2025-07-21, 17:45
Avslutad
Så många lägger upp videos om hur livet i Kanada inte fungerar längre pga kostnader för allt, finns inga jobb, immigranter, skatter. Och att de ska lämna landet.

Jag ser samma sak angående UK massvis med videos om folk som utvandrar pga samma saker, det finns inte längre någon framtid, finns även en hel del från USA i ämnet.

En del flyttar till syd Europa som Spanien, många andra till Asien.

Länkar en kort video 6.30 om en Asiat som ska flytta till Thailand istället.

Beskrivning till videon

"My Canadian dream turned into a nightmare. I couldn't keep up with the cost of living, the declining lifestyle, and general hostility amongst its people. I had to plan my exit and plan it quickly because I saw the collapse happening. Now that I've moved to the other side of the globe, I can see the bubble I lived in -- the rat race that swarms and consumed my whole life. I'm Canadian and I'm trying to run away from this mess. Is this just me, or are we all feeling this?"

https://www.youtube.com/watch?v=qMkHn9BecwA

Om man söker i ämnet så kommer det upp hur mycket som helst, såg video med en Kanadensare som flyttat till Sverige bl.a.

Någon som är mer insatt i vad som egentligen händer där? Jag vet mer om UK med Massinvandring och att du kan bli arresterad för att skriva något på Facebook som verkar negativt om invandrare, samt att ingen har råd att leva längre, men har inte så stor koll på Kanada utöver vad jag sett i dessa videos.
Citera
2025-07-21, 17:52
Avslutad
Bara som ett exempel till angående Kanada, en video också kort och bra 6.29

"After living in Canada for 32 years (my entire life) Im finally leaving. It's where I grew up and where I call home but I'm just done with it. It's still one of the greatest countries in the world but the government has utterly abused my trust and money. The healthcare has gotten worse, daycare worse, basically every public service worse as has the government's handling of insane immigration levels causing a housing crisis. It's time to leave."

https://www.youtube.com/watch?v=PzeMNt1VgqU
Citera
2025-07-21, 17:55
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Så många lägger upp videos om hur livet i Kanada inte fungerar längre pga kostnader för allt, finns inga jobb, immigranter, skatter. Och att de ska lämna landet.

Jag ser samma sak angående UK massvis med videos om folk som utvandrar pga samma saker, det finns inte längre någon framtid, finns även en hel del från USA i ämnet.

En del flyttar till syd Europa som Spanien, många andra till Asien.

Länkar en kort video 6.30 om en Asiat som ska flytta till Thailand istället.

Beskrivning till videon

"My Canadian dream turned into a nightmare. I couldn't keep up with the cost of living, the declining lifestyle, and general hostility amongst its people. I had to plan my exit and plan it quickly because I saw the collapse happening. Now that I've moved to the other side of the globe, I can see the bubble I lived in -- the rat race that swarms and consumed my whole life. I'm Canadian and I'm trying to run away from this mess. Is this just me, or are we all feeling this?"

https://www.youtube.com/watch?v=qMkHn9BecwA

Om man söker i ämnet så kommer det upp hur mycket som helst, såg video med en Kanadensare som flyttat till Sverige bl.a.

Någon som är mer insatt i vad som egentligen händer där? Jag vet mer om UK med Massinvandring och att du kan bli arresterad för att skriva något på Facebook som verkar negativt om invandrare, samt att ingen har råd att leva längre, men har inte så stor koll på Kanada utöver vad jag sett i dessa videos.
Que? Ditt exempel är ju en invandrare som vill flytta tillbaka till sin del av världen, inte en infödd kanadensare som "fått nog av invandrarna".

Man måste vara en bra dum kanadensare om man flyttar till asien för att det blivit för många asiatiska invandrare i Kanada.
Citera
2025-07-21, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Que? Ditt exempel är ju en invandrare som vill flytta tillbaka till sin del av världen, inte en infödd kanadensare som "fått nog av invandrarna".

Man måste vara en bra dum kanadensare om man flyttar till asien för att det blivit för många asiatiska invandrare i Kanada.
Ja men det var bara ett exempel, jag har sett fler videos med Asiater som gör eller vill göra samma sak, men väldigt många fler vita Kanadensare.

Edit: Och dessa videos med Asiater som lämnar är ju vanligtvis högutbildade hårt jobbande från öst Asien
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-21 kl. 18:08.
Citera
2025-07-21, 18:04
Avslutad
Jag skulle kunna länka hur många videos som helst i ämnet just om Kanada, men till vilken nytta?

Kommentarer bara från en annan video som jag nu klickade på random.

"@marieLeBorgne1650
för 3 månader sedan
My son and his family left Canada for good. My nephew and his family will leave shortly. Our ancestors came here in 1603. We will also be leaving shortly."

"
@bulandkhan1089
för 3 månader sedan
Canadians are fleeing and indians are flooding in....is this country going to survive?"

"@petersc1000
för 3 månader sedan
Getting my affairs in order as well. If WEF takes control in this next election my wife and i will be moving our assets out of the country as fast as possible..."

Dessa var de tre översta kommentarerna till en video som heter "
So...I'm Leaving Canada...I'm So Done -The Incoming Canadian Mass Exodus Explained"
Citera
2025-07-21, 18:06
Avslutad
Och som jag skrev i TS detsamma gäller UK, men det har vi inte börjat beröra ännu.
Citera
2025-07-21, 18:29
Medlem
OnkelUnkass avatar
Kanada befinner sig typ där Sverige var för 20 år sen. En mycket liten grupp människor med pengar flyttar utomlands för att slippa hey babberiba (vart fan man nu flyttar för att slippa det), och de spenderar sedan väääldigt mycket tid online med att måla fan på väggen.

Hur många bor i Kanada? Hur många babbar har flyttat till Kanada? Hur stor del av befolkningen utgörs idag av babberiet? Har de enklaver? Har de klanstyre i vissa stadsdelar? Har de 50% av invandrarna från de senaste 15 åren som lever på bidrag?

Kanadickerna verkar lite gnälliga om vi jämför med vad Svensson i Sverige står ut med
Citera
2025-07-21, 18:36
Medlem
Citat:
Om man söker i ämnet så kommer det upp hur mycket som helst, såg video med en Kanadensare som f
...då kanske du ska söka på övergripande statistik, inte anekdoter:
https://www.statista.com/statistics/443066/number-of-emigrants-from-canada/
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/immigration-by-country
Citera
2025-07-21, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
...då kanske du ska söka på övergripande statistik, inte anekdoter:
https://www.statista.com/statistics/443066/number-of-emigrants-from-canada/
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/immigration-by-country
Anekdoter? Du kommer med data från 2023, har du satt dig in i vad som händer, visst jag har bara massiva mängder med youtube videos att stödja min tes på, men detta verkar ha verkligen exploderat de senaste 2 åren från den uppfattningen jag fått.
Citera
2025-07-21, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Kanada befinner sig typ där Sverige var för 20 år sen. En mycket liten grupp människor med pengar flyttar utomlands för att slippa hey babberiba (vart fan man nu flyttar för att slippa det), och de spenderar sedan väääldigt mycket tid online med att måla fan på väggen.

Hur många bor i Kanada? Hur många babbar har flyttat till Kanada? Hur stor del av befolkningen utgörs idag av babberiet? Har de enklaver? Har de klanstyre i vissa stadsdelar? Har de 50% av invandrarna från de senaste 15 åren som lever på bidrag?

Kanadickerna verkar lite gnälliga om vi jämför med vad Svensson i Sverige står ut med
Från videos jag har sett från Kanada de senaste veckorna så är det i större städer en jävla massa kriminalitet, men som jag skrev i TS jag baserar detta på youtube videos och deras personliga reflektioner.
Citera
2025-07-21, 18:48
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Från videos jag har sett från Kanada de senaste veckorna så är det i större städer en jävla massa kriminalitet, men som jag skrev i TS jag baserar detta på youtube videos och deras personliga reflektioner.

Det har det varit iaf de senaste 20 åren jag haft kontakt med kanadicker, samma grupp som begår alla brott i Kanada som begår alla brott i USA
Citera
2025-07-21, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Det har det varit iaf de senaste 20 åren jag haft kontakt med kanadicker, samma grupp som begår alla brott i Kanada som begår alla brott i USA
"The usual suspects" med andra ord
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in