2025-07-18, 23:56
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Skärmbild. https://ibb.co/fb2vrrH
Mest troligt är väl att någon som känner dig har busringt psykakut?
Citera
2025-07-19, 00:01
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har också varit utsatt för SÄPO, fast det var länge sedan nu. Jag var en vanlig småbarnsmamma och hemmafru då, som aldrig gjort något kriminellt, så det kändes konstigt. Detta visade sig bero på att jag varit medlem i Sd långt innan de/vi blev ett etablerat parti för vanligt folk s.a.s.. SÄPO:s kompetens är otroligt låg, samtidigt som de är fulla av sig själva eftersom de har den makt som de har. Dock gav de mig faktiskt grönt ljus i en säkerhetsprövning för inte så länge sedan, kanske har tidiga Sd-medlemmar strukits från deras bevakningsregister nu.

...om jag var du, skulle jag dock gå vidare med det där. Dels kan någon behöva en reprimand eller rentav avsked, det är ju jätteviktiga jobb för Sveriges säkerhet som dessa polismän innehar. Och dels så kommer du att grubbla över det här och må dåligt, om du inte får klarhet.
Senast redigerad av Merwinna 2025-07-19 kl. 00:07.
Citera
2025-07-19, 00:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har gjort det och de säger att det står inget om mig.

SÄPO har egna register, som vanliga poliser inte kan läsa i. Dock ska jag säga att jag inte vet, om de vanliga poliserna kan se att en person är förekommande i SÄPO:s register. Men det kanske någon annan här vet?
Citera
2025-07-19, 00:26
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
SÄPO har egna register, som vanliga poliser inte kan läsa i. Dock ska jag säga att jag inte vet, om de vanliga poliserna kan se att en person är förekommande i SÄPO:s register. Men det kanske någon annan här vet?
Jag tror att polisen frågar Säpo om information, sen bedömer Säpo om de kan delge den eller inte.
Citera
2025-07-19, 00:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag tror att polisen frågar Säpo om information, sen bedömer Säpo om de kan delge den eller inte.

Så kan det vara.
Citera
2025-07-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hahah sådär ser inte journalen ut. Printa från luren istället

På dator ser den ut så.
Citera
2025-07-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Du har antagligen svängt utan att blinka, kört utan säkerhetsbälte eller inte sopsorterat rätt. Säpo has stenhård koll på Svenssons som gör fel.

Du begriper väl själv att sådana förseelser tar den reguljära polisen hand om.
Citera
2025-07-19, 00:58
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
Du begriper väl själv att sådana förseelser tar den reguljära polisen hand om.

Jaha? Så vad säger du då... Att Säpo arbetar för att stoppa sprängningar och systemhotande gängkriminalitet? Hahaha
Citera
2025-07-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jaha? Så vad säger du då... Att Säpo arbetar för att stoppa sprängningar och systemhotande gängkriminalitet? Hahaha

Det skulle jag även tro den reguljära polisen gör i första hand.
Citera
2025-07-19, 01:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Inte ringt mig personligen utan ringt psykiatrin i Säter.

Psykiatrin i Säter får ju inte lov att lämna ut uppgifter om dig hursomhelst ens till Säpo - patientsekretessen gäller. Det finns vissa tillfällen om man är misstänkt för ett brott med fängelsestraff i skalan för brottet då det får brytas.
Citera
2025-07-19, 01:45
Medlem
Citat:
Hej!

Jag hittade inte en mer passande plats (Säkerhetspolisen jobbar med terrorism), mod får gärna flytta tråden till den del de anser passa bättre.

Jo, någon Peter på Säkerhetspolisen har ringt psykiatrin i Säter och undrat om jag befinner mig där, står det i min journal på 1177. Jag och mina familjemedlemmar har inte ägnat oss åt kriminalitet, men jag är ändå jätteorolig. Jag har båda ringt och mejlat dem utan resultat.

Vad tror ni att det kan handla om?
Du snackar helt enkelt skit och är förvånad att Flashback inte har raderat det här?
Citera
2025-07-19, 01:46
Medlem
Redisas avatar
Hela historien låter efterblivet men kan vara sant trots allt.

Du kan vara av intresse för S**O om någon i din närhet blir kartlagd av dem i utredningssyfte.

En bekant med psykisk ohälsa blev tillfrågad, det hela slutade med våldsam motstånd och våld mot tjänsteman. Killen trodde att polisen var fejkad började slås för livet.

Sitt lugnt i båten. Om de vill kontakta dig så gör de det. De kommer att lurpassa dig och konfrontera personligt, gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in