Så många lägger upp videos om hur livet i Kanada inte fungerar längre pga kostnader för allt, finns inga jobb, immigranter, skatter. Och att de ska lämna landet.
Jag ser samma sak angående UK massvis med videos om folk som utvandrar pga samma saker, det finns inte längre någon framtid, finns även en hel del från USA i ämnet.
En del flyttar till syd Europa som Spanien, många andra till Asien.
Länkar en kort video 6.30 om en Asiat som ska flytta till Thailand istället.
Beskrivning till videon
"My Canadian dream turned into a nightmare. I couldn't keep up with the cost of living, the declining lifestyle, and general hostility amongst its people. I had to plan my exit and plan it quickly because I saw the collapse happening. Now that I've moved to the other side of the globe, I can see the bubble I lived in -- the rat race that swarms and consumed my whole life. I'm Canadian and I'm trying to run away from this mess. Is this just me, or are we all feeling this?"
https://www.youtube.com/watch?v=qMkHn9BecwA
Om man söker i ämnet så kommer det upp hur mycket som helst, såg video med en Kanadensare som flyttat till Sverige bl.a.
Någon som är mer insatt i vad som egentligen händer där? Jag vet mer om UK med Massinvandring och att du kan bli arresterad för att skriva något på Facebook som verkar negativt om invandrare, samt att ingen har råd att leva längre, men har inte så stor koll på Kanada utöver vad jag sett i dessa videos.