2025-07-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stbk
Bosniaks - muslimer från landet som heter Bosnien och Herzegovina! Ni svenska jävlar!!!! De här människorna har bott här i minst 40 år och ni kan inte ens lära sig hävla namn på landet och att det är tre folkgrupper som bor i den indelade!
Annars är det bra? Bilen går bra? Jag frågar av ren vänlighet då du verkar ha blåst topplockspackningen. Ibland känns det bra att vara en helt vanlig trögtänkt svensk.
Citera
2025-07-21, 10:51
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Bosniaks - muslimer från landet som heter Bosnien och Herzegovina! Ni svenska jävlar!!!! De här människorna har bott här i minst 40 år och ni kan inte ens lära sig hävla namn på landet och att det är tre folkgrupper som bor i den indelade!

De heter Bosniaker.

Du har ingen koll.
Inte ens på dina egna blattar.
Citera
2025-07-21, 11:49
Medlem
Har själv jobbat inom turistbranschen nu i 8 år. Jag kunde inte bry mig mer om vad för etnicitet eller "blod" folk som svenskar eller "nysvenskar" har, men för er som tror att blonda fina pojkar aldrig kan göra något fel, kan jag tala om att det är just dessa som blivit mest problematiska utomlands när de börjar dricka och tar droger. Svenskar, dvs ETNISKA blonda svenskar beter sig 100000 gånger värre utomlands än "nysvenskarna". Svenskar är lugna och fina i Sverige, men så fort de lämnar Sveriges gränser börjar svineriet komma fram och det ska supas och grisas till en nivå som inte går att mäta med andra grupper. Det är VÄLKÄNT att unga svenskar och britter är den värsta typen ute i Sydeuropa.
Citera
2025-07-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vore jag Kroatien skulle jag låta polisen plocka varenda svensk och inte lämnat tillbaka en enda förrän Sverige har ersatt samtliga kostnader och förluster med ränta. Världen har tröttnat på svenskar som svinar.

De vet ju redan vilka det var som orsakade branden?
Citera
2025-07-21, 12:33
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Nu har balkanesen helt tappat det, vad vet du hur folk reser eller inte reser? Alla har vi olika resmål och intressen, oavsett bakgrund. Beter du dig på samma sätt ute i samhället?
Citera
2025-07-21, 12:36
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Har själv jobbat inom turistbranschen nu i 8 år. Jag kunde inte bry mig mer om vad för etnicitet eller "blod" folk som svenskar eller "nysvenskar" har, men för er som tror att blonda fina pojkar aldrig kan göra något fel, kan jag tala om att det är just dessa som blivit mest problematiska utomlands när de börjar dricka och tar droger. Svenskar, dvs ETNISKA blonda svenskar beter sig 100000 gånger värre utomlands än "nysvenskarna". Svenskar är lugna och fina i Sverige, men så fort de lämnar Sveriges gränser börjar svineriet komma fram och det ska supas och grisas till en nivå som inte går att mäta med andra grupper. Det är VÄLKÄNT att unga svenskar och britter är den värsta typen ute i Sydeuropa.

Nja, glöm inte ryssarna, dom är på en helt annan nivå än både britter och svenskar, ryssar grisar och svinar värst av alla, dom tror alla att dom är maffiakungar.
Tyskar och österrikare är inte ett dugg bättre än britter och svenskar för den delen.
Citera
2025-07-21, 16:22
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:

Ditt inlägg visar iofs at du bryr dig jättmeycket
Citera
2025-07-21, 18:13
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Hur förklarar du alla skogsbränder orsakade av människor i Sverige innan typ 50-talet?

Finns inte ett skit som tyder på nysvenskar, tvärtom är det väl lika jävla troligt att det är svennebrudar. Har väl aldrig lärt sig grilla eftersom deras svennefarsor lagt beslag på grillen sedan barnsben.

ALLT tyder på nysvenskar med lokal anknytning.

Vem fan börjar grilla på eget bevåg utomlands, Kroatien är inte ett land där du åker ner å tältar å grillar (de har iof någon festival som är poppis så jag kan ha fel där!) Restaurangbesök är billiga där nere. Inga NAMN angivna i artikeln.
Citera
2025-07-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ray-Leone
Det heter bosniak. Han var en av de som flydde branden, inte den som orsakade den. Ta det lugnt med spekulationerna nu din pajas.
Bosnien består inte endast av muslimer och i detta fall ville jag peka ut att en av de intervjuade är muslim eftersom det var nån som kommenterade att bosnier och serber (helst) inte semestrar i Kroatien.

Det var uppåt 40 personer på plats så det är möjligt att det var nån annan etnisk grupp som var ansvarig för elden. Det kan till och med vara en etnisk svensk. Vi vet inte men om en av de intervjuade är bosniermuslim så ökar det chansen för att det var en som satte igång elden. Folk brukar ju gruppera sig.

A Bosniak is an individual who identifies as part of the South Slavic nation native to Bosnia and Herzegovina, with a majority of Bosniaks being Muslim. The term is often used interchangeably with "Bosnian Muslim" and is closely associated with the historical and cultural identity of Bosnia.

Är det nån som är pajas så är det du. Bor i Sverige men missuppfattar en tydlig kommentar från mig.
Citera
2025-07-24, 12:18
Avslutad
Citat:
Serber åker inte till Kroatien du idiot!

The countries of the former Yugoslavia, including Montenegro and Croatia, are major draws for Serbian tourists, offering familiar cultural experiences and landscapes.
Citera
2025-07-24, 12:32
Medlem
Citat:

Ja, det vet vi mycket väl också!
Svenska tjejer har varit ökända för sina eskapader utomlands i decennier.
Men nu handlar tråden om att grilla och starta en skogsbrand, och inte festa.
Hur stor tror du sannolikheten är att man full som en spruta får för sig att ge sig ut i skogen och grilla?
Citera
2025-07-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Åka till Kroatien för att campa och grilla?
Alltså för helvete, det är inte direkt Ullared vi talar om!
Det är araber och nu har man låst in dem tills de har betalat hela kalaset och för att ingen annan på ön som de bränt ner till grunden ska få för sig att stena dem.
Dom kommer garanterat bli frisläppta efter påtryckningar från svenska regeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in