2025-07-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
I kjent stil forsøker du å antyde at noe er mistenkelig, som ikke er det i det hele tatt. Det er svært få som tilkaller ekspertise ved hvert minste uhell i huset. Folk flest hadde nok tørket opp vannet, og ikke tenkt mer over det.

Badekarhistorien er mistenkelig nok til at politiet måtte etterforske og rekonstruere hendelsen. Slik saken er forklart tyder det heller ikke på et lite uhell. Det må ha vært ganske mye vann som rant over når TEH skal ha brukt 1,5 time i etterkant og likevel ikke ble ferdig.
Citera
2025-07-19, 13:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Folk flest hadde nok tørket opp vannet, og ikke tenkt mer over det.

Ja, så lenge man kan fikse ting selv så gjør man jo helst det. Rørleggere er svært dyre i drift.
Det vesentlige her er uansett hvorfor TH hevdet han ikke visste hvorfor teppene var brettet opp.
Når han altså kjente til sønnens angivelige uhell.

Hvis Trym står bak og Tom dekker over, er begge medskyldige.

Høres det urimelig ut?
Citera
2025-07-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Badekarhistorien er mistenkelig nok til at politiet måtte etterforske og rekonstruere hendelsen. Slik saken er forklart tyder det heller ikke på et lite uhell. Det må ha vært ganske mye vann som rant over når TEH skal ha brukt 1,5 time i etterkant og likevel ikke ble ferdig.

Jeg er enig i at badekarhistorien var mistenkelig. Men vi mangler mange detaljer om den. Hvor effektiv han var på å tørke opp i løpet av den tiden, vet vi ingenting om. Har han plukket opp små glasskår, kan det ha tatt lang tid. Vi vet heller ikke hvordan tilstanden hans var da det skjedde.
Citera
2025-07-19, 13:24
Medlem
Citat:
I kjent stil forsøker du å antyde at noe er mistenkelig, som ikke er det i det hele tatt. Det er svært få som tilkaller ekspertise ved hvert minste uhell i huset. Folk flest hadde nok tørket opp vannet, og ikke tenkt mer over det.

Her er jeg faktisk enig. I sær siden dette skjedde på et bad hvor man ville anta at gulvet er laget for å tåle mengder med vann. Men nå ser det dessverre ut som, etter en rekonstruksjon gjort, at badekarhistorien i seg selv ikke holder vann.
Citera
2025-07-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, så lenge man kan fikse ting selv så gjør man jo helst det. Rørleggere er svært dyre i drift.
Det vesentlige her er uansett hvorfor TH hevdet han ikke visste hvorfor teppene var brettet opp.
Når han altså kjente til sønnens angivelige uhell.

Hvis Trym står bak og Tom dekker over, er begge medskyldige.

Høres det urimelig ut?

Vet vi at teppene var brettet opp på grunn av badeuhellet?

Nei, det høres ikke urimelig ut, men vi har for svakt grunnlag til å påstå at en eller begge er medskyldige.
Citera
2025-07-19, 13:28
Medlem
Citat:
Hettemannen er sjekket ut av saken:

Det skal du gjerne få fortsette å tro. Noe sier meg at du fortsatt ville trodd det selv om du satt på samme informasjon som politiet gjør når det kommer til denne hettemannen.
Citera
2025-07-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det skal du gjerne få fortsette å tro. Noe sier meg at du fortsatt ville trodd det selv om du satt på samme informasjon som politiet gjør når det kommer til denne hettemannen.

Det er politiet som har sjekket ut hettemannen. Hadde politiet sagt at han mest sannsynlig var innblandet i forbrytelsen, slik som personene som ble filmet om morgenen, så hadde jeg akseptert det.
Citera
2025-07-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er du nok ute på vide vanker igjen. Å komme med en ABC i valpekurs er ikke spesielt relevant for denne saken eller mitt innlegg. AE hadde nok god kontroll på valpetreningen. Som kjent har hun hatt hund før og hadde mye god erfaring. En dyrevenn som er glad i hunder. Om AE og Tassen var uatskillelige eller var mye sammen står jo heller ikke i noe motstrid til "anbefalt praksis" som du er så opptatt av.

Uadskillelige kan de vel ikke ha vært. Prestedatter hadde bestilt Londontur til henne og mannen. TH og Fru Hagen hadde lagt planer for sydentur i nærmeste fremtid.
Citera
2025-07-19, 13:38
Medlem
Citat:
Det er politiet som har sjekket ut hettemannen. Hadde politiet sagt at han mest sannsynlig var innblandet i forbrytelsen, slik som personene som ble filmet om morgenen, så hadde jeg akseptert det.

De har ikke sjekket ut hettemannen. De sitter på informasjon som knytter personen til ugjerningen. Informasjonen gjør at de vet at dette er TH. Men jeg forstår at du er i behov at det er politiet selv som bekrefter dette for å tro det.
Citera
2025-07-19, 13:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vet vi at teppene var brettet opp på grunn av badeuhellet?

Nei, det høres ikke urimelig ut, men vi har for svakt grunnlag til å påstå at en eller begge er medskyldige.

Nei, vi vet ingenting, det var Havhest som antydet en sammenheng, og jeg sier det kan være logisk.
Badet ligger rett over stuen der teppene var brettet opp. En lekkasje mellom to etasjer ville mest
sannsynlig skje i skjøter mellom takplater, eller skjøter mellom vegg og gulv/tak.
Skjønt det må ha vært ganske mye vann hvis en slik lekkasje skulle finne sted, normalt sett har
våtrom en svak helling i gulvet og sluk som skal ta unna vann nettopp i slike tilfeller.

Men huset er jo ikke akkurat nytt, og det har etter sigende vært sparsomt med vedlikehold.
Det var visstnok pga. lekkasjer inn gjennom taket at de omsider måtte få håndverkere på besøk.

Jeg påstår ikke at begge er skyldige, jeg sier bare at hvis man dekker over for andre så er man å anse som medskyldig - til en viss grad ihvertfall. Det er kanskje forskjell på om man samtykker eller blir truet til taushet.
Citera
2025-07-19, 13:43
Medlem
Citat:
De har ikke sjekket ut hettemannen. De sitter på informasjon som knytter personen til ugjerningen. Informasjonen gjør at de vet at dette er TH. Men jeg forstår at du er i behov at det er politiet selv som bekrefter dette for å tro det.

Jeg og resten av Norge har fått bekreftet av politiet at hettemannen er sjekket ut av saken. Jeg har ikke behov for å få bekreftet det flere ganger. Hadde de visst at det var TH, hadde aldri saken hans blitt henlagt.

Har du kommet i kontakt med en person som hevder han er politi, bør du kanskje være litt skeptisk.
Citera
2025-07-19, 13:50
Medlem
Citat:
Uadskillelige kan de vel ikke ha vært. Prestedatter hadde bestilt Londontur til henne og mannen. TH og Fru Hagen hadde lagt planer for sydentur i nærmeste fremtid.

At datter hadde bestilt tur er vel godt kjent i tråden. Men også her henger ikke forklaringene i familien i hop. Mens HHB1 viste til en bestilt London-tur, kunne TH fortelle at det var snakk om en sydentur. Reiseplanene eller forklaringene virket ikke helt samkjørte de heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in