2025-07-20, 22:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Off-labelförskrivning är jättevanligt. Ett stort antal läkare som använt Ivermektin vittnar om att det fungerar mot Covid-19. Dina fruktlösa försök att nu försöka utmåla ivermektin som farligt är hysteriskt roligt!! 😁😁
Ja, det är massor med läkare som är idioter och tror att ormolja fungerar. Det är därför man börjat dra in läkarlicenser för personer med den typen av verksamhet.

Det ärinte JAG som påstår att det är farligt, det är rapporterna från de kliniker som tvingas intensivvårda folk som överdoserat Ivermectin - sannolikt efter att de följt instruktioner från andra antivaxxar-patrask som likt dig inte har en sussning om vad de pratar om.

Det finns inte EN ENDA vetenskaplig studie som visar att Ivermecting fungerar som behandling mot COVID. ALLA korrekt utförda studier visar att det INTE fungerar. Nu börjar det dessutom formligen VÄLLA in studier och analyser som visar att Ivermectin-hypen orsakats av lögner, felaktiga studier och BIAS - precis som det tramset du sprider.

Citat:
To critically examine the controversial use of ivermectin for COVID-19 and publication trends during the pandemic, this study analysed all publications listed in PubMed from 1 January 2020 to 31 December 2022 using the keywords ‘ivermectin’ and ‘COVID-19’, resulting in a dataset of 353 publications. These publications were assessed for scientific quality, methodological rigour and bias, with particular focus on the influence of social and political dynamics on publication practices, as well as the prevalence of preprints, citation trends and the role of funding sources. Our study shows that many highly cited studies on ivermectin display methodological weaknesses and data gaps, contributing to the propagation of hypotheses lacking substantial empirical support. This analysis underscores the necessity of rigorous quality control during crises and highlights the long-term risks posed to scientific databases and public health by methodologically deficient research.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40327060/

Jag tror att i slutänden kommer folk med din svaga argumentation och totala avsaknad på substans att bli utfasade då man helt enkelt kommer stoppa desinformation som anses farlig och kan komma att kosta resurser i framtiden. Det är ju där vi kommer hamna, och då gissar jag att du kommer att skrika och grina ännu mer än du gör nu.

"buuuhuuuääähhh, jag får inte göra som jag vill.....bbuuhuuuääähhhh....jag är intelligent och kan läsa på engelska...buhuuuääähhhh"
Citera
2025-07-20, 22:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jo det stämmer bra det. Nåt jag var väldigt stolt över.

För ett par veckor sen svor du dyrt och heligt att du aldrig skulle svara på mina inlägg igen. Men jag förstår att du kan ha svårt att hålla ordning på ditt tangentbordskrigande, efter en och en halv flaska av systemets billigaste rödtjut + konstant kedjerökande + två dussin katter som springer runt och bajsar överallt.

Jag tror fortfarande inte på att du har läst boken. Om du faktiskt hade gjort det, och på goda grunder ansåg att den var undermålig, så borde du kunnat lägga fram mycket bättre argument än vad du har gjort nu.

Allt du kunde komma med var två korta lydelser ur boken som du av nån anledning inte verkar gillar personligen. Du har ju inte ens kunnat visa att någon av sakerna är felaktiga. Knappast ett meningsfullt sätt att kritisera en bok. Svagt av dig att du inte kunde prestera bättre än så.
Det finns INGENTING i boken som har verklighetsförankring. INGENTING. Det är det absolut mest vanvettiga skitbok jag någonsin läst. Att han listar hela landslaget i antivaxxar-patraskeri redan i inledniningen säger en del.

/dumblock
Citera
2025-07-20, 22:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vad tycker vi om folk som fortfarande maskerar sig?
Mötte en maskerad person i skogen!
Vad är detta för personer?

Psykfall? Hjärntvättade hjon?

Ja, på sätt och vis.
Men på ett annat sätt är dom nog den grupp i samhället som är mest lika oss.

Till skillnad från majoriteten, som endast följer med strömmen och gör som alla andra, så kunde inte våra permanent maskerade vänner bara glömma och gå vidare. På det sättet är dom som oss. För vi kan inte heller glömma och gå vidare. Vi kan inte heller låtsas som att allt som hände 2020 och framåt bara var en mardröm som vi vaknat upp från.

Skillnaden mellan oss och dom är att dom aldrig har tillåtit sig själva att kika in bakom kulisserna på covid-bluffen. Så dom har fortfarande inget rationellt sätt att hantera sin känsla av att nåt inte står rätt till. Enda verktyget dom har att tillgå är den där jävla masken.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det finns INGENTING i boken som har verklighetsförankring. INGENTING. Det är det absolut mest vanvettiga skitbok jag någonsin läst. Att han listar hela landslaget i antivaxxar-patraskeri redan i inledniningen säger en del.

/dumblock

Ingenting?
Nu är du ju bara larvig. Tramsfia.
Senast redigerad av RustyShackleford 2025-07-20 kl. 22:27.
Citera
2025-07-20, 22:35
Medlem
Citat:
"buuuhuuuääähhh, jag får inte göra som jag vill.....bbuuhuuuääähhhh....jag är intelligent och kan läsa på engelska...buhuuuääähhhh"
Mår du bra? Det verkar inte så... 😂

Jag har också läst fejkartiklar där det påstods att skottskadade fick vänta på akuten eftersom den var överbelastad med ivermektinförgiftade patienter. En fullkomligt ihopdiktad historia som avslöjades som falsk.

Man kan utgå ifrån att all negativ publicitet av ivermektin skapades efter att patentet gick ut och det inte längre gick att tjäna grova pengar på ivermektin längre... elementärt min käre Watson.

Dr. Pierre Kory som framgångsrikt behandlat sina covidpatienter med Ivermektin skrev boken The War on Ivermectin som avslöjar sveket gällande undertryckandet av ivermektin. I princip ett förbud mot att använda ivermektin mot covid-19.

I boken kan man också läsa om The Disinformation Playbook. Din närvaro här är ett exempel på The Disinformation Playbook som Big Pharma använder sig av för att bl.a. tysta kritiker och hitta på lögner om att t.ex. den ofarliga medicinen ivermektin inte skulle fungera alldeles ypperligt som tidig behandling av Covid-19.
Citera
2025-07-20, 23:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Mår du bra? Det verkar inte så... 😂

Jag har också läst fejkartiklar där det påstods att skottskadade fick vänta på akuten eftersom den var överbelastad med ivermektinförgiftade patienter. En fullkomligt ihopdiktad historia som avslöjades som falsk.

Man kan utgå ifrån att all negativ publicitet av ivermektin skapades efter att patentet gick ut och det inte längre gick att tjäna grova pengar på ivermektin längre... elementärt min käre Watson.

Dr. Pierre Kory som framgångsrikt behandlat sina covidpatienter med Ivermektin skrev boken The War on Ivermectin som avslöjar sveket gällande undertryckandet av ivermektin. I princip ett förbud mot att använda ivermektin mot covid-19.

I boken kan man också läsa om The Disinformation Playbook. Din närvaro här är ett exempel på The Disinformation Playbook som Big Pharma använder sig av för att bl.a. tysta kritiker och hitta på lögner om att t.ex. den ofarliga medicinen ivermektin inte skulle fungera alldeles ypperligt som tidig behandling av Covid-19.
Kory. Killen som blev av med läkarlicensen för att han ljög för sina patienter och riskerade deras liv.

Citat:
The American Board of Internal Medicine (ABIM) has revoked certification for two physicians known for leading an organization that promotes ivermectin as a treatment for COVID-19.

Pierre Kory, MD, is no longer certified in critical care medicine, pulmonary disease, and internal medicine, according to the ABIM website. Paul Ellis Marik, MD, is no longer certified in critical care medicine or internal medicine.
https://www.medscape.com/viewarticle/abim-revokes-certification-two-physicians-accused-covid-2024a1000f0w

Det där får du ta upp för diskussion i det forum som satts upp för exakt den typen av trams. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-07-20, 23:04
Medlem
Citat:
Kory. Killen som blev av med läkarlicensen för att han ljög.

https://www.medscape.com/viewarticle/abim-revokes-certification-two-physicians-accused-covid-2024a1000f0w

Det där får du ta upp för diskussion i det forum som satts upp för exakt den typen av trams. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19
Det där med att strippa folk från läkarlicenser skrev jag ju om tidigare. Det är ett sätt att få andra läkare att foga sig i ledet. Patienterna var nöjda med Dr. Pierre Kory's behandlingar med Ivermektin. Du vet den där säkra medicinen som ett stort antal välrenommerade läkare vittnar om fungerar fantastiskt bra mot Covid-19.
Citera
2025-07-20, 23:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det där med att strippa folk från läkarlicenser skrev jag ju om tidigare. Det är ett sätt att få andra läkare att foga sig i ledet. Patienterna var nöjda med Dr. Pierre Kory's behandlingar med Ivermektin. Du vet den där säkra medicinen som ett stort antal välrenommerade läkare vittnar om fungerar fantastiskt bra mot Covid-19.
Den typen av antivaxxar-patraskeri är säkert hyperintressant för likasinnade att debattera i forumet som satts upp för exakt den typen av grundlöst trams. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-07-21, 09:16
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja, på sätt och vis.
Men på ett annat sätt är dom nog den grupp i samhället som är mest lika oss.

Till skillnad från majoriteten, som endast följer med strömmen och gör som alla andra, så kunde inte våra permanent maskerade vänner bara glömma och gå vidare. På det sättet är dom som oss. För vi kan inte heller glömma och gå vidare. Vi kan inte heller låtsas som att allt som hände 2020 och framåt bara var en mardröm som vi vaknat upp från.

Skillnaden mellan oss och dom är att dom aldrig har tillåtit sig själva att kika in bakom kulisserna på covid-bluffen. Så dom har fortfarande inget rationellt sätt att hantera sin känsla av att nåt inte står rätt till. Enda verktyget dom har att tillgå är den där jävla masken.
Jag skulle vilja prata med dom men de ser så läskiga ut när de är maskerade.
Verkligen olyckligt att de fastnat i masspsykosen.
Jag tror inte de kan må bra, andas i en mask år ut och år in kan inte va hälsosamt.
Citera
2025-07-21, 10:44
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Nej, det är den inte. Det är det antalet som diagnistiserats. Det finns dessutom forskning som visar incidensen myocardit per dos. Det är inte som antivaxxar-patrasket tror att det endast är 10% av alla fall som rapporterats och 100% av det som rapporterats som är orsakat av något vaccin. Någon måtta får det vara på antivaxxar-patraskeriet.

27 fall per 1 miljon doser är incidensen i den aktuella gruppen (och i de andra grupperna är incidensen så låg att att den knappt är mätbar. Vi pratar ett enstaka fall per miljon doser. För Moderna är antalet större, men där har man å andra sidan inte vaccinerat lika många vilket gör att det totala antalet är mycket lägre. Att man har ett regelverk och en uppföljning som fungerar gjorde i det här fallet att man stoppade vaccination med Moderna och man har även ändrat protollet för att minska riskerna.

Det är närmast skrattretande att höra resonemang om att det "är enorma mörkertal". Trams.

Först och främst är incidensen myocardit vid infektion av SARS-CoV-2 mycket högre (7-15 ggr). Dessutom är myocarditis i samband med vaccination mycket mildare jämfört med vid infektion.

Det är ju också så att antivaxxar-patrask inbillar sig att alla sjukdomar som en befolkning vanligtvis drabbas av - DE FÖRSVINNER HELT MAGISKT SÅ FORT NÅGON VACCINERATS. Helt otroligt.

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.146.suppl_1.10071

I studien ovan var det alltså 7,292 patienter (Sverige, Norge, Finland och Danmark 2018-2022) som diagnostiserades med myocarditis. Av dessa var det 530 som var relaterade till vaccination. Av de patienter som behövde sjukhusvård var det 11 personer som var vaccinerade med mRNA och fick myocarditis inom 28 dagar från vaccination. 1,893 patienter lades in på sjukhus för myocardit som inte hade någon som helst koppling till någon COVID-vaccination.

Du påstår att det är trams att det finns enorma mörkertal i inrapporteringen till VAERS, du vet väl att det pågår ett rättsfall mot Rochester Regional Health, för att man underlåtit att rapportera 10 000 personer som fick återvända till sjukhuset efter att ha tagit sprutan? Man har bara rapporterat in 200 st...

Grok:
"The lawsuit by Deborah Conrad against Rochester Regional Health alleges systemic underreporting of COVID-19 vaccine adverse events to VAERS, despite mandatory requirements. Claims include tens of thousands of shots administered, over 10,000 return visits, but only ~200 reported. In June 2025, Judge Sinatra denied dismissal motions, advancing the case to discovery. This could expose significant fraud if proven."

"the Judge has ruled in favor of Deborah, and the case goes to Discovery."

Det vore spännande att höra hur du kommer fram till att det är "skrattretande" att mörkertal finns? Hur har du insyn i Amerikanska sjukvården och vad som rapporteras där?
Citera
2025-07-21, 11:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Du påstår att det är trams att det finns enorma mörkertal i inrapporteringen till VAERS, du vet väl att det pågår ett rättsfall mot Rochester Regional Health, för att man underlåtit att rapportera 10 000 personer som fick återvända till sjukhuset efter att ha tagit sprutan? Man har bara rapporterat in 200 st...
...
Det vore spännande att höra hur du kommer fram till att det är "skrattretande" att mörkertal finns? Hur har du insyn i Amerikanska sjukvården och vad som rapporteras där?
Nu gällde påståendet om mörkertal myokardit, men det missade du i ivern att antivaxxar-patraska...?

Incidensen myokardit vid vaccination med mRNA-vaccin är vetenskapligt och statistiskt belagd. Trots att antivaxxar-patrask fått det för sig är det ingen gissningslek som ligger bakom siffrorna. Vi kan därför förvissa oss om att det inte är några 10,000 som fått återvända med myokardit till sjukhuset. Trams.

Mig veterligen gäller fallet med RRH ett fall där en anställd framfört ett antal anklagelser som bl.a. inkluderade vedergällning, men mer specifikt att RRH skulle ha förhindrat att hon rapporterade 170 fall av biverkningar i samband med vaccination (feber, värk i kroppen, illamående, yrsel, ont i armen och låg puls etc.). Inte några 10,000 fall som du sitter och ljuger ihop (typiskt för antivaxxar-patrask att ljuga ihop skit lite hur de vill).
Citat:
But she claims the problem "escalated" from May 27, 2021 to October 6, 2021, when RRH prevented her from submitting 170 serious adverse events to VAERS.

Noteworthy here, Relator alleges specific examples, including: Id. ,r 91.

• Patient E.F., who presented with sudden shortness of breath and fatigue, one day after receiving the vaccine;
• Patient S.B., who experienced syncope, convulsions, fevers, chills, and myalgias, one day after receiving the vaccine;
• Patient J.F., who presented with arm pain and induration, three days after receiving the vaccine;
• Patient M.D., who was admitted due to hypertensive urgency;
• Patient N.M., who was admitted for bradycardia, AMS, and weakness;
• Patient D.A., who experienced an unknown illness; and
• Patient C.M., who experienced dizziness and unsteady gate.

Notera att dessa anklagelser dök upp helt automagiskt efter att personen som framförde anklagelserna fick sparken. Det är ju så det brukar vara när folk får sparken, då skall det anklagas till höger och vänster.

Domaren kastade ut de flesta anklagelserna men vidhöll att RRH skulle ha rapporterat de 170 fallen av feber och ont i armen, varför de avsnitten kvarstår i stämningen.

https://hr.cch.com/hld/USexrelConradvRochester_WDNY_20250611.pdf

Återigen: ett tips är att skall du tramsa om sådana här saker får du ha bättre på fötterna, och hoppa för sjutton över lögner och skitprat när du skall antivaxxar-patraska på Internet.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-21 kl. 11:55.
Citera
2025-07-21, 12:07
Medlem
Många av min omgivning berättar att dessa numera blir lättare sjuk, efter att de tagit vaccinet, för två år sedan.

Tydlig mönster syns av att alla har tagit vaccin, som sagt.

Jag försöker googla efter svar och om fler märks sådan här mönster. Det måste väl ha rapporterats?

Finns det rapport om folk som ångrat sig och/eller blivit lättare sjuka och så?
Citera
2025-07-21, 12:13
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Många av min omgivning berättar att dessa numera blir lättare sjuk, efter att de tagit vaccinet, för två år sedan.

Tydlig mönster syns av att alla har tagit vaccin, som sagt.

Jag försöker googla efter svar och om fler märks sådan här mönster. Det måste väl ha rapporterats?

Finns det rapport om folk som ångrat sig och/eller blivit lättare sjuka och så?
Samma här, har vänner som vittnat om samma sak.
Jag tror inte det rapporteras någonstans, de låtsas om att det beror på något annat.
Jag har länge efterlyst statistik över antal uttagna sjukdagar men det verkar inte finnas, jag misstänker att vaccinerade har tagit ut fler sjukdagar än ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in