Citat:
Ja, det är massor med läkare som är idioter och tror att ormolja fungerar. Det är därför man börjat dra in läkarlicenser för personer med den typen av verksamhet.Det ärinte JAG som påstår att det är farligt, det är rapporterna från de kliniker som tvingas intensivvårda folk som överdoserat Ivermectin - sannolikt efter att de följt instruktioner från andra antivaxxar-patrask som likt dig inte har en sussning om vad de pratar om.
Det finns inte EN ENDA vetenskaplig studie som visar att Ivermecting fungerar som behandling mot COVID. ALLA korrekt utförda studier visar att det INTE fungerar. Nu börjar det dessutom formligen VÄLLA in studier och analyser som visar att Ivermectin-hypen orsakats av lögner, felaktiga studier och BIAS - precis som det tramset du sprider.
Citat:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40327060/
To critically examine the controversial use of ivermectin for COVID-19 and publication trends during the pandemic, this study analysed all publications listed in PubMed from 1 January 2020 to 31 December 2022 using the keywords ‘ivermectin’ and ‘COVID-19’, resulting in a dataset of 353 publications. These publications were assessed for scientific quality, methodological rigour and bias, with particular focus on the influence of social and political dynamics on publication practices, as well as the prevalence of preprints, citation trends and the role of funding sources. Our study shows that many highly cited studies on ivermectin display methodological weaknesses and data gaps, contributing to the propagation of hypotheses lacking substantial empirical support. This analysis underscores the necessity of rigorous quality control during crises and highlights the long-term risks posed to scientific databases and public health by methodologically deficient research.
Jag tror att i slutänden kommer folk med din svaga argumentation och totala avsaknad på substans att bli utfasade då man helt enkelt kommer stoppa desinformation som anses farlig och kan komma att kosta resurser i framtiden. Det är ju där vi kommer hamna, och då gissar jag att du kommer att skrika och grina ännu mer än du gör nu.
"buuuhuuuääähhh, jag får inte göra som jag vill.....bbuuhuuuääähhhh....jag är intelligent och kan läsa på engelska...buhuuuääähhhh"