2025-07-19, 02:31
Medlem
Många gånger där jag bor kommer någon efter mig i röven när jag presenterar mitt SL kort. Och hela anordningen börjar att pipa. Det är djupt obehagligt för mig att behöva bli utsatt för det. Jag var senast med om en kontroll på tunnelbanan och de släppte en kille som inte hade betalat sin biljett med anmodan att nästa gång måste du minsann betala. Helt sjukt enligt mig och varför måste jag betala för de som inte bryr sig?
Citera
2025-07-19, 02:49
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Styrketräna lite, vänd dig om och putta omkull plankarna.

Du måste vara lösningsorienterad!
Citera
2025-07-19, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Styrketräna lite, vänd dig om och putta omkull plankarna.

Du måste vara lösningsorienterad!
Jag skulle vilja göra det men tyvärr skulle jag själv åka dit på det i dagens mupp samhälle.
Citera
2025-07-19, 05:23
Medlem
PederBergmans avatar
Stör mig faktiskt inte på sådant, jag har plankat själv så vem är jag att bli sur? Man plankar inte för att det roligt utan för att man inte har råd att betala ett månadskort.
Citera
2025-07-19, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Stör mig faktiskt inte på sådant, jag har plankat själv så vem är jag att bli sur? Man plankar inte för att det roligt utan för att man inte har råd att betala ett månadskort.
Frågan är om du inte skulle prioritera vad du lägger pengarna på? Planka eller att dra ner på annan konsumtion? Att planka är riktigt efterblivet och borde rendera feta böter!
Citera
2025-07-19, 05:46
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Frågan är om du inte skulle prioritera vad du lägger pengarna på? Planka eller att dra ner på annan konsumtion? Att planka är riktigt efterblivet och borde rendera feta böter!
Nä det är inte efterblivet, det är SL som höjer priserna hela tiden för månadskort.
Citera
2025-07-19, 05:50
Medlem
Citat:
Nä det är inte efterblivet, det är SL som höjer priserna hela tiden för månadskort.
Varför tror du att de gör det? Naturligtvis går inflationen upp och jag vill inte betala för er gratis resande. Stanna hemma eller gå istället, tack!
Citera
2025-07-19, 05:53
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Varför tror du att de gör det? Naturligtvis går inflationen upp och jag vill inte betala för er gratis resande. Stanna hemma eller gå istället, tack!
Vad du vill är inte så intressant. Varför säger du inte till de som går bakom dig om det är sådant problem för dig? Att SL höjer priserna har inte med inflation att göra.
Citera
2025-07-19, 05:56
Medlem
Citat:

Inflationen går upp för vår mutade regering slänger alla pengar på skit och inte kan sköta landet i flera decennier och för att svenskar har så låg iq att betala med kort istället för kontanter och ta lån för allt onödigt.

Bankerna har tryckt in så mycke låtsaskrediter på varje kreditkortsköp och lån att även det skapar inflation och krasch av kronan.

De som plankar har ont om pengar och kommer konsumera det på andra tjänster och varor så staten kommer få in sina pengar iallafall med skillnaden att de pengarna skapade fler jobb på vägen till vanligt folk.

kollektivtrafiken i stockholm har sjuka priser för korta sträckor.
Ingen normal person tycker att 43kronor är billigt för att åka 2-3 stationer eller 10min med buss.

Åker man däremot från södertälje till kungsängen så är det ett godtagbart pris i sverige men hur många gör det.
Senast redigerad av Blatteman 2025-07-19 kl. 06:03.
Citera
2025-07-19, 05:57
Medlem
Citat:
Vad du vill är inte så intressant. Varför säger du inte till de som går bakom dig om det är sådant problem för dig? Att SL höjer priserna har inte med inflation att göra.
För att jag märker det innan det är för sent tyvärr. Det är inte ett normalt beteende och inget man ska behöva förvänta sig. Javisst jag vill sänka dom men vad tror du händer då?
Citera
2025-07-19, 06:02
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
För att jag märker det innan det är för sent tyvärr. Det är inte ett normalt beteende och inget man ska behöva förvänta sig. Javisst jag vill sänka dom men vad tror du händer då?

Du märker inte att någon står och väntar och sedan går bakom dig när du blippar ditt kort?
Citera
2025-07-19, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Inflationen går upp för vår mutade regering slänger alla pengar på skit och inte kan sköta landet i flera decennier och för att svenskar har så låg iq att betala med kort istället för kontanter och ta lån för allt onödigt.

Bankerna har tryckt in så mycke låtsaskrediter på varje kreditkortsköp och lån att även det skapar inflation och krasch av kronan.
Krona stärks ju mot dollarn tyvärr. Att planka är lågt och särskilt att som gå bakom någon annan som har betalat. Borde ge ett max straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in