Jag fick en hjärnblödning för 8 år sedan och fick efter det kroniska smärtanfall som liknar migrän. Jag fick då Oxynorm 5mg i storpack så att jag aldrig behövde tänka på att vara utan. Tog under den perioden allt ifrån 0-4 st i veckan under kanske 4 års tid. När min läkare gick i pension så fick jag en ny läkare som ifrågasatte varför jag fick dessa och hon tyckte att jag skulle sluta med dem trots att hon även påpekade att min dos var låg.
Hon började då skriva ut 28 pack var 10 vecka vilket inte var några problem för mig då det alltid räckte och blev ofta över. Under tiden testade jag en hel uppsjö av migrän medicin som jag tog i första hand men ingenting hjälpte mig.
Efter detta fick jag en ny manlig läkare som ändrade dosen till 14 tabletter som jag måste förnya hela tiden och jag har alltid hållit mig till att förnya med minst 8 veckors mellanrum.
Jag har haft honom i flera år men nu innan semestern sa han helt plötsligt att han inte kommer skriva ut mer utan att jag får testa en migrän medicin som jag läst om och det är någon form av antidepressiva som jag blev helt matt och deprimerad av efter några dagar. Jag förstår verkligen inte vad problemet är när jag har ett fullt fungerande liv med heltidsjobb och familjeliv som inte blir drabbat tack vare den smärtlindring jag fått av 1-2 5mg tabletter i veckan utan att någonsin blivit tolerant eller behövt öka dosen.
Vad gör man i min situation? Min läkare pratade om migrän utredning men han har inte ens skickat den remissen än och hört att det kan ta 3 månader innan man ens får komma till specialisten. Just nu är min läkare på semester och kommer vara det i 5 veckor till. Mina sista tabletter sparar jag på nu och har fått vara borta från jobbet i flera dagar pga detta. Behöver verkligen tips och råd
Hon började då skriva ut 28 pack var 10 vecka vilket inte var några problem för mig då det alltid räckte och blev ofta över. Under tiden testade jag en hel uppsjö av migrän medicin som jag tog i första hand men ingenting hjälpte mig.
Efter detta fick jag en ny manlig läkare som ändrade dosen till 14 tabletter som jag måste förnya hela tiden och jag har alltid hållit mig till att förnya med minst 8 veckors mellanrum.
Jag har haft honom i flera år men nu innan semestern sa han helt plötsligt att han inte kommer skriva ut mer utan att jag får testa en migrän medicin som jag läst om och det är någon form av antidepressiva som jag blev helt matt och deprimerad av efter några dagar. Jag förstår verkligen inte vad problemet är när jag har ett fullt fungerande liv med heltidsjobb och familjeliv som inte blir drabbat tack vare den smärtlindring jag fått av 1-2 5mg tabletter i veckan utan att någonsin blivit tolerant eller behövt öka dosen.
Vad gör man i min situation? Min läkare pratade om migrän utredning men han har inte ens skickat den remissen än och hört att det kan ta 3 månader innan man ens får komma till specialisten. Just nu är min läkare på semester och kommer vara det i 5 veckor till. Mina sista tabletter sparar jag på nu och har fått vara borta från jobbet i flera dagar pga detta. Behöver verkligen tips och råd