter igen på ett sätt som inte är tillåtet enligt regel 0.09.

Vi får nöja oss med att du är helt oförmögen att förstå att problemet är att objektivitetsprincipen har åsidosatts av offentliganställda aktörer.
2025-07-21, 23:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det beror förstås på vilket regelverk man tittar på. Det finns massor av olika regelverk. Vidare har du fel som vanligt: Att dra in körkort handlar givetvis om myndighetsutövning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in