Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Haha, om du inte förstod det så bevisade du just nu precis det jag ville ha sagt...
Samtidigt - självklart är inte ALL musik dynga idag, men de mesta. Om det fanns dålig musik förr, men "manmade" så finns det säkerligen 100-fallt mycket mer skitmusik idag. Enkom en massa digitaliserad skit som vilken omusikalisk nolla som helst kan "plotta" in i sin PC, helt utan att ens kunna spela ett instrument. Behöver inte ens vara en duktig låtskrivare då AI gör detta åt dig...
Ja, jag misstänkte nästan att du skulle tycka att Avicii är datoriserat skräp och att de många hundra miljoner som fortfarande lyssnar på hans musik snart tio år efter hans död är ”okunniga” och ”saknar musiköra”. Nej, tacka vet ni Jerry Williams.
Ett bra inlägg i tråden står som vanligt
Triptyken för (en användare jag kommit att uppskatta mer och mer på senare tid trots att vi står ljusår ifrån varandra åsiktsmässigt). Han pekar på något viktigt, att det fanns lika mycket skit förr men att man var bättre på att hitta det som var bra. Och det är sant. Ju äldre man blir desto mindre nyfiken blir man och desto mer benägen att falla tillbaka på det gamla och invanda. Den som lyssnade på radio 1983 fick naturligtvis höra en del bra musik men även enorma mängder skit. Det är bara det att man inte längre minns skiten, man minns bara guldkornen man hittade. Idag letar samma människor inte efter några guldkorn utan slår på radion, konstaterar att allt är bajs och att ungdomen är förfallen och slår sedan på skivan
The Number of the Beast på CD för sjuttiotolfte gången i år.
Problemet ligger alltså som vanligt inte i att världen blivit sämre utan i att du har blivit äldre, latare och mindre nyfiken. Det du inte förstår avfärdar du och alla som inte håller med är dumma i huvudet. Ett skolboksexempel på en sur boomergubbe, alltså.